Quest for Glory


START
Na začátku si důkladně prolezte celé město, abyste věděli, kde se kdo ukrývá. Zajděte ke kentaurce Hildě a kupte asi 70 jablek. Opusťte město a dejte se k ledovému obrovi a dejte mu všechny jablka co máte. Dá vám drahokam, který si nechte (nesnažte se ho později prodat u překupníka). Jděte k Lišce a osvoboďte ji. Teď jděte k domu léčitelky a seberte ze země kamínky. Ty hoďte po ptákovi v hnízdě. Zkuste vyšplhat na strom (můžete použít kouzlo ‘FETCH’) a sebrat prsten z hnízda. Dejte ho léčitelce (nemusíte to dělat hned, klidně si počkejte až budete mít více zkušenosti a lepší vlastnosti), dostanete peníze a …Pokud se chcete trénovat bez riskování (když spadnete ze stromu, tak vás to zraní) jděte do hradních stájí a hrabte hnůj co to de (dostanete 5 stříbrných za každou směnu a pak se tu můžete i vyspat). Fighter: můžete se trénovat v boji s mistrem boje, který sem občas zaskočí.

THE CITY OF SPIELBURG
V noci jděte do tmavé uličky u místního lokálu a až vás přepadnou zlodějíčci, tak jim udělejte znamení (rukou klikněte na horního zloděje), řekne vám heslo. Jděte do lokálu a seberte papírek. Řekněte Drtičovi heslo (Mečucha), pustí vás do Cechu zlodějů. Zde si u železných dveří v rohu místnosti můžete nakoupit nářadí na vloupačky a taky prodávat kradený zboží. Rozhodně v lokálu nepijte Dračí dech. V Cechu dobrodruhů si promluvte se strážcem (a uklízečem, údržbářem, jediným členem, atd.) cechu a zapište se do knihy dobrodruhů. V obchodu s kouzly si můžete koupit kouzla FETCH, OPEN a FLAME DART, ty se hodí jenom těm, kteří mají vlastnost magic alespoň 1. Taky si tu můžete koupit elixíry, ale léčitelka je má levnější. Jediná výhoda je, že je tu otevřeno 24 hod. denně. V noci se můžete vloupat do domů a brát co chcete (skoro). V domě staré důchodkyně seberte svícen, perly a peníze. Nechoďte nahoru do schodů…kočička vás zabije. Další dům, který můžete vybílit, je vedle prodejny se zbraněmi. Vezměte vázu, svícen a prohlídněte sejf za obrazem a noční stolek, zkuste otevřít skříňku na stole, ale bacha, má to jeden háček. V hostinci se můžete vyspat a nadlábnout, ale je to na nic, protože můžete spát i jinde a zadarmo (Erana, Dryáda, Henry a stáje).

HERE WE COME
U Erany zakouzlete OPEN na kámen, ten se otevře a další kouzlo je vaše (můžete se tu taky vyspat, to vám obnoví sílu, zdraví i manu). U goblinů si můžete trochu zabojovat a nahrabat si peníze. Jděte k Babě Jaze a promluvte si s lebkou. Souhlaste s dohodou a až vám řekne rým, tak mu dejte drahokam. Otevře vám cestu k chaloupce, ale ještě tam nelezte. U plivajících kytek se pokuste sebrat semeno (nebo použijte kouzlo FETCH), můžete taky na kytky házet kamínky. Jděte k Dryádě (až narazíte na bílého jelena, tak běžte za ním). Řekněte že jste přítel lesa a že jí pomůžete. Dejte jí semeno plivající květiny. Až spadne kouzelný žalud pod strom, tak ho seberte a jděte k léčitelce. Dejte jí prsten, jestli jste ho už konečně sebrali. Řekne vám ingredience do Odkouzlovadla. Magický žalud už máte, květiny z Eraninyho místa získáte u Erany (překvapivé). Zelenou kožku získáte když si u Kulíků promluvíte se zeleným Kulíkem o Kožce. Můžete tu získat další kouzlo, stačí si o něj říct. Levitující vodu naberte z jezera do prázdné lahvičky, kterou si můžete koupit, nebo vám zbyde z vypitého elixíru. Prášek od Víl získáte, když v noci půjdete k magickému kruhu a tam zatančíte (samozřejmě si o něj musíte říct a mít prázdnou láhvičku). NELEZTE do magického kruhu, nebo zažijete tanec života (bohužel poslední). Až dosbíráte všechny věci, dejte je léčitelce a ona by vám měla za chvíli (den dva) připravit Odkouzlovadlo. Mezitím jděte k Levitujícímu vodopádu a vylezte ke dveřím. Zaťukejte a poodejděte kousek doprava nebo jste dole (můžete zakouzlit OPEN…na procvičení). Zde řekněte Henrymu o kouzlo TRIGGER. Jděte k Jeskyni a zabijte obra (nebo ho můžete i obejít). V Jeskyni dejte medvědovi najíst (cokoli…jablka, květiny,…nebo kouzlo CALM). Za medvědem zabijte Kobolda (Thief: dopližte se k němu a čapněte mu klíč a houbičky (kdo ví na co je má) Fighter: zabít mečem, Mage: kouzlo FLAME DART na něj) a vemte mu klíč. Můžete tu najít skrytý poklad (na dně jeskyně). Odemkněte medvědovi řetěz a baronet je volný (je to pěknej nafoukanec…bych ho tam nechal shnít). Jděte na hrad a dostanete odměnu. Teďka jděte do lokálu a vemte si další papírek. Brzo si Bruno bude povídat s týpkem u Terče o tajném vchodu. Jděte tam raději ze strany. Až domluví tak banditu zabijte dýkou, nebo to obejděte (Bruno stojí v lese pěkně blbě) a dojděte přímo k Terči zespoda, a pak ho můžete zabít fér. Vezměte mu klíč. Jděte k Babě Jaze (promluvte si s chaloupkou, a pak jí řekněte rým, ale nestujte přímo pod ní…bác) a souhlaste, že jí donesete kořen. Ten získáte, když se o půlnoci namažete elixírem proti nemrtvým (kupte si ho u léčitelky), a pak jděte na hřbitov a vezměte si ten červený kořen. Dejte ho Babě Jaze.

THE LAST PART OF THE QUEST
Jděte k antwerpovi a klikněte chodícím kurzorem přímo na něj (hlavně ho nerozzlobte). Teď je antwerp vedle vás. Prozkoumejte dveře, najdete klíčovou dírku. Otevřete si klíčem od bandity. Až otevřete dveře, nezapomeňte říci slovo, o kterém se bavil Bruno a bandita. V jeskyni (ne v té s Koboldem, ale u antwerpa) jděte dolů doprava. Až výjdete, narazíte na Minotaura. Dá se omámit kouzlem CALM nebo RAZZLE DAZZLE (to získáte u Erasma když si s ním zahrajete jeho hru…jde o to dostat svůj plamének dolů, musíte kouzlem FETCH přemisťovat mosty a žebříky a TRIGGERem si zmenšíte či zvětšíte plamének). Můžete ho také zabít ručně, je celkem pomalý, stačí teda pořád píchat (ehm..), pak mu vyberte palcát a může se jít. U dřevěných dveří můžete zakouzlit OPEN a pak si otevřít, anebo kůly přelézt. Teďka jste asi v druhé nejtěžší lokaci ve hře. Jděte doleva, a pak k pravému mostu (je označen bílou tečkou). Přejděte ho a podívejte se na drát před sebou (oko kurzor), jinak na vás spadne antwerp (tohle mi celkem zatopilo), vejděte do dveří. Zde je to tuhé dost. Zavřete dveře a až k nim bandité příjdou a pak odejdou, přisuňte židli k pravým horním dveřím (bandité se nesmí dívat). Když do místnosti vejdou velitelé, tak se postavte ke svícnu, a až budou před ním, tak ho poražte. Až budou na levém konci stolu, vyskočte na něj, a pak se zavěšte na lustr a velitelé jsou zneškodněni (zde se to musí načasovat). Jděte do levých horních dveří. Promluvte s Jorikem a něco po něm hoďte (kouzlo…), jinak bude pěkně otravnej. Teď jděte doprava, a až spadnete, tak se rukou zachyťte vpravo. Jděte doprava a vyjdete vlevo nahoře, zde zatáhněte za řetěz a rychle upalujte zpátky doprava a pak nahoru do dveří (rychlost je zde celkem potřebná). Zde se setkáte s vůdcem banditů. Až přeskočí stůl, tak na něj vylijte Odkouzlovadlo. Promění se v Elsu, a pak si vezměte ze stolu zrcadlo a 2 elixíry. Vyjděte vpravo nahoře. Jste zas u antwerpa. Teď můžete hru skončit pokud půjdete na hrad, avšak Spielburg má ještě jeden problém…Baba Jaga. Jděte tedy do její chaloupky a nenápadně vytáhněte zrcátko a…Baba Jaga je pryč. Teď konečně jděte na hrad a titul “Hrdina Spielburgu” je váš.