Red Alert 2
vydavatel: Westwood
Hry od Westwoodu vždy patřily mezi špičku ve svém oboru. Zavzpomínejme třeba na první C&C. Hra to byla totalně exelentní. Rok po ní (1996) přišel další titul jménem Red Alert. Příběh této na svou dobu převratné strategie je následující: Albert Einstein v roce 1946 sestrojil stroj času, vrátil se do minulosti a navždy změnil svět. Zničil Hitlera ještě dřív než se stal diktátorem. Jenomže svět chce ovládnout další člověk jménem Stalin. Nuže zaútočil na Evropu. Avšak jeho počínání bylo zastaveno. Tím skončil první Red Alert.
Tahle recenze je o hře která nese pořadové číslo dvě.
Děj se odehrává pár let po konci jedničky. Prakticky bych to mohl přirovnat k součastnosti. Na místo hlavního představitele Ruska byl nasazen generál Romanov a měl plnit úkoly spojenců. Generál Romanov si celkem rychle podmanil Rusko. Tentokrát na to jde jinak než Stalin. Proč se tahat přes Evropu když může zničit hlavní sílu spojenců- U.S.A. Spřátelí se z Mexicem a zaútočí ze všech stran. sověti dále sabotují jaderné rakety spojenců a mají hroznou výhodu. Avšak to by nebyly spojenci, aby si to nechali líbit.
Provedení téhle realtime strategie je standartní jak už jsme u těhle her zvyklí. Čtvrtinu obrazovky zabírá hlavní panel , který je však velmi přehledný a doznal oproti minulu dost změn. Hra je 2D, ale je přehledná a pěkná. Strany jsou dvě Spojenci a Sověti. V multiplayeru najdete stran devět U.S.A., Rusko, Libye, Irák, Kuba, Anglie, Německo, Korea, Fra.. no nebudu je jmenovat všechny, nechte se překvapit :-) Každá strana má jednu výjimečnou jednotku. Např. U.S.A. má parašutisti, Rusko Tesla Tank a třeba Anglie má Snipera. V kampani se nalézá 12 misí za každou stranu. Nevýhodou těchto misí je přílišná lineárnost. Mise si totiž nemůžete vybírat. Avšak jsou vyrobeny geniálně. Tak například plno misí se odehrává v reálných lokacích. Máte zde speciální úkoly: Zničit Pentagon, odrazit útok v New Yorku, Zničit Kreml a mnoho dalších. Jsou tu samozřejmě i mise kde hrajete na Sibiři nebo v Pearl Harboru, na Floridě či v německých horách.
Jednotky mají Spojenci a Sověti tak odlišné, že se rovnají jenom některé základní budovy. Jinak mají všechny jednotky různé. Dokonce i pěšáci či Kombajn je na každé straně jiný. Např. Pěchota za Sověty je levná, za Spojence drahá, ale může si lehnout naházet kolem sebe pytle a je hned třikrát silnější. Sovětský kombajn má kulomet za to Spojenecký má možnost se teleportovat. Za spojence máte i vozítko I.FV. a teď pozor. Když do něj naložíte pěchotu, stane se z něho pojízdné kulometné hnízdo. Když do něj naložíte inženýra stane se z vozítka opravárenské. Ani nechtějte vědět co se stane když do něj naložíte Teroristu. A já vám to stejně povím. Stane se z něj sebevražedné. Jinak hra obsahuje pouze pár desítek jednotek.
Asi bych dal hře něco kolem 87 %, jenomže vyšel Patch a ten do hry přidal dost novinek. Dále westwood vypouští oficiální bonus packy. Když píšu tuhle recenzi jich už vydal 8. Každý obsahuje nové tři mapy. Takže si myslím, že ač hra nedosáhla maximálního vylepšení od prvního dílu stále je to asi nejlepší strategie co existuje.