Broken Sword 2


Paříž
Prozkoumej skříň a ukopni špalek dřeva, na kterém stojí jeden její roh. Využij skoby ve zdi na zpřetrhání provazů. Seber kabelku u okna a šipku, tou otevři skříňku u dveří. Pomocí kalhotek seber horkou sifónovou bombičku uvnitř skříňky. Bombičku použij na sifon a uhas oheň u dveří. Než odejdeš, otevři psací stolek vedle psací skříně, napij se tequily a seber vyplivnutého červa. Ze šuplíku vezmi archaickou vázičku, po bližším prozkoumání v ní najdeš klíč. Ťukni myší na dveře a přesuň se do haly. Seber a prozkoumej noviny. Najdeš výpis z účtu Oubiera. Přečti si lístek, který jsi našel v kabelce Nico a použij telefon. Klíčem otevři dveře vlevo. OUT. Až budeš sedět u stolku před kavárnou, dvakrát požádej číšníka o kafe. Na druhý pokus se konečně smiluje a přinese ti turka. Pak konečně přijde André. Po dlouhém rozhovoru s ním hoď řeč s vysloužilým policajtem u vedlejšího stolu. Nejprve se zeptej na Nico, potom na první téma zleva. Stařík si začne zakrývat oči, využij toho a seber lahvičku absintu jeho stolku. Odejdi do galerie. Zde si nejdříve promluv s místním šéfem, chlapíkem v bílém roláku, a pak se zeptej tlusťocha u vitríny na jeho pití. Použij dvakrát lahvičku absintu na jeho sklenku v levé ruce. Když omdlí, prozkoumej bedny vlevo. Seber štítek (label).

Marseilles
Nakoukni oknem do hlídačovy budky a trochu si s ním popovídej. Sejdi po schodech pod budku (vlevo), seber z vody hák a pomocí háku seber láhev. Vrať se nahoru a vylej láhev na komín. Seber z komína stříšku a hoď do něj láhev. Znovu jdi pod budku, poklopem vylez dovnitř a seber psí sušenky Všetečkové mohou vzít i kus uhlí. Slez poklopem dolů a hoď sušenku na plošinku vlevo nahoře. Až si pro ni přiběhne pes, ťukni hákem do plošiny a pokochej se ukázkovou čubičkou. Přelez vrata a jdi pořád doleva až k žebříku. Nahoru. Otevři levé okno a hákem zablokuj větrák. Vyslechni rozhovor a slez dolů. Zaklepej na dveře a řekni cokoliv. Otravuj u dveří tak dlouho, pokud se Pablo nerozhodne vyjít ven. Potom rychle vylez nahoru a až bude Pablo venku, shoď pomocí kladky jeden sud do člunu. Pablo odejde ke člunu. Až bude stát před ním, shoď další sud. Cesta je volná. Vejdi dovnitř, prozkoumej stůl a seber malý klíček. Cestou k výtahu se objeví prcek Titipoco. Ukaž mu klíček a zbav ho pout na nohou. Tlačítkem přivolej výtah a sjeď dolů. Přisuň pravou bednu před fotobuňku a rozsviť pomocí tlačítka u výtahu (switch). Prozkoumej stopy po dveřích u dřevěné stěny. Objevíš dveře, za nimi konečně osvobodíš Nico. Seber sošku a lepicí pásku. Vrať se zpátky do hlavní místnosti. Páskou přelep fotobuňku u výtahu a odsuň bednu na původní místo. Přendej malou krabici na právě přisunutou bednu a odsuň druhou bednu. Pomocí vozíku zdvihni sochu a provazem ji uvaž k háku. Spusť vozík zase dolů a zkus pohnout sochou. Popros Nico, aby ti pomohla a společně sochu roztlačte. Vyjdi ven a použij pouta na kabel.

Quaramonte
Zde si dej obzvlášť pozor na všechny rozhovory. Promluv si s Pearl u policejní stanice a s jejím manželem Dunem v autě. Znovu promluv s Pearl. Na policejní stanici pohovoř s generálem a zkus se juknout do mapy. Zeptej se generála na mapu. Vyjdi ven a promluv si s Nico. U Duanova auta promluv s Oubierem. Teď si zaskoč popovídat s úřednicí do budovy, u které je připoutána koza. Promluv znovu s Duanem a potom s bandou muzikantů vedle policejní stanice. Skoč na kus řeči s generálem a pak opět promluv s Duanem. Zjistíš, že potřebuje detonátor. Zaběhni k úřednici a zeptej se jí na všechno, na co můžeš. Venku promluv s Nico a přesvědč ji, aby se věnovala generálovi. Zajdi na stanici a až Nico odejde s generálem, hoď řeč s Renaldem Zeptej se ho hlavně na věci okolo aztéckého chrámu. Vyjdi ven a řekni Pearl, že pro ni někoho máš. Až odejde Pearl s Renaldem, prostuduj mapu na stěně. Skoč naposled za úřednicí a řekni ji, co jsi zjistil. Ze skříně vezmi detonátor a dej ho Duanovi. Jdi za Miguelem do vězení. Po kratším rozhovoru se hra přepne na Nico. Prozkoumej mečouna nade dveřmi, obraz vázu, TV a o všem si promluv s generálem. Do pokoje vtrhne matka a stane se spousta věcí. Když se všechno uklidní, promluv s Miguelem a požádej ho o provaz. Až budeš mít provaz u sebe, přivaž ho na mříž v okně. U okna se objeví Duan. Vezmi druhý konec provazu a podej mu ho. UFF..... .

Džungle
Po dlouhé mezianimaci seber liánu z rozbitého kola. Přejdi mostík a polož výpis z účtu na listy. Použij sochu a funkční vodní kolo. Až se objeví otec Hubert, promluv s ním a vezmi jeho límeček. Polož límeček do primitivního lisu vlevo, spoj oba kameny liánou a použij na lis velký dřevěný kříž. Seber prodloužený límeček, dej ho Hubertovi a znovu si s ním promluv. Před vesnicí dej stráži pro šamana psí sušenky. Až se vrátí s prázdnou krabicí, vlož do ní coyote stone a dej krabici znovu stráži do ruky. Když šaman uvidí coyote stone, budeš vpuštěn dovnitř. Po delší rozpravě se šamanem dostaneš hledaný kořen Mako. Vlož kořen do lisu a pod lis polož čepku komínu. Znovu použij kříž na lis a seber vršek od komínu s uzdravující tekutinou. Vylez po žebříku a uzdrav Nico. Teď se naši hrdinové rozdělí.

George Karibik - 1
Promluv s geodetem Bronsonem a podívej se skrz teodolit. Promluv si s Riem na molu. Znovu promluv s Bronsonem. Běž k baráku nahoru. Použij žebřík a zkus na něj vylézt. Ťukni myší na kočku. Promluv si s babkami u stolku. Na případné otázky „ano-ne" odpovídej vždy ano. Po dlouhém povídání babky odejdou. Běž znovu na molo pokecat s Riem. Zeptej se ho na rybu a dej mu červa. Ptej se ho tak dlouho, dokud nevyloví staré kolo, z toho vezmi prázdnou duši. Mezitím Rio vyloví rybu, tu si taky vezmi. Běž k baráku, vylez na žebřík a pověs na stožár prázdnou duši. Ze země pak připevni k druhému konci duše rybu. To přiláká kočku, takže můžeš rychle sebrat červený míček, se kterým si hrála. Seber duši a připevni ji na strom vedle stolku. Vznikne hodně primitivní prak - tím pomocí míčku sestřel z druhého stožáru marker. Až přijde Bronson a vyleze po žebříku na stožár, sundej žebřík. Jdi na pláž a seber plány společně s teodolitem (to jsou panečku kapsy). Běž zpátky k baráku a ukaž babkám plány.

Nico Londýn - 1
V muzeu se nejprve podívej do vitríny vpravo, kde je jaguar stone, a potom si promluv s hlídačem. Během vašeho rozhovoru se objeví Oubier. Prohoď s ním pár vět a vrať se k rozhovoru s hlídačem. Ten zjistí, že někdo ukradl jaguar stone a nechce tě pustit ven. Seber malý klíček, který zůstal vězet v zámku u vitríny s ukradeným kamenem, a otevři jím vitrínu s obětní dýkou. Seber dýku. Klíček ukaž hlídači . Až bude u telefonu, poodhrň záclonu a dýkou otevři dveře.

George Karibik - 2
V pokoji otevři truhlu a promluv si s Emily. Vezmi brko ze stolu. Na stůl přenes mapu z tabule a taky lucernu, tu dej do kalamáře. Prozkoumej obraz piráta Katche. Zeptej se Emily na kříž na jejím krku. Vyjdi ven a dej kočce brko. Seber, co z něj zbylo (feather shreds) a jdi na molo promluvit si s Riem. Nakonec mu dej zbytek brka jako třpytku a dostaneš mušli. Mušli dej Emily v baráku a dostaneš kříž. Kříž zabodni do dírky po brku. Po rozhovoru s Emily si zajdi popovídat s Riem. Až tě zaveze na Zombie island, prozkoumej skálu a malý útes. Prozkoumej loď a zeptej se Ria na rybářskou síť. Když ti ji dá, použij ji na skálu.

Nico Londýn - 2
Použij sponku na coin slot u automatu. Seber vypadlou minci a znovu ji do automatu hoď. Seber čokoládu a minci, která opět vypadne. Použij minci na váhu vpravo od schodů. Seber kartičku. Dýkou poškádli skříňku vedle váhy. Použij kartičku na škvíru u dvířek od skříňky (crack). Zmáčkni červené tlačítko. George Karibik - 3
Jdi do džungle nalevo - ocitneš se v bažinách. Seber rákos (reeds). Odejdi první cestou vpravo (počítáno shora). Použij rákos na díru pod stromem a vrať se zpátky k útesu. Jdi doprava. Až budeš u prasete, nabij otrávenou šipku do rákosu a plivni. Prase odskáče a ty můžeš pokračovat. U kamenné jehly (rock nedle) strhni liánu, zamotej do ní síť, pak marker a výsledek přehoď přes skalku. Vrať se do močálu a od místa, kde jsi prve sebral rákos, pokračuj přesně takto.(počítáno opět shora): 1. pravá, 1.levá, 1. levá, 1. pravá, 2. pravá, 1. pravá. Ocitneš se na skále, tam umísti teodolit do tří jamek. Koukni skrze něj a posouvej obraz doprava, dokud dole neuvidíš blyštící se marker. Teď klikni na skálu, která je přesně nad ním. Je to prostřední skalnatý hrb. Pak se ti uvolní cesta doprava dolů. Nico Londýn - 3
Přeběhni za druhou bednu a ve vhodné chvíli vylez po žebříku na střechu hausbótu. Až přejde stráž, rychle otevři dvířka vedle žebříku, vylez nahoru a až stráž vleze dovnitř, rychle seskoč, zavři a dveře zajisti koštětem. Koukni se do okýnka. Až budeš uvnitř, zkus promluvit na mrtvého Oubiera a seber mu z ruky kámen. Na škrtiče Karzaka rychle použij dýku a zdrhej.

George Karibik - 4
Po malém hereckém překvápku jdi doleva a ze stolu seber bun, sirup a koláč (cake). Promluv si úplně se všemi - a až bude herec Haiku vystřídán kaskadérem Bertem, dej Bertovi koláč, který před tím musíš namočit do sirupu. Hoď bun do keře, rychle vezmi ze stolu další a hoď ho na stejné místo. Z keře vyletí hejno včel a všechno se přesune na pláž. Na pláži nejdřív promluv s kameramanem, pak s rejžou, jukni na ruční kameru v písku, znovu hoď řeč s kameramanem a na závěr s režisérem. Teď by už všechno mělo jít automaticky a poslední kámen je tvůj. Nico - 4
Ve zpustošené vesnici promluv s Titipocem. Zkus vzít horký kámen z popela a převrhnout na něj sud s vodou. Popros Titipoca, aby ti sud pomohl převrhnout. Seber kámen a odejdi doleva. U hrobky seber z generátoru cylinder a dýkou nařízni benzinovou hadičku. Naber do cylinderu z hadičky benzin a nalej ho do stroje u výtahu (fuel cup). Prozkoumej kovovou konstrukci, vezmi provaz a popros Titipoca, aby s ním vylezl nahoru. Připevni dole provaz na stroj a zmáčkni červený čudlík. Přehoď páku dvakrát a znovu promluv s Titipocem. Stoupni si do výtahu a křikni na Titipoca. Nahoře seber pás s náboji a vrať se dolů. Seber louč a nech si ji od Titipoca zapálit. Loučí zapal benzinovou kaluž a hoď do ní pás s náboji. Nahoře promluv na generála a rozvaž George.

Final Teamwork
Zatáhni na obě páky a popros George, aby ti pomohl. Všichni se pak propadnete, potom vyřeš s Nico jednoduchý puzzle. Vlevo jsou dvě kola s kresbami, uprostřed jsou kresby složené ze dvou obrazců z kol a vpravo 4 desky s obrazci složenými ze dvou obrazců uprostřed. Musíš postupně pomocí kol skládat jednotlivé obrazce tak, abys mohl stisknout dvě prostřední desky, jejichž složením vznikne jeden obrazec na desce vpravo. Tu potom zmáčkni. Až budou stisknuty všechny čtyři desky, otevře se tajný vchod. S Georgem si nech nejprve zapálit louč od Titipoca a přehoď páku vlevo. Po propadnutí seber louč a zapal další na stěně. Přehazuj páky tak, aby zůstaly otevřené pouze dveře nejblíže k louči, to znamená, že dvoje zadní dveře musí být zavřeny. Po otevření tajného vchodu seber louč a sejdi dolů - a ENTER LAST GATE. Teď už můžeš nechat všechno na počítači. Říkal někdo něco o Broken Swordu II