Realms of the Haunting
Ještě než se pustíme do návodu, chtěl bych vás na několik maličkostí upozornit. Nebudu zde popisovat všechna místa, kde se dají nalézt náboje a léčící tekutiny, ale jen ta nejdůležitější. Na vás naopak je, abyste se svým životem a střelivem zacházeli co nejopatrněji, neboť jak jednoho, tak druhého není ve hře nazbyt. Také bych doporučoval, abyste hráli v easy mode, což zaručuje, že počítač za vás použije správný předmět, namísto dlouhého procházení inventorářem. Až za vámi totiž poběží celá rodina nepřátel, nebudete mít času na rozdávání. Nejlepší zbraní celé hry je meč. I když se to nezdá, spousta nepřátel se s ním dá vyřídit daleko rychleji než brokovnicí. A ještě rada na závěr. Neustále si ukládejte pozice.
Kapitola 1: Shadows
Po shlédnutí intra jste se ocitli v tmavé hale neznámého domu. Ze stolku po levici zdvihněte knihu a zásobník a jděte dál do místnosti s psacím strojem. Zde sesbírejte další náboje, papíry a zprávu, která vyjela z psacího stroje. Jedinými použitelnými dveřmi vyjděte ven, prohlédněte si myšku a stopy a v mezipatře zapalte svíčky po stranách obrazu (dejte pozor, aby vás neosmahl fireball, kterým je tajná skrýš chráněna). Klíčem z úkrytu pak otevřete dveře na začátku chodby a vstupte.
Kapitola II: Signs and Portents
V této místnosti je plno užitečných věcí. Seberte je tedy všechny: Meč, štít, kus papíru, tři masky, čtyři sošky a všechno ze stolu. Sošky položte do otvoru vedle jedné ležící před sarkofágem. Jak je vidět, budete potřebovat ještě dvě. Ale ty najdete až později. Ještě než opustíte tuhle místnost, pusťte gramofon a nařiďte hodiny na 6.00. Nemá to sice zatím žádný význam, ale později se to bude hodit. Tajný východ se skrývá za jednou částí knihovny. Otevřete jej a odejděte. Hned za vchodem poznáte jednoho z mnoha vašich protivníků. Tenhle je ještě docela slaboch a pár výstřelů z pistole ho vrátí, odkud přišel. Případně v zájmu vlastních nábojů ho můžete rozsekat mečem. Chodbou se dejte až do velkého sálu s dalším krasavcem. Zabijte ho a pokračujte. Pokud vás zabíjení hodně baví, popojděte kus dopředu chodbou naproti a zase se vraťte. Bude tam na vás čekat další nepřítel. Projděte místností s jezírkem, odkud, jak jinak, vylézají ozbrojení otrapové a pokračujte dál až k pentagramu na zemi.
V této místnosti seberte z výklenku kouli a náboje. Další náboje se nacházejí v bednách v rohu, ale pozor, hned jak se jich dotknete, z pentagramu se vyloupne frajer s mečem. Zabít. Do mechanismu ve dveřích vložte kouli a v místnosti za dveřmi seberte všechny náboje za křeslem, svitek ze stolu, dopis a lahvičku. Další cesta vede průchodem vlevo. Je to slepá ulička plná přívětivých stvoření, na jejímž konci se nachází velmi užitečná brokovnice. Teď už tedy zbývá jen jedna cesta z místnosti s pentagramem a tou se také dejte. Tři kamarády, které po cestě potkáte. musíte rozstřílet, neboť meč jim neublíží. Nezapomeňte do nich ještě pro jistotu vystřelit, až se svalí na zem. Mohli by se totiž zvednout. Pokračujte dál a až dorazíte do velkého sálu, projděte dveřmi vlevo do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem. Odtud projděte dveřmi vlevo a pokračujte až k dalším dveřím. Kolem nich se potuluje pět krasavců, které je lepší nejdřív zneškodnit.
V místnosti za dveřmi pak seberte všechny náboje a pak zatáhněte za páku u mříží. Tím se otevřou další dveře za rohem. Doběhněte tam, zabijte strážce, seberte všechny náboje a klíč ze zdi, zneškodněte dalšího zvrhlíka a vyjděte ze dveří. Hned jak to půjde, začněte pálit po jednom ze dvou monster, která se k vám blíží. Jen co první padne, najděte si lepší pozici a zneškodněte i druhé. Ted’ se můžete v klidu vrátit do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem. Projděte dveřmi v rohu až do blízkosti dalšího pentagramu na zemi. Přepněte se do běhacího módu a vběhněte k pentagramu. Na zdi před ním je oranžové kolo s rukou uvnitř. Neváhejte a zmáčkněte jej. Stiskněte i druhé hned vedle a třetí, které je na stěně v místě, kde se neustále rodí noví roboti. Poslední tlačítko je v malém výklenku vpravo od vchodu. Pokud se vám povede zmáčknout všechna čtyři tlačítka, všichni roboti zhynou. Bylo by tedy celkem zbytečné do nich střílet, nehledě na to, že by to bylo úplně na nic.
Tady záleží hlavně na rychlosti. Když se tedy zbavíte dotěrů, přečtěte si nápis na zdi a odteleportujte se z kruhu na zemi pryč. Ocitnete se v sále s obrovskou sochou. Tu nechejte zatím být, otočte se a vydejte se druhými dveřmi po pravé straně. Otrapu sundejte ještě na schodech a v místnosti za ním vstupte do popsaných dveří. Uvnitř sesbírejte náboje a zbavte se dotěrného strážce. Vyjděte opět ven a dejte se chodbou vlevo (za mříží je úplně zbytečné chodit, protože to je jen tajná chodba do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem). Za dveřmi po pravé straně a za dalšími taktéž vpravo sesbírejte náboje, ale jinak tam nic zajímavého není. Pokračujte tedy chodbou dál, až dojdete k sálu s trůnem. Přečtěte si nápisy po stranách a usedněte. Já vím, že to bolelo, ale co se dá dělat, muselo se to stát. Vraťte se do velkého sálu a dojděte až k soše na konci. Propadněte dveřmi po levici a seberte lahvičku ležící za vámi. Na cestě dál je pár protivníků, se kterými nebudete mít velké problémy.
Na mříže, za kterými je cesta dál, třikrát ťukněte a ze stolu za nimi seberte náboje. Pokud se vydáte po schodech nahoru, dorazíte na místo, kde už jste jednou byli, a tak pro vás nebude žádný problém najít cestu zpět do sálu se sochou. Tentokrát se ale soustřeďte na druhou stranu. Otevřete dveře na zámek a vejděte. V této části mausolea je jezírko a druhým průchodem vpravo se dostanete do jakési kaple. V té leží celkem užitečná zbraň, kterou si bez otálení vezměte. Hned jak ji ale budete držet v ruce, vrhnou se na vás ne moc přívětivé obludy. Zneškodněte je a vydejte se od jezírka vlevo. Není tam kromě několika léčivých tekutin nic zajímavého, ale tyhle věci se vždycky hodí. Pozor však na nový typ protivníka a na past, v které byste se mohli ocitnout. Nejlepší je oběhnout ošklivého paroháče, a tím se ocitnout v bezpečí a potom všechny po jednom oddělat. Odtud se můžete vrátit rovnou do sálu k soše, neboť zde už na vás nic zajímavého nečeká. Klikněte na sochu a zopakujte slova napsaná na zdi u teleportu.
Zabijte dva strážce a projděte nově otevřenou cestou. Je docela jedno, co odpovíte, stejně na vás čeká hodně tuhý boj s třemi kostlivci. Až je zabijete, projděte dveřmi, na něž použijte artefakt nalezený spolu se zbraní. Dostanete se do komplexu hrobek, kolem nichž se válí spousta užitečných věcí. Projděte všechno a vyhněte se oltáři. Mělo by se vám podařit nalézt další sošku k sarkofágu. Až ji najdete, jděte k oltáři. Objeví se Aelf a poví vám plno nesmyslných věcí. Jen co skončí, sesbírejte lahvičky z oltáře a vezměte nohy na ramena. Proběhněte kolem smrtek do sálu se sochou a tajnou chodbou do místnosti s trojúhelníkovitým podstavcem (přímo po schodech to bohužel nejde). Hned jak vyběhnete z oné místnosti, objeví se dva paroháči, se kterými není radno žertovat. Seběhněte tedy dolů po schodech a počkejte si, až přijdou za vámi. Až je zabijete, pokračujte dál, do první místnosti Mausolea. Tam použijte Shrive na výklenek ve zdi a vraťte se nově otevřenou chodbou zpět do domu.
Kapitola III: Keeper of Time
Sláva, už v tom nejste sami. Máte společnost a navíc tak atraktivní. Popovídejte si s Rebeccou o sarkofágu a nepokládejte nalezenou sošku na její místo. Bude se vám hodit. Vyjděte ze dveří a začněte prozkoumávat dům. (Nezapomeňte v každé místnosti nejprve zapnout světlo, abyste vůbec měli co prozkoumávat.) Hned vedle dveří je kamarád a pod schody další dva. Zbavte se jich a vstupte do dveří na konci chodby. V této ložnici je vpravo malá truhla, se kterou můžete pohnout. Když to uděláte, otevřou se jedny ze dveří na chodbě. Seberte ještě lahvičku nad krbem a vyjděte znovu ven. Dveře napravo teď budou tedy otevřené, a tak do nich vstupte. Otočte se a zmáčkněte kámen na podlaze. To otevře další dveře, za kterými je mapa domu. Vraťte se do ložnice a pokračujte dveřmi naproti. Za nimi otočte meč a otevřete dveře vedle něj. Po schodech vyběhněte do mezipatra a vstupte do zbrojnice. Tam najděte náboje, seberte svitek z knihovny a prohlédněte si obraz.
Pokud rychle nevypadnete, objeví se dvě smrtky. Nahoře na schodech je teleport, do kterého zatím ale nemůžete vstoupit, poněvadž nemáte jakési masky. No dobrá, tak si je sežeňte. Sejděte opět dolů a vstupte dveřmi na konci chodby do místnosti plné rámů bez obrazů. Zabijte dotěrného hlídače a nasaďte si helmu ležící v rohu. Odtud se vraťte do místnosti s psacím strojem a vstupte do dveří vpravo. Zde seberte mapu jeskyní a projděte dalšími dveřmi k ohništi. Prohlédněte si obě mapy a z ohně zdvihněte krystal. Vraťte se do místnosti s psacím strojem (pozor na dva bubáky) a projděte protějšími dveřmi na chodbu a vstupte rovnou do dveří naproti. Ocitnete se v místnosti se zelenou koulí. Použijte na ni krystal z ohniště, a až budete tázáni na test, přijměte jej. Seberte dvě masky z výklenku vlevo a vraťte se pomocí zelené koule zpět.
Kapitola IV: Tales from the Tower
Ted’ nastal nejvyšší čas jít do Věže. Jděte tedy k teleportu nad schody a nasaďte si masku. Od teleportu se vydejte libovolným směrem. Kameny se znameními, které potkáte cestou, vás mohou léčit, ale používejte je jen, pokud to opravdu potřebujete. Nakonec dojdete k dalšímu teleportu. Vstupte do něj a objevíte se v jakési zahradě s mluvícími mrtvolami. Je v podstatě jedno, co říkají, neboť to stejně nedává smysl. Hlavním úkolem je najít klíč v jezírku a odemknout s ním zamčené dveře. Za nimi je svitek s runami. Vezměte jej a vyjděte ven. Bohužel tam už se promenáduje čtyřčlenné mužstvo nepřátel. Pobijte je, vstupte do teleportu a použijte masky.
Kapltola V: The Offering
Z místa, kde stojíte jděte vlevo, až dojdete k teleportu s runou Heled / Earth (mimochodem je to ten, co vede zpět do domu) a teleportujte se. Když v domě z teleportu slezete, runa na dveřích exploduje, uvolňujíc vám cestu. Projděte dveřmi a pokračujte rovně až k znamení na zdi. Vystřelte na něj ze schodů a až sloup zase sjede dolů, vstupte do dveří nalevo. Přejděte až na konec místnosti a zabijte dva chuligány, kteří se objeví za vámi. Pak se postavte do malé prohlubně a na plošinku před sebe položte sošku. Až vyjedete nahoru, seberte klíč a dole si zase vezměte sošku. Vyjděte ven a pokračujte rovně až k vyvráceným dveřím. U nich počkejte, než se objeví tři démoni se sekyrami. Jsou docela milí, ale vašim úkolem je vylákat je jednoho po druhém na zdvihací plošinku s pentagramem a rozmačkat je na padrť.
Vraťte se k místu, odkud démoni vylezli, a odemkněte si volné dveře. Uvnitř rozsviťte světlo a zatáhněte za páku. Za dveřmi se objeví další démon, kterého se zbavíte obvyklou cestou. Ted’ už je volný přístup k druhým dveřím, a tak do nich vstupte. Zahněte vpravo a za dveřmi přímo naproti sesbírejte náboje a léčiva. Venku budete muset zase někoho zabít, ale pak už je cesta volná. Dejte se tedy po schodech dolů, pokračujte chodbou dále, a až dojdete do velkého sálu s plno překážkami, pokračujte, dokud k vám někdo nezačne mluvit. Teď jste se dostali do poměrně složitého jeskynního komplexu. Největším problémem asi je, že zde není vidět na krok. Co zde potřebujete vykonat je najít červený drahokam a vložit ho červenému démonovi do rukou. To by nebyl takový problém, kdybych vám mohl poradit, kterým směrem se vydat. Ale to já sám nevím. Prostě musíte chodit tak dlouho, dokud nenajdete místo, podle kterého byste se mohli orientovat v mapě, kterou máte u sebe (mně se to povedlo až u démona).
Pokud se jednou na mapě najdete, bude to hračka. Až vložíte démonovi drahokam do rukou, uvolní se vám cesta dál.
Kapitola Vl: Journal of Evil
Na konci chodby se před vámi sami otevřou dveře. Ale pozor, za nimi je první příšera, která používá kouzla, to znamená, že vás může zranit, aniž by se k vám přiblížila. Je to docela tuhá mrška, a tak doporučuji vyběhnout k ní nahoru, schovávat se za sochy a odstřelit ji brokovnicí. Až s ní budete hotovi, pomocí tří pohyblivých plošinek přejděte na druhou stranu a pokračujte dále. Dojděte do místnosti, kde se nalézá brnění. Vezměte jej a znovu se vám objeví Aelf. Až dohovoří, pobijte všechny protivníky, seberte léčivé lahvičky a vydejte se nezavaleným schodištěm nahoru. Zde je několik místností, které musíte projít a prohledat. V této první není nic, a tak projděte skrz dveře naproti a chodbou do další místnosti, kde jsou dvě léčivé lahvičky a jeden otrapa. Vraťte se na chodbu a zbavte se chlapíka s mnoha meči. Z krabice seberte náboje a vstupte do místnosti vedle zavalených dveří. Tam se nachází mapa bludiště, nákres a lupa.
Všechno seberte a projděte do ložnice, kde se pod postelí válí velmi šikovná, bohužel však nedobíjecí hůl. Seberte ji spolu s lahvičkami v krabici a vraťte se na chodbu. Vyšplhejte po schodech nahoru a pobijte všechny obludy v místnosti s blikajícím světlem. Otevřete dveře nalevo a vstupte do hvězdárny. Kromě dalšího nepřítele s nezvyklým počtem zbraní v ruce se tu válí jen deník a dva papíry. V deníku se ovšem skrývá klíč ke skříňce v ložnici. A v té je poslední soška k sarkofágu. Teď jděte do místnosti, kde jste našli brnění. V jedné stěně jsou zde malá dvířka, do kterých vstupte. Po levé straně je rytina ve tvaru hole. Použijte na ni hůl z ložnice a vstupte do teleportu.
Kapltola Vll: Beyond the Gate
Položte zbylé dvě sošky na své místo a vstupte do sarkofágu. Pokračujte chodbou až k obrovským hodinám. Vyjděte po schodech nahoru a pomocí páček nastavte hodiny na 6.00 přesně tak jako v knihovně. Pak jen zmáčkněte kolo s rukou na stěně, vezměte do ruky štít a vydejte se otevřenou chodbou. Jděte tak dlouho, dokud neuslyšíte vodu, otočte se doprava a v malé místnosti sejměte dvouhlavou obludu, seberte pohár a naplňte jej vodou z fontány. To samé si můžete zopáknout na druhé straně, ale je to trochu zbytečné. Jděte dál a postavte se na obraz na zemi. Vydejte se vlevo a na dveře chrstněte vodu z poháru. Uvnitř seberte dýku a opět potkáte Aelfa. S dýkou si opět stoupněte na obraz.
Kapitola Vlll: The Mark of the Beast
Prohlédněte si zámek nalevo a vraťte se zpět do knihovny. Otrapy a la James Bond sejměte i s jejich zelenými kamarády. Z knihovny si to namiřte do vstupní haly, kde exploduje další runa a umožní vám vstup do další části domu. Po cestě potkáte několik dalších ohavů a jednoho Bonda, ale s těmi si už nějak poradíte. Ještě než vstoupíte do další části domu, seberte kartu ležící u vchodových dveří. Projděte chodbou a vstupte do dveří na konci. Zapalte svíce kolem pentagramu (nenechejte se rušit příšerou) a objeví se velice sympatický kolos se dvěma sekyrami. Nic naplat, i tenhle musí zemřít. Až se rozplyne, seberte sošku, která z něj zbyla, a vydejte se dveřmi vlevo od těch, kterými jste vešli. Nahoře na schodech je skříňka s nějakými užitečnými věcmi. Sesbírejte je a otevřete druhé dveře pod schody. Chodbu opusťte dveřmi naproti a v místnosti za nimi vezměte ze skříňky náboje a kostku. Jděte dál, až dojdete do jídelny. Vyskočte na stůl (klávesa A) a sesbírejte všechny lahvičky.
To přivábí další dvě monstra, která, jak jinak, zabijte. Ted’ vyjděte druhými dveřmi a pokračujte vpravo. Až dojdete k první křižovatce, dejte se vpravo. Vyjděte po schodech nahoru a přes dvoje dveře byste se měli dostat na jakési nádvoří.. V jednom z rohů se skrývá lahvička s léčením. Vezměte ji a vejděte do dveří vedle mříží. Zneškodněte padoucha a z výklenku naproti dveřím seberte pušku. Přeběhněte přes nádvoří k nejbližším dveřím a z nějakého dobrého úkrytu postřílejte všechny “Bondy“ venku. Od velkých dvoukřídlových dveří se dejte vpravo a při první příležitosti opět zahnete vpravo. Vystoupejte po dvou schodištích a otevřete dveře vlevo. Na konci chodby je malý výklenek, do kterého pasuje soška vypadlá z monstra z pentagramu. Dveře otevřete a vstupte.
Kapitola IX: By the Seven be Bound
Vyslechněte si hlídacího ducha a sejměte strážce knihovny. Sesbírejte všechno, co se tu válí a otevřete dveře zpět. Postřílejte otrapy a opusťte místnost. Z výklenku si nezapomeňte vzít sošku a dejte se dveřmi vpravo do zahrady k teleportu. Bohužel je trochu na nic a tak nezbývá než se vrátit do domu. Sejděte dvojité schodiště a dejte se vpravo. Zde jsou další dveře “na sošku“. Otevřete je a vstupte. Dejte se levými dveřmi do bludiště. Sledujte stopu tvořenou mrtvými krysami, až dojdete do místnosti s jezírkem. Obejděte jej a vstupte do velkých dveří.
Kapitola X: The Key of Tears
Vezměte si také jeden zelený krystal a prohlédněte si obraz za oltářem. Zatáhněte za páku a vstupte do otevřených dveří. Použijte teleport známým způsobem. Neváhejte ani chvilku a běžte se schovat do jednoho z modrých tunelů, jinak vás draci venku dostanou. Ted’ musíte najít cestu k teleportu do Raquie. Můžete ho hledat pomocí mapy, nebo jít prvním modrým tunelem, pak přeskočit malou díru v cestě, pak druhým ze dvou tunelů, pak ještě jedním a jste tam. V Raquii je daleko lépe, a tak se hned dejte na cestu k bludišti. Až tam budete, čeká vás další animačka. Procházejte bludiště s mapou. Je velmi užitečná. Nejdříve si dojděte pro špunty do uší k jezírku. Pak je na řadě zlaté “stehýnko“, schované pod podstavcem, který se sklápí tlačítkem za lavičkou. Dále malou flétničku, ke které musíte přeskákat po vysunovacích blocích. A nakonec prsten. Musíte být hodně trpěliví, abyste se dostali přes plovoucí destičky. Hlavně ale neukládejte pozici, pokud na některé zrovna plujete.
Při loadování byste pokaždé spadli do vody, odkud není cesty ven!
Před hradbami věže si prohlédněte všechny nalezené předměty a vstupte. Hlídací bestii hoďte “stehýnko“ a klikněte na mříže. Sledujte levou stěnu a ta vás dovede k prvnímu úkolu. Musíte projít bludiště, aniž byste se nohou dotkli země. Není to nic těžkého, a tak se do toho hned pusťte. S rozběhem přeskočte na nepohyblivý sloupek vpravo od dveří. Z něj přeskočte na zdvihající se sloup před ním. Otočte se vpravo a přeskočte na plošinku jezdící k pravé stěně. Z té pak přestupte na ochoz u pravé stěny a z něj se už v pohodlí dostanete k plošince, která jezdí k východu.
V další místnosti použijte na první dveře zprava flétnu a uvnitř najdete olej a legrační brýle. Druhé dveře jsou zatím nepoužitelné, a tak vstupte do třetích s nasazenými špunty do uší. Prohlédněte si sochu a vezměte si klíč, který má za pasem. Další dveře jsou opět na nic, a tak přejděte k následujícím. Použijte na ně olej a ještě než vstoupíte, nasaďte si brýle. Uvidíte tak paprsky, kterých se nesmíte dotknout. Ze stolu seberte svitek, vyskákejte ven a přečtěte si jej. Následující dveře vedou do kaple. Tam je v okně několik vzácných drahokamů, které nasázejte do pentagramu na zemi. Jednotlivé kameny korespondují s písmeny v tomto pořadí. R - červený, O - oranžový, V - fialový, G - zelený, Y - žlutý, B - světle modrý, I - tmavě modrý. A je tu klíč! Jděte zpět k druhým dveřím a strážci řekněte Spirit. Uvnitř seberte z ohně lahvičku a použijte ji v zamrzlé místnosti (čtvrté dveře). Úplně v rohu seberte část brnění a navlékněte si ji, než vstoupíte do poslední místnosti.
Projděte dál dveřmi naproti (jsou zamknuté na duhový klíč) a ze skříňky si přivlastněte léčivo a kámen, který pasuje do díry v centrální místnosti. Vylezte na sloup a až vyjede nahoru, pokračujte po skleněné cestě až do místnosti s krystaly. Zde nesmíte ani na jeden šlápnout, takže pozor. Jděte nejdříve k protějšímu pravému rohu, pak se propližte kolem stěny až ke dveřím, od nich zase diagonálně k druhému rohu a po chvilce se stočte vpravo k rohu, kde leží drahokam. Seberte jej a vsaďte do prstenu. Počkejte, až všechny kameny zmizí, projděte dvojitými dveřmi, vylezte na podstavec a použijte prsten.
Kapitola XI: Captive Angel
Ted’ vás čeká pěkný výlet! Musíte pěšky zpět do místnosti se zámkem a obrazem na zemi. Pamatujete si to ještě? No, to je jedno, na to teď není čas. Proběhněte věží, labyrintem a skočte do teleportu. Na všechny Bondy kolem se vykašlete, byla by to akorát ztráta času. Najděte si teleport s runou Heled / Earth a teleportujte se do domu. Nejjednodušší je po průchodu prvním modrým tunelem seskočit na cestu, která vede pod tou vaší hned za nefunkčním teleportem a přes další tunel k ní rovnou dojdete. V domě se snad vyznáte, a tak běžte do knihovny, po žebříku dolů a přes místnost s hodinami až k zámku.
Kapitola XII: St. Michael’s
Projděte nově otevřenými dveřmi za zámkem a vstupte do teleportu. Ocitnete se v zahradě, kde se po chvilce začnou objevovat Bondové. Můžete jim utéct, když se hned otočíte vlevo a poběžíte ke dveřím s červenou runou. Ta exploduje a vy můžete vstoupit a dveře za sebou zavřít. V druhém případě postřílejte protivníky a vstupte tamtéž. Vedle dveří v malé skříňce leží kouzelná svítilna. Nezapomeňte, že ji musíte mít neustále v ruce. Pokaždé, když vezmete nějaký předmět, ji musíte přehodit zpět do ruky. Pod kobercem na zemi se skrývá magická hůlka na odčarovávání run ze dveří. Projděte dveřmi nalevo od těch vchodových a použijte hůlku. Vstupte levými dveřmi do kuchyně a z lednice vyndejte klíč. Ted’ se vraťte na chodbu a uvolněte dveře pod schody a do levých vstupte. Pomocí ovladače na stole zapněte televizi a podívejte se na ni. Pak se vraťte na chodbu a vstupte do protějších dveří. Na konci chodby vejdete do dalších dveří. Tam se za chvilku objeví tři obludy, které musíte zabít.
Prohlédněte si celé skladiště a odpalte runu na jedné ze zdí. Nově otevřenou chodbou projděte do laboratoře, kde najdete léčiva a klíč k zamčeným dveřím ve skladišti. Vydejte se tedy tam a zkoukněte hologram stromu. Vraťte se ke vstupním dveřím a vylezte po schodech nahoru. V prvních dveřích vlevo otevřete šatník a prostřelte tajné dveře. Uvnitř jsou dvě skříňky. Jedna zamčená a druhá prázdná. Vraťte se tedy na chodbu a vstupte do dalších dveří vlevo. Projděte prázdnou místností a koupelnou do ložnice, kde se objeví další nepřátelé. Pobijte je a seberte klíč z nočního stolku. Tím otevřete skříňku za šatníkem a klíčem z ní zase dveře napravo od vchodových. Lepší je ale do této místnosti přijít od pokoje s televizorem. Vyhnete se tak nepříjemnému sevření mezi dva paroháče. Až je zabijete, seberte všechny tři knihy z police (v té hnědé, která spadne na zem, je klíč) a jděte ven z domu ke kostelu. Cestou budete muset pobít spoustu nepřátel, obzvlášť pokud jste na začátku utekli, ale to už nějak zvládnete.
Jen co vkročíte do kostela, seskočí seshora obluda, která ve svých útrobách skrývá peníz. Rozsekat a peníz vhodit do kasičky. Pak už můžete vstoupit.
Jděte až na druhý konec a po krátkém videu seberte z kazatelnice notes. Přečtěte jej a vydejte se zpět. Otevřete dveře napravo od východu a sešplhejte po schodech nahoru. V prvním patře leží na stole koruna, o patro výš seberte klíč a odemkněte s ním dvířka ke kapli. Uvnitř nasaďte na sošku korunu a do prohlubně umístěte červené pírko. Zmizte ven a z bezpečí odstřelte dva otrapy uvnitř kaple. Vyměňte pírka a z obrazu vyndejte helmu.
Kapitola Xlll: Sword of the Dragon
Seberte léčivé lahvičky a vraťte se teleportem do Věže. Nyní vás čeká cesta do Říše Bohů. Teleport najdete, když půjdete bližším modrým tunelem, na první křižovatce doprava a stále rovně. Nelekněte se, že nemáte žádné věci, nic zde nebudete potřebovat, a až se vrátíte, budete mít zase všechno u sebe. Jděte kolem zdi, až narazíte na dveře. Vstupte a hledejte zlatý kruh se čtyřmi červenými skvrnami na místě světových stran. Až jej najdete, vstupte do něj. Vyjděte dveřmi ven a zmáčkněte plošinku s okem na zemi. V této místnosti se musíte po schodech dostat co nejvýše a zmáčknout modrou plošinku s lupou, pod kterou se skrývá opravdová lupa. Tu si vezměte, vraťte se na místo, kde jste se objevili, a zmáčkněte oko v kruhu. To samé udělejte i pro získání kalichu (i když tady je potřeba trochu skákání). Kalichem si otevřete všechny čtvery zvláštní dveře (systém vylít-naplnit) a sesbírejte předměty uvnitř. Na destičky použijte lupu, abyste přečetli skryté nápisy.
Na desku bez nápisu použijte vějíř a odkrytý svitek seberte. Běžte s ním k desce BURN a zkombinujte následující předměty:
Pestle + mortar, cylinder + flint, red + black powder.
Použijte svitek na cylinder + flint, zpoza desky vyndejte dřívka a zapalte je. S tímhle běžte k desce GRIND a použijte to na ni. Vyjměte vodní dýmku a u poslední desky použijte bowl and snow na cylinder+flint. Vyndejte drahokam, rozdrťte ho tloukem (mortar) a vraťte se k fontáně.
Položte vějíř na obrázek mraku, hořící dřívka na vyobrazení plamene, rozdrcený drahokam na žlutý čtverec a talíř se sněhem (opravdu mě nenapadá lepší překlad) na dvojitou vlnku.
Ted’ je čas složit dohromady dary. Do vodní dýmky nalijte z talíře sníh, nasypte do toho nadrcený drahokam, připalte to ohněm, seberte vějíř a klikněte na fontánu. Postava stvořená z vody si párkrát šlukne a Eternity, Meč Draka, je váš.
Kapltola XIV: Vengeful Souls
Přes kruh s bílými skvrnami se vraťte do přízemí a opusťte Říši Bohů. Ve Věži si najděte teleport s runou Heled a přemístěte se do domu. Bohužel do toho, co se děje, nemůžete nijak zasáhnout, a tak se ocitnete ve vězení.
Prisoner
Tady jste taky nahraní, takže čekejte, dokud nezhlédnete dalších pár sekvencí a nepřenesete se do dalšího dějství. Mezitím si ale můžete sundat výstřižky z novin a přečíst je.
Kapitola XV: Where the dead Lie
Opusťte svou celu a vyberte věci v místnosti za třetími dveřmi. Vystoupejte po schodech a zabijte dva Bondy za dveřmi. Teď vám doporučuji vyzbrojit se Aelfovou dýkou a trpělivostí. Musíte otevřít dvojité dveře vedoucí na hřbitov a postřílet všechny Bondy, kteří se tam objeví (a není jich málo). Nejlepší taktika je stát za zavřenými dveřmi a pokaždé, když se dýka nabije, dveře otevřít, jednoho frajera sejmout a zase dveře zavřít. Až budete hotovi, jděte rovnou za nosem, projděte brankou a otočte se vpravo. Dveře nejdou otevřít, ale jsou tam tři ohně. Naházejte do nich tři části deníku a vstupte do chodby vpravo.
Kapitola XVI: The Gate
Pokračujte tunelem, přeběhněte prostranství plné nepřátel a vběhněte do bludiště. Podle mapy se zorientujte a co nejrychleji se snažte doběhnout doprostřed. Odtamtud se teleportujte do Věže, kde je potřeba najít teleport označený runou Sheol. Je to vcelku jednoduchá cesta stále za nosem. Bohužel teleport jaksi nefunguje, a tak je potřeba nejdříve zabít příšeru na ostrůvku vedle, přeskočit k ní, zajít do nejbližšího tunelu, sebrat Shrive a Eternity a na teleport se vrátit.
Ve světě Sheol jděte přímo k bráně a projděte dovnitř. Seběhněte až k základům a najděte stroj na mozky. Ted’ musíte najít 16 mozků a stroj jimi naplnit. Nevím, jestli vám popíšu dobře cestu bludištěm tak, abyste je všechny našli, ale zkusím to. Vstupte do levé z prvních dvou chodeb napravo od stroje. Běžte kolem levé stěny tak dlouho, dokud nebudete mít po pravé straně křižovatku tří cest. Vběhněte doprostřed a seberte mozek z plošiny. Vraťte se na křižovatku a otočte se vlevo. Seběhněte po schodech dolů, seberte mozek naproti srdci a vraťte se do kruhové místnosti. Vstupte stejným vchodem, ale teď pro změnu pravou částí. Hned na začátku zahněte doprava a za chvíli zase doleva. Na konci slepé uličky je další mozek. Cestou zpátky zahněte doleva, na další křižovatce zase doleva a pak dlouho rovně, až zahlédnete po pravé straně další srdce. Z rampy před ním seberte mozek a další levou odbočkou seběhněte dolů, kde se válí další. Vraťte se na cestu a pokračujte vlevo, až dorazíte na křižovatku.
Dejte se vlevo a pořád rovně až k mozku. Seberte ho a cestou zpátky zahněte doleva na schody. Pokračujte a stále zahýbejte doleva, až dojdete k dalšímu mozku ve slepé uličce. Z ní se vydejte zase stále doleva a měli byste dojít k dalšímu mozku. Odtud se vraťte do kulaté místnosti. Ted’ jděte ke třetí dvojici chodeb a vstupte do levé. Pokračujte kolem levé stěny, až dojdete k vybrakovanému srdci. Od něj se držte vlevo a dojdete k dalšímu srdci s dvěma mozky a od něj stále vlevo je poslední srdce s jedním mozkem. Vraťte se ven a tam jsou tři mozky po obvodu místnosti, jeden před strojem a jeden za ním. Teď byste měli mít všech šestnáct mozků u sebe. Pokud ne, tak vám to nezávidím.
Naládujte nenasytný stroj krmením, zabijte příšeru, seberte si z ní svitek s kouzlem a vstupte do brány. Čeká vás malé překvápko. Až budete zase funkční, promluvte si s postavou v červeném světle a dejte se do dalšího úkolu. Tentokrát musíte rozstřílet šestnáct zrcadel, aniž byste se v jediném z nich viděli. Pokud se to náhodou stane, utečte, počkejte, až se chlapík ze zrcadla vypraví za vámi, oběhněte ho a tím, že zničíte zrcadlo, ze kterého vyšel, zničíte i jeho. Po rozbití všech zrcadel jděte k trůnu a vstupte do brány.
Kapitola XVII: Father of Lies
Vstupte zpět do brány a vystupte ven z kola. Teď je zde osm hádanek, které musíte vyřešit. Sytém je libovolný, a tak tu napíši řešení ke každé bez udání pořadového čísla.
Bludiště: V horní řadě zmáčkněte pravou ruku a ve spodní tu úplně vlevo. Projděte bludišťátkem a zmáčkněte ruku na podstavci.
Létající koule: Je tu několik ciferníků ve třech řadách. Bráno v úvahu, že horní pozice ciferníku je 1 (tj. všechny jsou na začátku 1), nastavte ciferníky po řadách následovně: 1151, 3618, 1887. Zmáčkněte tlačítko a mělo by to jít (já sám jsem desku rozbil až druhým zmáčknutím, ale třeba je to správně).
Kaleidoskop: Přilepte se pravým ramenem na zeď a sledujte ji až k ruce na zdi. Tu zmáčkněte a s levým ramenem přilepeným na zdi se vraťte zpět (je to snad nejhorší ze všech hádanek).
Šachovnice: Postavte se na hnědý kámen přímo před vchodem a jděte 3x nahoru, 2x vlevo, 2x nahoru a 3x vpravo. Zmáčkněte ruku a jděte 2x dolů, 2x vlevo, 3x dolů, 1x vpravo, 1x nahoru, 1x vlevo, 1x dolů, 2x vpravo a dolů.
Kamenný most: Před sebou máte několik páček. Přehoďte druhou, třetí a čtvrtou v první řadě, první, druhou a čtvrtou v druhé řadě a první, druhou a čtvrtou v třetí řadě. Ted’ byste měli být schopni přejít k ruce ve výklenku na druhé straně.
Zrcadla: Tady je to trochu složitější na vysvětlování. Musíte rozbít čtyři zrcadla a nešlápnout na oranžový kruh. Stojíte na políčku před oranžovým kolem. Skočte na SV, to jest na volné pole vedle oranžového kola. To zopakujte ještě jednou a pak skočte o políčko dopředu. Otočte se vlevo a až bude zrcadlo u vás, sejměte ho. Teď skočte zase na SV a ještě jednou a teď naopak na SZ. Po pravé straně by mělo být další zrcadlo. Odtud se jedno políčko vraťte a skákejte dvakrát na J a pak na JZ (hlavně si nepřehazujte světové strany, jinak se ztratíte). Rozbijte další zrcadlo. Skočte na SZ a dvakrát na S. Po levé straně je poslední zrcadlo. Doskákejte naproti vchodu a skočte na podstavec.
Pušky: Postavte se za panel a přehoďte páky v pořadí zleva: 2, 3, 7, 5 a dvakrát zmáčkněte knoflík. Pak přehoďte páky 2, 6, 5 a opět dvakrát stiskněte.
Pistole a drahokamy: Otočte pušku několikrát sem a tam a vystřelte na zeď. Odkryjí se drahokamy, které musíte všechny postřílet.
Když je vše hotovo, vraťte se a začněte přehazovat ručičky ciferníků jednotlivých hádanek tak, aby ztmavly. Až je všechny přetočíte, z ohně vyleze obluda s ostřikovačem. Schovejte se někde a pěkně z bezpečí ji odstřelte. Seberte svitek, který po ní zbyl, a vlezte do brány. Objevíte se na docela neužitečném místě, a tak tam vlezte znovu. Na druhé straně seberte lahvičku za vámi a jděte rovnou do hradu. Nalevo od vás je výklenek a v něm dvě lahvičky. Seberte je a jděte doprostřed k zelené kouli. Tam se zjeví Belial, kterého už konečně můžete zabít. Tak do toho. Ještě si zaskočte do věže k známému stromu pro léčení a teď už konečně můžete použít Eternity na zelenou kouli.
Kapitola XVIII: Threads
V této úrovni se moc neohlížejte, běžte a na každé křižovatce se vydejte vpravo. Měli byste přeběhnout mostík, pak utíkat po nějakém ochozu, zabít jednoho strážce, co stojí v cestě, pokračovat dál, zabít dva strážce, kteří blokují průchod, a stále vpravo doběhněte až k teleportu.
Kapitola XIX: The Summoning
Tohle je jen filmová sekvence, ve které nesmíte zaútočit na Florenana. Takže pozor.
Kapitola XX: The Devil Take the Hindmost.
Běžte honem do vstupní haly. Tam se objeví nejkrásnější z příšer, opravdová miss. Pokud máte ještě funkční Florentinovu tyč, tak ji tak čtyři až pět zásahů určitě dostane. Až ji zabijete, vyjděte dveřmi ven.
Docela pěkný příběh, ne?