Phantasmagoria 2
Kapitola I
Otevřete šuplík u nočního stolku a vezměte si z něj műsli tyčinku, šroubovák a fotografii vašich rodičů. Ještě v téže místnosti se podívejte do zrdcadla a potom si dojděte vybrat poštu z kaslíku u venkovních dveří. Poštu si přečtěte v obývacím pokoji. Uděláte to tak, že dopisama kliknete v obývacím pokoji na Curtisovu postavu. Kliknutím na klec se pozdravte se svým myším mazlíčkem Blobem, vezměte si z konferenčního stolku fotografii. Pak se venkovními dveřmi pokuste odejít. Zjistíte, že nemáte peněženku. Vraťte se tedy do obýváku a podívejte se pod pohovku. Je tam, ale nedosáhnete na ni. Vezměte si na pomoc Bloba a vypusťte jej pod pohovku. Zpět ho nalákáte pomocí tyčinky. Je nejvyšší čas jít do práce (WynTech). Vyjměte z peněženky kartu a použijte ji na čtečku vedle dveří do kanceláří. Vejděte dovnitř. Napijte se z nápojového automatu a pak se podívejte do šéfovy kanceláře naproti. Podívejte se na fotografii na stole a pokuste se otevřít zásuvku.
Až vás Warner (šéf) vyhodí, prozkoumejte všechny kancelářské buňky a zjistěte, kdo ve které pracuje. Navštivte Jocelyn v její buňce a ukažte ji postupně pohlednici a fotografie. Po té se zajděte podívat na Toma. Jemu ukažte peněženku a kartu. Zajděte naproti za Therese a ukažte jí pohlednici. Pak navštivte Bobovu buňku a promluvte si s ním. Teď jste vyčerpali všechny možnosti jak se vyhnout práci, jděte tedy do své kanceláře. Posaďte se do židle, podívejte se na Blobův obrázek a nahlédněte do zápisníku, kde jsou všechna telefoní čísla. Abyste si je nemuseli opisovat, zde je jejich výpis:
Trevor 6125
Me 6100
Jocelyn 6992
Tom 6120
Therese 3038
Bob 6114
Paw 6996
Zavolejte Trevorovi a Jocelyn. Pak za Trevorem zajděte. Promluvte si s ním a ukažte mu fotografie, pohled a kartu. Vraťe se do své kanceláře. Klikněte na počítač (vaše heslo je Blob), klikněte na ikonu dokumentu v levém dolním rohu. Klikněte na složku Employees a přečtěte si soubory. Klikněte na složku CurtisC a prohlédněte si soubor, na kterém pracujete. Přečtěte si Venimen_Sag. Zajděte do skladu. Je to místnost naproti dveřím do všech kanceláří. Napravo odsuňte všechny krabice a počítač. Pokuste se jakýmkoliv způsobem (nehty a šroubovák) otevřít dvířka. Nepůjde to, a tak jděte za Trevorem. Kecejte s ním tak dlouho, dokud s vámi nepůjde do restaurace "The Dreaming Tree". U chrápajícího stromu kecejte s Trevorem tak dlouho, dokud se nevrátíte do WynTechu. Ve své kanceláři a na svém počítači kliněte na Venimen dokument a z písmenek v hádnance sestavte slovo RATBOY. Pak jděte za Bobem. Promluvte si s ním a jděte za Therese. Promluvte si s ní.
Někde tady (možná již dříve nebo až později) bude pravděpodobně slabé místo v posouvání příběhu. Je možné, že se nedržíte striktně návodu a nejdete jej krok za krokem, ale dívate se jen občas. Proto mohou mýt následující řešení různá. Buď půjdete do skaldu a počkáte až za vámi přijde Therese, nebo prostě proklikáte všechny předměty ve hře až do úplného vyčerpání a budete doufat, že to pomůže. Pak se vrátíte do Curtisovy kanceláře. Zalogujte se a zpřístupněte si Venimen dokument, klikněte přímo na dokument v levém okně a odeberte se do Dreaming Tree. Bavte se s Jocelyn a až se naskytne vhodná příležitost zaplaťte číšníkovi a zatáhněte Jocelyn k sobě do bytu. Klikněte na Jocelyn.
Kapitola II
Jděte se na sebe podívat do zrdcadla v ložnici, pak vyberte poštovní schránku a běžte si ji do obýváku prohlédnout. Pozdravte po ránu Bloba a podívejte se do knihovničky. Pak si vemte do ruky vizitku od Dr. Harbourg (psychiatričky) a domluvte si s ní sezení. Jděte do práce. Zjistíte, že všichni zaměstnanci (až na Boba) stojí přede dveřmi do kanceláří. Popovídejte si s Jocelyn, Trevorem a Therese. Pak vejděte do Warnerovy kanceláře a seberte ze země malý kousek papíru. Dalšími dveřmi projděte do kanceláří. Dvakrát se pokuste dostat se do své kancelářské buňky (dvakrát si promluvíte s policistkou). Pak se odeberte do restaurace. Dvakrát kliněte na Jocelyn, a pak klikejte na Therese tak dlouho až si s vámi smluví rande ve svém oblíbeném sm klubu. Pak se vraťte do svého bytu. Podívejte se na klec, na Bloba a do zrdcadla. Vraťte se do práce. Pokuste se projít přes policistku a pak vejděte do Tomovy kanceláře-buňky. Zavolejte Warnerovy a jděte do jeho kanceláře.
Tam se podívejte na plakát na zdi, na fotografii na stole a prohlédněte si dokumenty na počítači. Potom otevřete šuplík a vezměte z něj klíček. Jděte do Bobovy buňky. Klikněte na jeho židli (seberete knoflík). Teď zajděte do skladu, odsuňte všechny bedny z rohu místnosti a klíčkem si odemkněte tajná dvířka. Projděte do tajné místnosti a tam prohledejte šuplíky. Naleznete záhadnou skříňku. Vraťte se do svého bytu. V obývaku si prohlédněte nalezenou schránku. Vyndejte listinu a cáry šatů. Dalším kliknutím na schránku objevíte, že má nejspíše dvojité dno, ale nebudete jej moci otevřít. Je nejvyšší čas odejít k psychiatrovi. Klikněte na hračku (sněhovou kouli) na stole. Pak si promluvte s doktorkou, ukažte jí fotografie, pohlednici od Therese, listinu ze schránky, knoflík z Bobova kabátu, kus hadru a nakonec jí ukažte vizitku a smluvte si další sezení. Nyní již by vás měla doktorka propustit, pokud se tak nestane, ukazujte jí věci až do úplného vyčerpání (ať už předmětů nebo vašeho).
Jděte do restaurace, řekněte číšníkovi o vraždě a jděte do Borderline. Ukažte hlídači pohlednici. Proklikejte postavy u baru a odeberte se dozadu a sedněte si k Therese. Mluvte s ní tak dlouho dokud neobjedná drink. Napijte se a až vám někdo nabídne tetování, směle do toho. Až s Therese skončíte vraťte se do bytu a lehněte si na posltel.
Kapitola III
Vstaňte, podívejte se do zrdcadla a až se rozezvoní telefon, zvedněte jej. Pozdravte se s Blobem, vyzvedněte si poštu, přečtěte si ji, podívejte se do knihovny a jděte do práce. Ve skladu se podívejte na tajná dvířka, zjistíte že jsou zatavená. Ze stolu seberte kladivo a jděte do kanceláří. Po té, co shlédnete slovní potyčku mezi Warnerem a policistkou, se nalogujte do počítače, přečtěte si poštu a odpovězte Trevorovy, Jocelyn a Therese. Klikněte na složku 'Archive'. Heslo je CARPE DIEM. Přečtěte si TRESHOLD.DOC. Klikněte na složku 'Memos'. Zde použijete na dokumenty hesla z papírku, a to takto:
ACCESS.DOC INFECTION
ENERGY.DOC REVELATION
CURTIS.DOC DESECRATION
Zavolejte Trevorovi a Jocelyn a zajděte za Trevorem. Promluvte si s ním a zajděte si také promluvit s Therese. Cestou za Jocelyn se podívejte do krabice s Bobovými věcmi, s Jocelyn si promluvte dvakrát. Pak jděte ke dveřím do Warnerovy kanceláře a dvakrát vyslechněte hádku mezi ním a policistkou. Upadnete do mdlob a ocitnete se v blázinci. Promluvte na sestřičku a pak si pokuste rozepnout popruh a utéct. Když se vám to nepovede, kopněte dvěma kreténům hrajícím si na zemi do míčku. Až nastane zmatek, klikněte na Curtisovu postavu, na řemen a kliknutím na dveře utečte. Až se proberete z mdlob, vraťte se do bytu. Podívejte se na kovovou chránku a v inventáři se podívejte na kladivo. Klikněte na jeho obrázek šroubovákem. Vznikne kombinace, kterou kliknete na schránku. Přečtěte si nalezený dopis od Curtisova otce. Pak zajděte do restaurace a mluvte s Curtisem tak dlouho, dokud neodejde. Jděte za cvokařkou. Kliknutím na ni si s ní promluvte.
Ukažte jí fotografie, pohlednice, listiny, dopis od otce (dvakrát), kus hadru a knoflík. Opět jděte do Borderline. Promluvte s barmanem a vraťte se do bytu (všimněte si v jakém čísle Curtis bydlí). Klikněte na Therese a až nad vámi bude stát, klikejte na ni tak dlouho, než se ukončí kapitola.
Kapitola IV
Mluvte s policistkou, dokud neodejde. Použitím vizitky na telefon si opět domluvte schůzku s Dr. Harburg. Třikrát klikněte na Blobovu klec. Vyzvedněte si poštu, přečtěte si ji a jděte do WynTechu. Dnes se našlo Tomovo zohavené tělo v jeho buňce. Pokuste se do ní vejít. Vyhodí vás policistka. Odeberte se do restaurace a mluvte s Trevorem, dokud neodejde. Vraťte se do WynTechu. Pokuste se dostat do Warnerovy kanceláře, policistka vás opět nepustí. Jděte tedy k psychyatričce. Mluvte s ní tak dlouho, dokud Curtis sám neodejde. Vraťte se zpět do bytu. Až se ozve klepání, jděte ke dveřím a otevřete je. Promluvte si s Jocelyn, až uvidí šrámy na vašem těle, uteče, ale zanechá na stole sponku, vezměte si ji. Jděte do WynTechu a touto sponkou si otevřete venkovní dveře do Warnerovy kanceláře. Použijte šroubovák nebo známou kombinaci šroubováku a kladiva na šuplík. Seberte z něj papír a kódovací knížku (přečtěte si je). Nalogujte se z Warnerova počítače jako Curtis.
Přečtěte si e-mail od Trevora, naleznete další heslo. Odlogujte se a znovu se nalogujte jako Paul Warner (CARPE DIEM), Klikněte na ikonu počítače v levém spodním rohu. Zvyšte Curtisova přístupová práva na 3. Když se vás počítač bude ptát na heslo, zadejte BLACKLOTUS. Vyjděte ven a použijte svou kartu na čtečku vedle skleněných dveří a následovně i vedle výtahu. Nacházíte se v nejnižších a nejtajnějších částech WynTechu. Klikněte na dveře. Klikněte na svěrací kazajku na zemi. Klikněte na dveře. Klikněte na hračku na zemi. Klikněte na dveře. Klikněte na přikrývku na zemi. Klikněte na dveře po Curtisově pravé ruce. Klikněte na věc pod značkou B64. Na tlačítkách nastavte 10958 a vstupte do počítačového sálu. Zapněte počítač. Heslo je ROSETTA. Nyní můžete mluvit s vetřelci pomocí klávesnice a monitoru. Je celkem jedno co jim budete povídat, ale v žádném případě nevstupujte do Tresholdu. Odejděte z WynTechu a jděte do Borderline. Promluvte s Therese a napijte se.
Až se zvedne a odejde, následujte ji do zadních částí klubu. Hlídači ukažte pozvánku. Nyní nastavte skládačku tak, aby uprostřed byly zelené obrazce. Pak klikněte doprostřed hádanky. Vstoupíte do intimní sm místnůstky. Prohlédněte si předměty visící kolem a pak klikněte na červený závěs.
Kapitola V
Promluvte si s policistkou, podívejte se na Blobovu klec, mluvte s policistkou dokud neodejde. Pak se znovu podívejte na Bloba. Jděte do ložnice a dvakrát se podívejte do zrdcadla. Ze šuplíku v nočním stolku si vezměte peněženku. Vyzvedněte si poštu a smluvte si schůzku s Dr. Harburg. Ihned se za ní vydejte. Zvedněte sluchátko a zavěste telefon. Podívejte se za stůl, spatříte to, co zbylo z doktorky. Až přijde ochranka, zmizte dveřmi a běžte do WynTechu. Ve své buňce klikněte dvakrát na počítač. Přejděte do Bobovy buňky a klikněte na klávesnici. Jděte do Tomovy kanceláře a opět klikněte na počítač. Teď zajděte do šéfovy kanceláře. Zalogujte se na počítači jako Curtis a přečtěte si všechnu novou poštu. Odlogujte se a znovu se nalogujte jako Warner. Klikněte na PaulW složku a přečtěte si GOLDMINE.DOC. Zmáčkněte tlačítko GRAPHIC a vytiskněte logo. Přečtěte si BDADRESS.DOC. Odlogujte se a jděte do skladu.
Až se vám umírající Trevor vyzná ze své lásky, dvakrát klikněte na jeho tělo (získáte jeho kartu). Známou cestou se přesuňte do místnosti s počítačem (v podzemí WynTechu). Pro zalogování znovu použijte heslo ROSETTA a mluvte s vetřelci dokud vás opět nevyzvou ke vstupu a neotevřou vám dveře do Trasholdu. Na čtečku použijte trevorovu kartu a zmáčkněte druhý knoflík zleva (v tomto místě je možná hra variabilní, takže raději uložte pozici). Vstupte do místnosti s Trasholdem. Klikněte na počítač. Až přijde Paul, mluvte s ním tak dlouho dokud se neobjeví monstrum. Mluvte s ní tak dlouho dokud se vás nepokusí zabít elektrickým proudem. Klikněte na klávesnici počítače a utečte Tresholdem na 'druhou stranu'. Nyní se nacházíte ve světě mimozemšťanů. Z roury vlevo seškrábněte nějaký kus hnědého humusu a sejděte o patro níže. Nachází se zde tři mimozemští tvorečkové, které seberte. V inventáři zkombinujte tvorečka podkovitového tvaru s hvězdicí, vytvoříte novou potvoru.
Projděte tunelem a tam nalákejte jiného svítícího tvorečka na houbu. Seberte ho. Pak se otočte a vezměte tvora, kterého jste si vytvořili a použijte jej na svítící stěnu. Dotkněte se zeleně svítícího sloupu. Budete teleportováni. Projděte tunelem a dotkněte se deformovaného Curtise. V psychiatrické léčebně popadněte velkou injekční stříkačku. V restauraci pak seberte Jocelyn pistoli. V kancelářích se podívejte dolů a seberte kartu, kterou si ihned otevřte dveře do výtahu. Ležíce v SM klubu zatáhněte za páku a až se vás bude snažit matka zabít zahradními nůžkami, dejte jí pusu. Zpět ve světě vetřelců. Odpojte deformovaného Curtise od přístrojů a seberte sliz, který v inventáři zkombinujete jej s hnědým hnusem. Novým tunelem projděte zpátky a díru v potrubí (v dolní části komplexu) zaplácněte touto hmotou. Vyjděte do vyššího patra. Vsaďte svítícího aliena do díry po žárovce v obruči Tresholdu (ona to asi nebude žárovka, ale vypadá tak).
Podívejte se na počítač po pravé straně Tresholdu. Budete jej muset zprovoznit. Rozpojené dráty na pravé části přístroje pospojujte podle kombinací barev, které naleznete na druhé straně přístroje. Jedním kliknutím pootočte malou červenou šipkou. Pak klikejte na kruhovou součástku s otvorem tak dlouho dokud otvor nebude zhruba na deset hodin. Klikněte na součástku nad ním. Znovu nastavte kruhový předmět s otvorem, tentokrát na dvě hodiny. Znovu klikněte na hořejší součástku. Pak znovu jedním kliknutím pootočte se šipkou. Klikáním nastavte trojúhelník tak, aby červený kámen byl v pravém dolním rohu. Aktivujte paprsek. Trojúhelník nastavte tak, aby v pravém dolním rohu byl žlutý kámen. Aktivujte paprsek. Modrý kámen v trojúhelníku nastavte do pravého dolního rohu a opět aktivujte paprsek. Pak mačkejte klávesy vpravo dole v pořadí červená, žlutá a modrá. Celý postup v tomto odstavci ještě jednou opakujte. Až zařízení uvedete do chodu, vraťte se Tresholdem zpět na Zemi.
Hra má dva konce mezi kterými volíte buď kliknutím na Jocelyn nebo kliknutím na Treshold.