Might and Magic 8


Úvodem…

… bych vám rád sdělil, že se vám sice za asistence následujících čtyř stránek podaří dotáhnout skvělé MM8 do zdárného konce, ale celý návod je pojat spíše úspornou formou a vynechávám v něm většinu vedlejších a „méně“ podstatných úkolů (ty si určitě vyřešíte rádi na vlastní nebezpečí. Stručně řečeno v tomto návodu popisuji pouze ty nejpodstatnější události (mapy dungeonů jsem rovněž vypustil, protože jsou triviální a není na čem zakysnout) a zbytek ponechávám na vaší zvědavosti a šmátravých ručičkách.

Situace před Aliancí

Dagger Wound Island

Vaše hrdinské putování začíná na malebném ostrůvku kdesi (1) v Karibiku. Vlastně to není Karibik, ale na někoho z nás by tak mohlo tropické podnebí, palmy a piráti s šavlemi působit. Přestaňme se ale kochat krajinkou, čeká nás velká a nebezpečná cesta. Nejprve se projděte po okolí, prošmejděte všechny baráčky a hlavně si u Daderosse vyzvedněte důležitý dopis pro obchodníka Elgara Fellmana z městečka Ravenshore.
Po jednotlivých ostrovech se pohybujete pomocí portálů. Některé z nich je potřeba aktivovat magickými kameny, které jsou rozházené všude možně, ale najít je není žádný problém. Tak či onak se nakonec probojujete do ztraceného chrámu, kde se k vám přidá docela dobrý rytíř (2). Tento chrám musíte projít, abyste se dostali pryč z ostrovů. Před jeho závěrem si dejte pozor na tajnou stěnu v levé straně vajíčkovité místnosti, kde je ukrytá důležitá kniha Prophecies of the Sun (pro Kleriky v Murmurwoods). Z chrámu se dostanete rovnou k čekající lodi, která vás odveze do Ravenshore (3).
Mezi další důležitá místa těchto ostrovů patří lokace Uplifted Library (4), kde v truhle na samotném vrcholku naleznete jednu unikátní věc (a knihu pro Nekromancery). Skryt vašim zrakům by neměl být ani vchod do Plání Země (5) a pirátská Regna (6) (zaveze vás tam ponorka skrytá v centru podzemní pirátské pevnosti), kam se dostanete ale až po splnění aliančních úkolů (a hlavně potřebujete kouzla levitace nebo létání).

Ravenshore

Z lodě vystoupíte přímo do městečka Ravenshore (1). Zde toho již budete mít k prošmejdění více, takže se rovnou pusťte do práce. Nejprve nalezněte obchodníka Elgara (kousek od přístavu) a předejte mu dopis. Ten od vás bude chtít, abyste doručili vyděračský dopis Arionovi Hunterovi, ukrývajícímu se v kuplířské jeskyni (2). Uvnitř se na vás těší hrstka krys, zlodějíčku a podobných stvořeníček. Ariona naleznete v jižní části jeskyně.
Po krátkém rozhovoru s ním se vraťte za obchodníkem (předtím je nutné osvobodit jeho dceru z obří jeskyně, viz popis Alvaru) a ten vás pošle do dalšího obchodnického cechu, jen s tím rozdílem, že projedete do Alvaru (A). Z této mapy se můžete vydat i do nekromancerské říše Shadowspire (S) a do dračího Garrote Gorge (G.G.). Pokud máte málo finančních prostředků, mrkněte se třeba do Eepovi kaple (3).

Alvar

Do Alvaru se můžete dostat několika způsoby, ale ten nejjistější je hezky po svých dle značení na mapě. Jděte přímou čarou do města (1) a najděte mistra obchodnického cechu (je v jedné z největších budov ve městě). Promluvte si s ním a dostanete od něho další z řady úkolů. Musíte přivést někoho jako důkaz z písečné země, kdo na vlastí oči viděl vznik ohnivého jezera.
Ještě předtím, než se vydáte do pouště Ironsand, se můžete podívat do slují temných trpaslíků (2), kde se nachází questovní Baltazarova sekera a v jedné z truhel další unikátní předmět. Ale patrně to tam pro vás bude v tento okamžik ještě příliš tvrdé, a tak se zastavte spíše později. Další lokací nutnou k navštívení je pevnost zlých obrů (3), kde je vězněna dcera Ariona (předtím, než budete moci pokročit v hlavní dějové ravenshorské linii ji musíte osvobodit). Spínač k aktivaci schodů ve středu místnosti je umístěn o patro výše v rádoby trůnní komůrce, na stěně.

Z Alvaru se dá pokračovat pěšky do Ironsand Desert (I.D.), Murmurwoods (M) nebo zpět do Ravenshore (R). Ironsand Desert

Země rozžhaveného písku vás nemile uvítá hordami ohnivých skřítků, které musíte pokosit. Po kratším putování se dostanete do Trollího městečka (1) a promluvíte si s jeho starostou v ohrazeném domku poblíž ohnivého jezera. Pokud zanesete ostatky jeho syna do rodinné hrobky, tak s vámi pošle svého druhého syna jako svědka vzniku lávového jezera. Vydejte se tedy do hrobky (2), kde se bez větších potíží probojujte k té největší a položte ostatky na prostřední sarkofág. Vraťte se zpět do vesnice a do své party na chvilku naverbujte milého Trolla. S ním se vydejte zpět do alvarského obchodního cechu a stanete se svědky vzniku aliance národů pro záchranu světa.
Časem se nepochybně podíváte do ohnivého řetězce (3), kde jsou v truhle k nalezení až dvě unikátní věci. Vašim zrakům by neměla uniknout ani dračí jeskyně (4), kde se krom dalších dvou unikátních předmětů nachází i první dráček, který je ochotný se k vám přidat. No, a aby toho nebylo málo, můžete se mrknout do jeskyně Kyklopů (5), v jejímž nitru jsou ukryty ostatky Korbuse. Překvapením pro vás jistě nebude ani zjištění faktu, že vchod do Ohnivých Plání je rovněž v této lokalitě (6).

Pěší cesty z pouště vedou buďto do Alvaru (A), nebo do Shadowspire (S). Vznik Aliance

Ravage Roaming

Po založení aliance se můžete vydat různými směry, ale počítejte s tím, že si na každý pád některý z národů znepřátelíte, jinak to skutečně nejde. Tak či onak se nakonec budete muset podívat do lokace Ravage Roaming a vyzvednout si dračí vejce z barbarské pevnosti (1). Uvnitř v jedné z věží aktivujte spínačem schodiště uprostřed a tam za skutečně nápadnou tajnou stěnou naleznete v truhle ono dračí vejce. Toto vejce můžete odnést buďto drakům do dračí jeskyně v Garrote Gorge nebo dračím lovcům ve stejné zóně (podívejte se do mapy G.G.).
Když už budete v Ravage Roaming pomozte Minotarům s jejich velkým „zaplaveným“ problémem (2). Jakmile se vám podaří odčerpat vodu (čeká vás chvilka žonglování s odsávacími páčkami) z jejich města, přidají se automaticky k vám (stanou se dalším členem aliance).
Tajemství před vámi skrývá i další Eepův chrám (3). V pozdějších fázích se jistě podíváte do Plání Vody (4) a nepochybně i do Korbovy krypty (5). Navíc je v horách skryta truhla s jedním unikátním předmětem, takže ji určitě nezapomeňte vyrabovat (6).

Garrote Gorge

V G.G. se rozhodne o vašem budoucím osudu. Městečko je na mapě označeno tradičně (1). Dračí vejce z barbarské vesnice můžete předat buďto lovcům draků (2) nebo přímo drakům v jejich jeskyni (3). Záleží pouze na vás, jak se rozhodnete.
Ať se rozhodnete jakkoliv, na každý pád se podívejte do obávaného hnízda feministických Nag (4), kde si můžete vyzvednout dvě unikátní věci a Drum of Victory. Když už budete v té práci, tak se mrkněte do Eepova chrámu (5) pro další ze tří sýrů pro splnění Fromagova úkolu z Alvaru.

Murmurwoods

V této lokaci, centru bílé magie, toho moc zajímavého k nalezení není. Můžete nahlédnout do roztomilé vesničky (1), kde je na vršku zamaskovaný chrám Slunce (2). Zde dostanete další z aliančních úkolů a to zničení kostliveckého transformátoru v zemi věčných stínu Shadowspire (k tomu, aby se vám to podařilo, musíte mít ve skupince Dysona Lelanda, který na vás čeká v nekromancerském guildu v Shadowspire).
Mimo jiného se na vás v této zemi těší i vchod do Plání Vzduchu (3) a druidský kruh (4), kde si můžete změřit své síly s docela silnými potvůrkami.

Shadowspire

Země stínů a zlých bytostí vás přivítá v podobě kostlivců, nekromancerů a kostěných draků. Nejprve se mrkněte do upírské vesničky (1). Kousek nad vesnicí je položen nekromancerský cech (2), kde dostanete protikladný alianční quest. Za všech okolností naverbujte Dysona (je v jedné z věží v cechu) a buďto s jeho pomocí zničte kostlivecký transformátor, nebo se vydejte do země světla Murmurwoods a přivlastněte si nightshade brazier z chrámu Slunce. Následný postup záleží opět pouze na vašem rozhodnutí. Po vyřešení i tohoto posledního aliančního úkolu se vraťte do cechu obchodníků v Alvaru a začne další epocha v historii MM.
Ti odvážnější z vás ještě mohou nakouknout do upírské hrobky (3) a přinést si z ní Vial of Gravedirt či do Yaardrakeovi jeskyně (4) a získat další unikátní předmět. Dále se na vás těší šílený nekromancer ve své laboratoři (5), z jejíchž útrob vytáhnete věc potřebnou ke splnění nekromancerského questu.

Situace po založení aliance

Sídlo nově založené aliance bude stanoveno v obchodnickém cechu v Ravenshore (poblíž krystalu, kam jste zanesli první dopis). Zajděte tedy tam a od Elgara dostanete další úkol. Chce, abyste zničili regnanskou flotilu, která ohrožuje bezpečné přistání aliančních lodí na Daggerwoundských ostrovech.
Vydejte se na tyto ostrovy a dostaňte se k bodu (6) označenému na přiložené mapě Daggerwoundu. Vstupte do nitra pirátské pevnosti a protlačte se až na její závěr, kde se v chladných mořských vodách skrývá ocelová ponorka. Ta vás bez větších potíží zaveze do posledního nenavštíveného města – Regny.

Regna

Městečko Regna se rozprostírá na prostředním ostrově (1). V roztroušených domečcích si můžete přezbrojit vaši skupinku, vylepšit hrdiny či provádět další zvěrstva ostatně jako v každém jiném městě (jen chybí domečky s růžovou lampičkou ze Stínů nad Rivou). Cílem vaší návštěvy je zničení bukanýrské flotily (4) za pomoci zvláštního kanónu v její blízkosti (3). Ovšem ještě předtím, než budete moci tento kanón použít, je třeba najít speciální dělovou kouli a „návod k použití“. Obě tyto věci se skrývají v pirátské pevnosti stojící opodál (2). Do ní se dá vstoupit i podzemními chodbami pod Regnou. Uvnitř vás nečeká nic zvláštního a v jedné z truhel naleznete inkriminované věcičky. Krom toho si ještě pro svého klerika určitě vyzvedněte Mace of the Sun. S dělovou koulí a návodem už bude zničení flotily hračkou.
Jakmile vodní víry pohltí dřevěné trosky lodí, vraťte se zpět do Ravenshore a v jednom z hotelů (budova, kde předtím nikdo nebyl) vyhledejte čaroděje Xanthora. Řekne vám, že je schopen stvořit klíč od krystalu, když mu přinesete srdce každého elementu. Ta se ukrývají v jednotlivých pláních vyznačených v mapách měst či velké centrální mapy, které by rovněž měly být součástí tohoto návodu. Po získání těchto srdcí se zastavte opět za Xanthorem, aby vám z nich udělal potřebný klíč.
Neohroženě do krystalu vstupte. Po delších trampotách se dostanete až k Escatonovi Destroyerovi, od kterého dostanete tři záludné otázky. Odpovědi na ně se nacházejí v jednom ze svitků v knihovně v Ravenshore poblíž cechu obchodníků (doufejte, že jste je nevyhodili). Po zodpovězení těchto otázek dostanete klíče od vězení pánů jednotlivých plání a budete je muset zajít osvobodit. Podaří-li si vám splnit i tento finální úkol, pak jste právě dohráli Might and Magic VIII. V porovnání s předchozími díly to byla docela hračka, nemyslíte?

Promoce

Cleric

K získání nejvyššího klerického titulu potřebujete knihu Prophecy of the Sun, která se nachází v zapomenutém chrámu (v tajné chodbě v místnosti s diamantem – vejcovitého tvaru v lokaci Daggerwound Island). Tuto knihu odevzdáte v městečku Murmurwoods a titul je váš.

Upír

Pro splnění následujícího úkolu potřebujete získat dvě věci. Tou první jsou Korbovy pozůstatky, které se nachází v kyklopské jeskyni v lokaci Ironsand Desert. Druhou věcí je Korbův sarcogis, který se schovává v Korbově hrobce v severovýchodní části Ravage Roamingu. Tyto dvě věci stačí zanést do jihozápadní části města Twilight v Shadowspire a budou z vás vrchní upíři.

Necromancer

I pro splnění nekromancerského questu jsou potřeba dvě věci. Nejprve je nutné přinést knihu (myslím, že Lost Book of Khel) z velké knihovny na Dagger Woundských ostrovech (poblíž vchodu do Plání Země). Druhou věcí je lich jar. Tato věcička by měla být k nalezení v laboratoři šíleného nekromancera v Shadowspire. Tyto věci zaneste chlapíkovi taktéž v městě Twilight v lokaci Shadowspire a stanou se z vás páni temnot.

Drak

K získání dračího ocenění musíte zabít všechny rytíře v Garrote Gorge a od jednoho z pojmenovaných rytířů (je poblíž stanů) získat meč. Sice vám drak dal za úkol zabít všechny rytíře, ale ty v hradu můžete ušetřit. Promováni budete v dračí jeskyni skryté poblíž.

Minotaur

Promováni minotaury budete až po získání Balthazarovy válečné sekery, kterou si můžete vyzvednout v dolech temných trpaslíků v Alvaru. Nejprve ji však musíte odnést minotaurovi na Dagger Woundských ostrovech, aby ji identifikoval a teprve poté si zajít pro odměnu do Balthazarova doupěte.

Rytíř

K dosažení titulu rytíře potřebujete zbraň Ebonist a jednu NPC postavu. Tuto postavu naleznete v laboratoři šíleného nekromancera v Shadowspire. Nejprve si s ním musíte promluvit a z podzemí získat hledaný meč. Poté vám řekne, že někdo v Ravenshore má pro něj lék (ta osoba je v severozápadní části ostrovů). Skočte mu tedy pro lék a zařaďte ho do své skupinky (ujistěte se, že má u sebe Ebonist). Jděte a promluvte si s jeho dcerou v Garrote Gorge. Pak už stačí odnést Ebonist hlavnímu lovci draků v Garrote Gorge (v hradu) a rytířský titul je váš.

Troll

Získání trollského nejvyššího titulu je velice prosté. Stačí zanést urnu s prachem syna jednoho z trollů do trollí hrobky v Ironsandu a je to. Hrobka sice na první pohled vypadá jako zběsilé bludiště, ale projít skrz ni je hračka, nebuďte z toho zoufalí.

Temný Elf

Stopy po hledání titulu temného elfa vás zavedou do Murmurwoods. Ujistěte se, že u sebe máte svitek stone to flesh, protože jinak tento úkol nesplníte. Poblíž druidského kruhu jsou tři sochy. Jednu z nich musíte oživit (pomocí svitku). Kterou, poznáte podle šipky, jež je umístěna nedaleko a ukazuje na tu pravou sochu.

Kde se vytrénovat?

Dovednost / Úroveň / Lokace

Air Magic / Expert / Dagger Wound
Air Magic / Grand / Plaň Vzduchu
Air Magic / Master / Balthazarovo Doupě
Alchemy / Expert / Alvar
Alchemy / Grand / Dagger Wound
Alchemy / Master / Murmurwoods
Armsmaster / Expert / Garrote Gorge
Armsmaster / Grand / Regna
Armsmaster / Master / Dagger Wound
Axe / Expert / Garrote Gorge
Axe / Grand / Balthazarovo Doupě
Axe / Master / Ravenshore
Body Building / Expert / Dagger Wound
Body Building / Grand / Ironsand Desert
Body Building / Master / Garrote Gorge
Body Magic / Expert / Dagger Wound
Body Magic / Grand / Murmurwoods
Body Magic / Master / Garrote Gorge
Bow / Expert / Dagger Wound
Bow / Grand / Alvar
Bow / Master / Ravenshore
Chain / Expert / Ravenshore
Chain / Grand / Regna
Chain / Master / Alvar
Dagger / Expert / Alvar
Dagger / Grand / Regna
Dagger / Master / Ravenshore
Dark Elf / Expert / Alvar
Dark Elf / Grand / Alvar
Dark Elf / Master / Ravenshore
Dark Magic / Expert / Alvar
Dark Magic / Grand / Regna
Dark Magic / Master / Shadowspire
Disarm Trap / Expert / Dagger Wound
Disarm Trap / Grand / Regna
Disarm Trap / Master / Alvar
Dragon Ability / Expert / Garrote Gorge (Draci Jeskyně)
Dragon Ability / Grand / Garrote Gorge (Draci Jeskyně)
Dragon Ability / Master / Garrote Gorge (Draci Jeskyně)
Earth Magic / Expert / Dagger Wound
Earth Magic / Grand / Plaň Země
Earth Magic / Master / Alvar
Fire Magic / Expert / Ravenshore
Fire Magic / Grand / Plaň Ohně
Fire Magic / Master / Alvar
ID Item / Expert / Alvar
ID Item / Grand / Shadowspire
ID Item / Master / Dagger Wound
ID Monster / Expert / Garrote Gorge
ID Monster / Grand / Ravenshore
ID Monster / Master / Murmurwoods
Learning / Expert / Murmurwoods
Learning / Grand / Garrote Gorge
Learning / Master / Shadowspire
Leather / Expert / Dagger Wound
Leather / Grand / Ironsand Desert
Leather / Master / Balthazarovo Doupě
Light Magic / Expert / Ravenshore
Light Magic / Grand / Regna
Light Magic / Master / Murmurwoods
Mace / Expert / Ravenshore
Mace / Grand / Ironsand Desert
Mace / Master / Garrote Gorge
Meditation / Expert / Ravenshore
Meditation / Grand / Shadowspire
Meditation / Master / Alvar
Merchant / Expert / Dagger Wound
Merchant / Grand / Ravenshore
Merchant / Master / Alvar
Mind Magic / Expert / Alvar
Mind Magic / Grand / Murmurwoods
Mind Magic / Master / Balthazarovo Doupě
Perception / Expert / Alvar
Perception / Grand / Balthazarovo Doupě
Perception / Master / Shadowspire
Plate / Expert / Dagger Wound
Plate / Grand / Garrote Gorge
Plate / Master / Ravenshore
Regeneration / Expert / Ironsand Desert
Regeneration / Grand / Dagger Wound
Regeneration / Master / Murmurwoods
Repair Item / Expert / Ravenshore
Repair Item / Grand / Murmurwoods
Repair Item / Master / Garrote Gorge
Shield / Expert / Alvar
Shield / Grand / Garrote Gorge
Shield / Master / Shadowspire
Spear / Expert / Ravenshore
Spear / Grand / Dagger Wound
Spear / Master / Alvar
Spirit Magic / Expert / Ravenshore
Spirit Magic / Grand / Murmurwoods
Spirit Magic / Master / Garrote Gorge
Staff / Expert / Ravenshore
Staff / Grand / Shadowspire
Staff / Master / Ironsand Desert
Sword / Expert / Ravenshore
Sword / Grand / Regna
Sword / Master / Garrote Gorge
Vampire Ability / Expert / Shadowspire
Vampire Ability / Grand / Shadowspire
Vampire Ability / Master / Shadowspire
Water Magic / Expert / Ravenshore
Water Magic / Grand / Plaň Vody
Water Magic / Master / Ironsand Desert