The Big Red Adventure
DÍL PRVNÍ - VYLOUPENÍ MOSKEVSKÉHO MUZEA
Po tom, co jste zhlédli krátké intro do hry, začíná dobrodružství v postkomunistickém
Rusku. Ocitli jste se ve svém hotelovém pokoji, hotel se jmenuje Ritz, jako bychom
ani nebyli v Moskvě. Ale na tohle si brzy zvyknete, podobných překvapení vás čeká
ještě hodně. Nejprve seberte ovladač televize, zapněte televizi, dozvíte se o soutěži,
kterou vlastně pořádá KGB. V pokoji seberte televizní ovladač, anténu, kameru, laptop,
otevřete kufr, odkud vyndáte pravítko a malý magnetofon. Pak vyjděte z pokoje,
recepčnímu dejte klíč od pokoje a vyjděte na ulici. U stánku s novinami prohlédněte
všechny časopisy, potom promluvte s prodavačem. Akci musíte opakovat tolikrát,
kolik časopisů či novin chcete koupit. Peněz pochopitelně nemáte dost, ale znalosti
veškeré techniky jsou použitelné i tady. Vedle stánku je váha, použijte na ni anténu
od televizoru, vždycky vám vypadnou další rublodolary. Takto vybaveni začněte
nakupovat tiskoviny. Nejprve Nová Pravda, po nákupu ji přečtěte, najdete tam kvizový
lístek se třemi otázkami. Pak kupte Kapitál, po přečtení získáte poštovní známku.
Jako další kupte Operní encyklopedii, z ní získáte zdarma kazetu, kterou vložte do
malého magnetofonu. Můžete ještě koupit dva časopisy - Plyborise a Consolophobii.
Zatím nejsou nutné, ale v průběhu hry se budou hodit. Kliknutím na obálku, kterou
máte v inventáři, získáte čtyři fotografie, které jste pořídili v museu. Zatím jsou
důležité první tři, je na nich zobrazen bezpečnostní systém musea a tajný vchod.
Ještě použijte váhu, abyste znali svou hmotnost před dalšími akcemi. Nyní jděte
doprava na Rudé náměstí. Pokračujte dozadu ke stánku s hamburgery. Kupte si Vodkakolu
a gigantický hamburger zvaný Velký Medvěd. Pokud jste z váhy nakradli dost peněz,
můžete nakoupit i ostatní typy hamburgerů. Od stánku jděte kousek doprava,
k zaparkovanému autu. Objevíte fotoaparát, který sice není funkční, ale je v něm
nový film. Seberte ho a film z něj vyndejte použitím na sebe. U stánku seberte ještě
z pultu ležící sůl a chléb. Vraťte se zpátky na Rudé náměstí. Tam promluvte s Japoncem,
pak na něj klikněte svou kamerou. Udělá vám snímek se sochou. Protože je nešika,
první tři fotografie zkazí. Vždy si fotku prohlédněte, pak mu znova dejte kameru.
Před čtvrtým snímkem vložte do své kamery film, který jste získali z kradeného aparátu.
Konečně se Japončíkovi podařilo vyrobit kvalitní fotku, která ukazuje poměr velikosti sochy a vás.
Pomocí pravítka změříte ještě Vodkakolu, tak získáte odpověď na první soutěžní otázku.
Přejděte po náměstí k prvnímu muži ve frontě a promluvte si s ním. Za kaviár, který
potřebujete ke kvizovým otázkám chce roli toaletního papíru. Dojděte k váze, sežerte
hamburger Velký Medvěd a znovu se zvažte, zjistíte tak váhový rozdíl a tím i odpověď
na druhou otázku. Jděte na Rudé náměstí, ke stánku s hamburgery a dále přes most
do Gorkého parku. Tam se dejte doprava, na lavičce v parku najdete kluka, který zuřivě hraje s konzolí.
Po rozhovoru s ním mu nabídněte jako výměnu za jeho
konzoli svůj laptop. Prohlédněte konzoli, vypadne vám do ruky cartridge. Nyní jděte doprava,
pak přes můstek a pak směrem ke kraji obrazovky. Objeví se podivný šmelinář, kterého
se zeptejte na toaletní papír. Chce za něj neuvěřitelné množství peněz, které zatím nemáte.
Dostanete od něj navštívenku. Vyjděte ven z parku, zpátky ke stánku s novinami a ulicí pak k nádraží.
Nejprve vejděte do KGB studia, na stole u sekretářky seberte poznámky. Ona vám sice pěkně vynadá, ale poznámky jsou ve vašem inventáři.
Pak zajděte na nádraží, podívejte se na bankomat a použijte na něj cartridge z konzoly. Získáte balík rublodolarů. S nim se vrátíte do
parku a od překupníka koupíte toaletní papír. S papírem na Rudé náměstí a vyměníte jej s rudovousým mužem ve frontě za kaviár. Když se
podíváte na kaviár, zjistíte počet R a tím i odpověď na poslední otázku do soutěže. Dojděte do hotelu, promluvte s recepčním, ten vám
půjčí pero (které ovšem nevrátíte), na lístek z Pravdy napište správné odpovědi, lístek dejte do oznámkované obálky, na obálku napište
adresu. Pak zajděte opět ke studiu KGB, kde obálku hodíte do schránky. Až se vrátíte do hotelu, promluvte opět s recepčním, zeptejte
se na poštu. Dostanete obálku, ve které je lístek, který vás určuje jako soutěžícího ve velké televizní soutěži. Jděte do KGB studia,
lístek ukažte sekretářce, pak jděte dovnitř do studia, kde se vás už ujme moderátor. Položí vám tři otázky, na které můžete odpovědět
správně nebo špatně. Není to příliš důležité, ale podle výsledku budete mít možnost pokračovat dvěma způsoby:
Varianta první při špatných odpovědích : některá z vašich odpovědí je špatná.
Dostanete cenu útěchy, malinkou ruskou panenku s provázkem. Až moderátor ze studia
odejde, podívejte se na velkou matrjošku v koutě, pak na otvor v hlavě použijte
panenku ze soutěže. Otevře se vám tajný vchod do muzea. Na cestu si ještě vezměte
světla, která stojí ve studiu. Lehce projděte tajnou chodbou a jste v muzeu.
Varianta druhá při správných odpovědích : v testu na položené odpovědi odpovídejte klikáním na odpovědi 2,3,3.
Pak si po reklamách můžete
vybrat kteroukoliv obálku, aby byla legrace delší, vyberte druhou, správná odpověď je 0. Jako hlavní cenu dostanete horkovzdušný balón.
S ním a se světly, které ve studiu štípnete, se vydejte do hotelu, vyzvedněte si klíč a cestou do pokoje seberte na schodišti ozdobný střapec.
V pokoji klikněte směrem k záchodu, ale místo odchodu do soukromí odletíte balónem. Pohybem myši dostanete balón nad museum, přistanete,
po provaze, který se vytvořil ze střapce, se dostanete do muzea.
Světla postavte vedle podstavce s korunou a zapněte je tlačítkem v jejich dolní části.
Tím jste vyřadili z provozu bezpečnostní zařízení. Pak jděte do vedlejší místnosti, na piano použijte svůj kapesní magnetofon,
do kterého jste vložili kazetu z Encyklopedie opery. Ozve se vysoké céčko, které roztříští sklo na dvou exponátech. Seberte diamant
i starý psací stroj, zpátky ke koruně, na vitrínu použijte diamant a cesta k pokladu je volná. Bohužel, v této chví1i vás přepadne
další zloděj a diamant i korunu vám sebere. Nemáte tedy nic, ale zato po vás jde policie.
Dojděte ke stánku s hamburgery, promluvte
si s oběma muži, pak zase zpátky do hotelu. V pokoji se nejprve pokuste spojit psací stroj s telefonem. Abyste spojení mohli dotvořit,
potřebujete další součástku - impedanční adaptér. Dejte anténu na televizi a pokuste se pomocí dálkového ovladače televizi zapnout.
Osvítí vás Duch svatý a induktor je na světě. Spojte jej s psacím strojem a připojte k telefonu. Pak použijte ukradenou zprávu z KGB studia,
získáte kazetu s nahraným kódem pro podvodníky. Seberte všechny své věci a jděte ke stánku, kazetu dejte chlápkům u stolku, v inventáři se vám objeví pas.
Jděte na nádraží, promluvte s milicionářem a pak mu ukažte pas. Pak už sbohem, Moskvo, odjíždíte.
DÍL DRUHÝ - PŘÍSTAV NA SEVERU
Nyní hrajete s druhou postavou - s lehce slabomyslným námořníkem, kterému ujela jeho loď, křižník Potěmkin. Jeho úkolem sice je znovu se nalodit, ale shodou okolností nakonec také nastoupí na slavný Orient Expres,
kde už se nachází jeho kolega z prvního dílu. Na molu seberte lano a síť. Použitím sítě na moře vylovíte starou botu, ale ta je na starou belu. Promluvte si s námořníkem, kterému je špatně po opici. Musíte ho dát do kopy.
Jděte do hospody, seberte prázdný půllitr ze stolu a přečtěte si vývěsku vín na sloupu u baru. Dejte půllitr hostinskému, automaticky vám ho naplní vodou. Pak se hostinského zeptejte na vína a z nabídky vyberte poslední víno v pořadí.
Hostinský odejde do sklepa a vy můžete sebrat kormidlo a mečouna za zdí (ostatní předměty nemají použití). Vyjděte ven a dejte se doprava směrem k cirkusu. Promluvte s věštící cikánkou a odmítněte ji. Teprve napodruhé si nechejte věštit,
tentokrát to však bude zadarmo. Vyberte si třeba budoucnost a až se cikánka odklidí odpočívat, promluvte si s jejím papouškem a z poliček s lektvary vezměte sérum proti bolení hlavy Anti Headache Potion. Toto sérum je však prázdné, a proto
si ho musíte vyrobit. Prozkoumejte jeho obal a podle receptu z poliček vezměte Lizard Tails a Extract from Garlic Heads. Oba tyto lektvary nalijte do půllitru s vodou a získáte opicohojič. Odneste ho opilcovi na molo. Až se zotaví, promluvte
s ním o bedně, na které sedí. Řekne, že ji vymění za sud rumu. Jděte do krámku přesně naproti cirkusu, vezměte fazole, ukažte je prodavači, kupte je a sežerte je. Vyjděte ven a vstupte do cirkusu. Nechejte se zapsat do soutěže ve vzpírání.
Díky tomu, že máte v sobě fazole, protivníka přemůžete a získáte sto rublodolarů. Jděte zpátky do obchodu, kupte sud rumu a doneste ho opilcovi na molo. Až sleze z bedny, otevřete ji a seberte. Nalezená slunečnicová semínka doneste papouškovi
do maringotky věštkyně. Papoušek se dobrovolně připojí k vašemu inventáři. Doneste ho starému námořníkovi, který sedí v popředí hospody. S námořníkem pokecejte a nechejte si vysvětlit, kde zrovna kotví Potěmkin. Pak si znovu promluvte s hospodským
a volením vždy poslední volby z výběru otázek z něho dostaňte informaci o městě Zerograd, kde můžete nastoupit na Orient Expres. V tomto momentě se řešení opět dělí na dvě větve: Krátká varianta: na plakátě před cirkusem se objevila nová vývěska.
Přečtěte si ji a nechejte se najmout cirkusákem. Dejte mu kormidlo coby kolo od vozu. Následuje cesta s povozem a přepadení. Nakonec se ocitnete na pusté pláni. Jděte dvakrát doleva a dolů, do lesa.
Dlouhá varianta:
U věštkyně seberte kus provázku, který je napnutý mezi poličkami s lektvary. Před cirkusem si promluvte s fakírem a dejte mu rybu mečouna. Předvede vám za to svoje triky s polykáním mečů. Protože kýchnete, fakír se lekne a upadne do transu.
Pak klidně seberte jeden z jeho mečů a pokračujte dále doprava. Na křižovatce se dejte nahoru. Sněhulákovi seberte koště, ostatní předměty nemají použití. Mečem pak vyvrtejte díru do ledu. Přivažte provázek na koště a vylovte z díry rybu. Odneste ji kočce na molo.
Až na ni bude kočka civět, popadněte ji (kočku) a použijte ji v hospodě na psa. Pes je tak váš. Se psem se můžete vydat z rozcestí přímo doprava do lesa.
V lese se poflakujte, dokud nenarazíte na vosí hnízdo. Hoďte na něj lízátko a jděte doprava. Znovu hoďte lízátko na roj a znovu jděte doprava. Takto postupujte až před jeskyni s vlky a pak hoďte lízátko do ní. Možná vám vrtá hlavou, proč můžete sbírat muchomůrky.
Když si v obchodě koupíte maso, můžete je s ním totiž zkombinovat a otrávený žvanec hodit vlkům, ALE nejde to, protože vlci jsou chránění ! Docela veselá slepá ulička, co ? Projděte jeskyní a směrem doprava dojdete do městečka Zerograd. Ze zdi strhněte plakát a vstupte do průchodu vedle něj,
kterým se dostanete na nádraží. Jděte dozadu do místnosti se zavazadly. Ukažte plakát opici a seberte banán. Vraťte se k vlaku a banán sežerte. Poté si několikrát zkuste promluvit s dámou i s jejím strážcem, až se strážce rozzuří, vyletí... a uklouzne po banánu. Teď už nezbývá než promluvit
s dámou, která vás najme jako nového osobního strážce a trádá, jedeme do světa.
DÍL TŘETÍ - ORIENT EXPRESS YOURSELF
Ani se nenadějete a je z vás kočka. Jakýsi milionář si vás veze Orient Expressem kamsi na jih.
Brzy se ale setkáte se svými kamarády...
Předem jedno upozornění, aby postavičky mohly jednat vždy podle svého, či s předměty, které mají,
je nutno vždy spolu promluvit a jako odpověď dát tu, která druhého partnera v dialogu vyzve k činnosti.
A pro zjednodušení čísla kupé, ve kterých naši hrdinové cestují. Hacker Doug v čísle tři, zpěvačka Donna v čísle 6
a přitroublý Dino Bean v čísle 10. Konečně se ve třetím díle všichni hrdinové naší velkolepé adventury sejdou.
Do vlaku nastoupíte v Moskvě jako operní Diva, která doprovází bohatého J.R. (vzpomínka na Dallas). Pochopitelně je
Donna zvědavá, kdo ve vlaku cestuje, takže se vydá na obchůzku vlakem. Můžete klepat na každé dveře, stojí to za to,
protože některé hlášky vašich spolucestujících dokáží perfektně polechtat bránici. Až dojde do baru, najde zde staré známé,
oba lumpy z Moskvy a zloděje z muzea. Promluvte si s oběma darebáky, kteří pochopitelně využijí situaci a za nezveřejnění fotografií
intimního rázu požadují na zpěvačce, aby jim našla mikrofilm, který potřebují pro své nekalosti.
Při dalším putování vlakem najde
zpěvačka starého přítele Douga, kterému se svěří se svým problémem. Zkušený hacker se pochopitelně nenechá dlouho prosit a nyní
vyrazí na obchůzku vlaku on. Po cestě objeví svalovce Dina, se kterým ho opět pojí dlouholeté přátelství. Domluví se o spolupráci a
tupý svalnatec začne s hledáním. Paní Molotovová chce přinést kávu, což ochotný bodyguard Dino provede. Dojdete do jídelního vozu,
kávu vám barman dá, při předávání kávy se pochopitelně Dinovi podaří kávou dámu polít. Ta se odejde upravit na toaletu, pak odchází na schůzku.
Jakmile odejde (stačí vyjít na chodbičku a vrátit se - a vzduch je čistý) seberte na pultíku v pravé polovině kupé láhev, vejděte na toaletu,
kde najdete automaticky zlatý prsten. Obojí předejte Dougovi. Doug se zase vydá na další pátrání, cestou pohovoří s průvodčím, který chce kouřit.
Cigaretu vám jsou ochotni prodat gauneři z Moskvy, ale za 100 rublodolarů, které pochopitelně nemáte. Zajdete za Donnou, požádejte ji o peníze,
které ona hravě dostane od J.R. S penězi zpět do baru, dostanete cigaretu. Pak zajdete za průvodčím, dáte mu cigaretu a ještě jednou do baru a
k zpívajícímu Italovi v konci vlaku, od kterého si půjčíte zapalovač. Ten dáte průvodčímu, cigareta je pochopitelně napuštěna omamnou látkou,
průvodčí se zfetuje a vy mu již snadno seberete svazek klíčů z opasku. Protože jste objevili zloděje z muzea, potřebujete se mu dostat na kobylku.
Zajdete zpátky k Donne, se kterou o zloději promluvte, ona už jej svým dívčím kouzlem zvládne. Donna zajde za zlodějem, nechá se pozvat na lahvinku.
Protože však zloděj vydrží alkoholu víc než dost, zajdete za Dougem, který vám předá láhev, kterou má od Dina z kupé jeho dámy. Láhev obsahuje uspávací prášky,
použijte je na šampus a zloděj usne jako mimino. Pak seberte sluneční brýle, které jsou k mání po otevření kufru, z postele seberte deku a polštář, otevřete
šatník vlevo od postele a přečtěte si číslo na košili. Se všemi úlovky se vrátíte opět k Dougovi. Dáte mu deku, řeknete mu číslo, které jste přečetli na košili,
Doug vám dá prsten, který našel Dino v koupelně paní Molotovové. Klikněte na sebe prstenem, objeví se hledaný mikrofilm. Zajděte ještě do baru a mikrofilm dejte
oběma grázlíkům, dají, i když trochu neradi jak fotografie, tak i negativy. Nyní již závěrečná partie, úkol pro Douga.
Dojdete na konec vlaku, za zpívajícího Itala,
otevřete dveře a pochodujte po střechách vozů až k zavazadlovému vagónu. Je to vlastně první vůz za lokomotivou. Tam použijte deku, po ní sešplháte ke dveřím, použijte
klíče, které jste sebrali průvodčímu, dostanete se dovnitř. Krabici s korunou, kterou hledáte, otevřete snadno, protože díky přečtenému číslu na zlodějově košili znáte k
ombinaci zámku. Ještě drobná poznámka. K získání prstenu existuje alternativní cesta. Donna dojde do baru a začne hrát karty s paní Molotovovou. Pokud prohrává, je J.R.
pochopitelně ochoten přidat peníze, nakonec však Donna milou paní obehraje o peníze i o prsten. Další pokračování je již stejné. Po nalezení koruny ovšem nenásleduje happyend,
ale vlak je přepaden lupiči, naši cestující jsou obráni o veškerý majetek a dokonce je i unesena Donna.
DÍL ČTVRTÝ - OŽIVENÍ LENINA
Na začátku čtvrté kapitoly se ocitnete v nezáviděníhodné situaci - unesou vám Donnu.
Jděte do stepi, pak dvakrát doleva a dolů k řece. Pokecejte s Dinem, jehož nápady jsou
jako obvykle zcela vybředlé a zkuste odtlačit kámen. Musí to však udělat Dino, který
kameny postupně odnosí k řece a postaví most. Přes něj přejděte do vesnice. Od této
chvíle si můžete přepínat ovládání mezi Doughem a Dinem. Zajděte do maringotky k
věštkyni Zeldě. Řekne vám, že Donu unesl šílený profesor do své vily v lese za vesnicí.
Do jeho domu však můžete vstoupit pouze se speciálním magickým nápojem, který vám
Zelda připraví z těchto ingrediencí: čerstvý (nemrtvý) netopýr, slunečnicová semínka,
zub lva a lidské kosti. Vyjděte ven a na náměstí posbírejte: přesně pět rampouchů z
okapu domu, lampu visící na domě vlevo a okap z domku v pravém růžku (musí urvat Dino).
Jděte na hřbitov, seberte lidské kosti, prázdnou láhev se svíčkou a promluvte si s lebkou
(!), která leží kousek od hrobníka. Zkombinováním nalijte petrolej z lampy do láhve a
dejte ho vypít hrobníkovi. Řekne vám něco bližšího o vile v lesích. Jděte doleva na
malé náměstí u kostelní věže. Použitím Dinovy hrací skříňky uspěte dědka a vezměte
jeho brýle. Zkombinováním s okapovou rourou stvořte dalekohled.
Sundejte pokrývku z
roští a vytáhněte z něj větvičku. U paty věže leží maličký kamínek, jehož hledáním
jsem strávil dva dny, takže si ho važte. Použitím pěti rampouchů na kostelní věž si
vytvořte provizorní žebřík a s Doughem vylezte na věž. Použitím dalekohledu na sebe
lokalizujte umístění vily v lesích a pak bouchnutím kamenem do zvonu vyplašte netopýra a rychle ho chyťte do p
okrývky (Dino). Slezte dolů. Jděte do lesa za vesnicí směrem k vile.
V jednom ze stromů je téměř neviditelný
otvor, v němž najdete slunečnicová semínka. Pokračujte až k vile, kde lze příkazem braní vytrhnout zub levému lvovi.
Teď již máte všechny čtyři ingredience, takže je můžete odnést Zeldě. Dostanete magický nápoj, se kterým se vraťte
k vile a ádijé, předáváme štafetu Donne. Otevřete okno, otevřete polštář a dvakrát otevřete dveře. Z polštáře vylovte
pírko a ze stolku seberte parfém. Prozkoumejte padací dveře ve stropě, prolezte jimi na půdu, kde seberte gramofonovou
desku (můžete si ji poslechnout v gramofonu), mrtvou straku a láhev s chloroformem.
Tu zkombinujte s voňavkou, získáte
tak smrad. Slezte dolů a použijte smrad na dveře. Sejděte po schodech dolů, vejděte do prvního pokoje a seberte: ovoce
ze stolu, květináč, bustu (tu tím rozbijete) a její sádrové úlomky. Projděte doprava do pracovny. V pravém oku kostry
je klíč (nejdříve je ho nutno prozkoumat), na stole deník, pero a v druhé polici shora červená kniha. Všechno si vezměte.
Deník a knihu si přečtěte. V hodinách vlevo prozkoumejte kyvadlo a vylovte z nich zmagnetizovaný prach.
Klíčem z oka lebky
odemkněte skříň a vezměte nádobku se zavařeným netopýrem. Do lebky na stole dejte pírko z polštáře, ovoce a zavařeného netopýra.
Vzniklou břečkou naplňte plnicí pero. Vraťte se na půdu. Posypte gramofonovou desku zmagnetizovaným prachem. Křídou nakreslete
na zem kruh, do mrtvé straky stříkněte obsah pera a položte ji do kruhu. Nakonec vložte desku do gramofonu. Slezte dolů do
pokoje a dobře mířeným vyhozením květináče z okna zneškodněte stráž. Vedle vašeho pokoje je ložnice doktora Viraga, vstupte do ní.
Promluvte na straku, doletí pro klíče. S nimi si odemkněte východ dole v hale a dohráli jste Big Red Adventure.