<- menu návody A-I návod - Polda 2 ->


Dark Colony


POPIS LIDSKÝCH JEDNOTEK

TROOPER
Výška: 2m
Váha: 87kg
Nevýhody: tenká zbroj
Pěšák je základní lidskou jednotkou. Ve většině ostatních strategických her je nedobrým zvykem, že základní jednotky právě typu pěšáka vyrábíte pouze v počátečních misích a s postupem času, kdy vynalézáte lepší a dokonalejší zbraně, od této základní upouštíte. Dark Colony je právě v tomto směru téměř unikátní, protože každá jednotka ve hře, včetně pěšáka, má svoje zvláštní postavení v řadách vojska. Nejlepší využití této jednotky spočívá v likvidování neustále obtěžujících vzdušných cílů.

BARRAGER
Výška: 4m
Váha: 400kg
Nevýhody: velice nízká mobilní rychlost
Dělostřelecká jednotka je vynikající zejména při ostřelování vzdálených cílů, jakými jsou například nepřátelské věže. Její nejlepší umístění je v týlu celé armády odkud může zcela nerušeně likvidovat nepřátelské jednotky. Základními slabinami jsou nízká rychlost, ale také nemožnost útočit na vzdušné cíle.

REAPER
Výška: 3m
Váha: 800kg
Nevýhody: krátký dostřel
Mech je těžce obrněná útočná jednotka, specielně upravená k demolici pozemních jednotek všech druhů. Ideální je pochopitelně pro decimování nepřátelské pěchoty, nad kterou má obrovskou výhodu, nicméně je i perfektní zbraní při ničení cizích budov. Mezi základní slabiny patří velmi krátký dostřel (sotva poloviční v porovnání s pěšákem) a hlavně nemožnost se bránit či napadat vzdušné cíle.

OSPREY IV
Výška: 1.04m
Váha: 800kg
Nevýhody: slabá zbroj
Primárním zaměřením této vzdušné jednotky jsou průzkumné akce. Jelikož je velice rychlá a agilní, pronikne zpravidla i těžce střeženou nepřátelskou pozicí a zjistí vám tak velmi důležité informace o stavu cizí armády. Rovněž je i docela dobře využitelná při ostřelování těžkých pozemních jednotek, které se nejsou schopny bránit proti útokům ze vzduchu.

S.A.R.G.E
Výška: 2.5m
Váha: 500kg
Nevýhody: vysoké náklady na výrobu
S.A.R.G.E je bez debaty jednou z nejlepších lidských jednotek. Jedná se o zvláštním způsobem geneticky vyšlechtěného hybrida mezi člověkem a robotem. Jeho hlavními přednostmi jsou obrovská ničívá síla jeho zbraní, veliký dostřel a rovněž vysoká rychlost. Mezi nevýhody patří snad jen malá odolnost, z čehož vyplývá, že se tuto jednotku nedoporučuje aplikovat do předních linu. Další takovou specialitkou je schopnost odvádět Petra-7 surovinu přímo z cizích těžebních plošin. K tomuto účelu stačí jednotku pouze přesunout do blízkostí cizí plošiny a použít funkci Steal, která začne odvádět přibližně 50% produkce do vaší kapsy. Mezi další vymoženosti této jednotky patří útok napalmem (možno používat teprve až po upgradu jednotky). Ten zasáhne vždy určitou oblast a všechny jednotky nacházející se v jejím rádiusu nejenže budou poškozeny, ale rovněž je postihne dočasná paralýza (něco jako jedovatý útočný plyn botulin).

EXPLOITER
Výška: 1.8m
Váha: 1100kg
Nevýhody: nejsou zabudovány žádné obranné systémy
Jedinou funkcí této mohutné jednotky je schopnost těžit surovinu Petra nacházející se v oblastech Dark Colony. Je velmi rychlá, ale vzhledem ke slabé zbroji (ve stavu přesunu) a žádným obranným systémům by se nikdy neměla vydávat na cestu samo. Kromě těžení Petry je rovněž schopna získávat i artefakty ze zvláštně označených lokací (jedná se zpravidla o malé fialové pentagramy).

FIRESTORM
Výška: 2m
Váha: 400kg
Nevýhody: slabá zbroj za pohybu
Firestorm je jednotka vytvořená hlavně pro obranné účely. Jedná se o mobilní obrannou věž, která je schopna se sama přesunout na místo určení, na kterém se poté zakope do země, aby držela pozice. Výhodou je velká vzdálenost dostřelu a mohutná síla zbraní. Vždy si postavte nějakou věž k těžební plošině, aby ji mohla chránit proti pozemním, ale rovněž i vzdušným útokům.

SENTINEL
Výška: 1.4m
Váha: 227kg
Nevýhody: krátká životnost a slabá zbroj
Sentinel je v podstatě chodící mina. Vždy ji můžete přesunout na nějaké místo a nechat ji tam zakopat. Ona pak začne skenovat své nejbližší okolí a pátrat po přítomnosti nepřátelských jednotek. Pokud se jí nějakou podaří detekovat, nastane ničívá exploze, která se postará o vyčištění jejího dalekého okolí. Nevýhodou je, že takto explodovat může pouze třikrát, načež ten třetí výbuch jí bude osudný. Zakopanou minu je možné zpozorovat pouze za pomoci speciálních (S.A.R.G.E, Gorrem) a leteckých jednotek.

ANGEL ONE
Výška: 31 m
Váha: 1400kg (nenaložená)
Nevýhody: žádné obranné systémy
Obrovská nákladní loď není bohužel určena pro válečné účely. Přiletí sama pouze v případě, kdy stavíte novou budovu, nebo na zavolání vašeho velitele. Jedná se o zvláštní schopnost velitele, který je tímto způsobem vždy schopen po určité době zavolal posily (počet jednotek závisí na hodnosti velitele).

MEDI-CRAFT
Výška: 2.4m (rozpětí křídel)
Váha: 92kg
Nevýhody: žádné obranné systémy
Medi-Craft je jednotka, která má pouze jednu zvláštní schopnost. Může opravovat jak budovy, tak i jednotky, což je v některých situacích opravdu nedocenitelná schopnost. Bohužel se není schopna bránit a stane-li se terčem útoku, velmi brzy se odebírá do věčných lovišť. Z tohoto důvodu ji vždy nechávejte poletovat v zadních řadách, aby na ni vaši nepřátelé nemohli.

POPIS CIZÁCKÝCH JEDNOTEK
Z důvodu naprosté totožnosti s lidskými jednotkami jsem se rozhodl tyto níže uvedené delšího popisu ušetřit :

Atril - Barrager Ortu - Osprey IV
Brozaar - Exploiter
Xenovort - Firestorm
Slom - Sentinel
Saucer - Angel One
Zisp - Medi-Craft.

GRAY
Výška: 1.7m
Váha: 60kg
Nevýhody: slabé zbraňové systémy
Šedák je téměř totožný s lidským pěšákem jen s tím rozdílem, že je menší, drobnější a používá jiné zbraně. Při kontaktu s lidskou jednotkou většinou umírá dříve.

SY DEMON
Výška: 2.6m
Váha: 140kg
Nevýhody: neschopnost se bránit vzdušným útokům
Něco jako lidský Repear jen s tím rozdílem, že nepoužívá střelné zbraně. K útoku má připraveny své železem vyztužené drápy, které se stanou osudem každé pěší, ale i jiné jednotky.

GORREM
Výška: 2m
Váha: 75kg
Nevýhody: nákladné šlechtění
Gorrem je velice podobný lidské jednotce jménem S.A.R.G.E. Jedná se o původního obyvatele cizácké planety s vysoce vyvinutými mimosmyslovými schopnostmi. Cizákům se postupem času tyto jeho schopnosti podařilo ještě znásobit a zároveň ho zmutovat k válečným účelům. Ideální je při likvidaci vzdálených, či leteckých cílů. Po upgradu je schopen používat jedovatý oblak, který je totožný s lidským napalmem.

ARTEFAKTY

TEKTAARA
Tektaara je starobylý artefakt se zabudovaným vysokofrekvenčním vysílačem, s jehož pomocí je schopen neznámým způsobem získat kontrolu nad nižšími formami života. V praxi to pak vypadá tak, že doletíte s Tektaarou do těsné blízkostí některého typu hmyzu (malé bytosti pohybující se po povrchu planety) a použijete ho. Sice tyto bytosti nejsou moc silné, ale vzhledem k jejich vysokému počtu to zpravidla nevadí.

MAKTOR
Maktor má patrně nejhezčí efekt ze všech artefaktů. Jakmile je uveden do provozu, stane se z něho lux přepnutý na zpětný chod. Začne totiž nasávat všechny objekty přibližně do vzdálenosti jedné obrazovky. Jakmile se mu to podaří, vcucne je do jednoho bodu v prostoru a ten poté zmenší na jeden maličký atom, který nechá následně explodovat.

SOLARIS
Je založen na systému sluneční energie. Po aktivaci začne absorbovat veškerou energii z okolí přibližně čtyřiceti kilometrů a nakonec takto získanou energii převede do jedné mohutné exploze, která se spolehlivě postará o věčný pokoj do vzdálenosti jedné obrazovky.

LUNATEK
Schopnosti tohoto artefaktu jsou rovněž zcela unikátní. Lunatek po aktivaci začne vysílat do svého okolí chaotické vlny, které dokáží zbavit rozumových schopností všechny jednotky. To znamená, že všechny jednotky zasažené jeho vysíláním se dočista zblázní a začnou pálit zběsile kolem sebe (tedy i do svých spojenců).

KAOX
Je strašlivý nástroj teroru. Jeho síla a moc ničit je vskutku nepředstavitelná. Pravděpodobně se jednalo o stroj určený k masovému vyvražďování tvorstva, který kdysi dávno používaly národy, které rovněž byly jeho tvůrci. Pokud se vám podaří tento artefakt získat, opravdu zvažte, kde a kdy přesně ho chcete použít, jelikož se hravě postará o dokonalé vyhlazení přibližně třech obrazovek hracího pole, což není žádna sranda (ta teprve začíná, jste-li jeho vlastníky v síťové hře).