<- menu návody <- návod - Outcast


Normality


První kroky

V bytě
Demolici započněte už u sebe doma. Podívejte se na gauč (= rozbijte jej…), seberte gizmo a peníze. Dále se zmocněte jednoho letáku, trička, polštáře, dálkového ovládání a nůžek, načež se přesuňte do kuchyňky. Vlevo se nachází krabička, u dřezu modrý hrneček. Obojí se bude hodit. Pokračujte vlevo do koupelny, kde si vezměte ručník a vytrhněte harpunu z vany. Vyzbrojeni tímto smrtícím nástrojem projděte skrze kuchyňku na druhou stranu doprava k pračce, kde harpunu použijte k rozbití skla pračky. Krysu chyťte do krabičky a vyzbrojte se hrncem bílé barvy a ptákem. V obývacím pokoji použijte ptáka na dálkové ovládání, čímž konečně uspokojíte dotěrného Norma přede dveřmi a budete moci začít pomýšlet na útěk.

Cesta dolů
Otevřete okno a použijte jej pro cestu na plošinu. Promluvte si s Daiem, sveze vás dolů, když mu donesete kávu s mlékem. Vraťte se tedy domů a použijte konvici. Protože mléko z lednice je nepoužitelné, musíte si poradit svépomocí. Bílá barva sice nemá tu chuť, ale alespoň VYPADÁ jako mléko… :o) Hrnek s nápojem dejte Daiovi, promluvte si s ním a nechte se svézt dolů.

Hledáme práci
Přesuňte se na mapu a vydejte se do továrny Plush-Rest. Obejděte ji a seberte zrezivělé kolečko. Můžete ještě posunout hasicí přístroj (příkazem Use). Vejděte dovnitř budovy a ženě v recepci dejte tričko s nápisem "I am fat." Co je psáno, to je dáno, tudíž vám umožní setkání s ředitelem. V čekárně seberte kelímek a použijte gauč. Vypadne z něj druhé gizmo. Pak použijte podivný stroj. Pokuste se vzít si kávu, rozpoutáte tím šílený kolotoč destrukce, který hluboce zapůsobí na ředitele továrny pro destrukci nábytku. Ihned vám nabídne práci.

Továrna Plush-Rest

Po přijetí
V jeho kanceláři seberte ze zásuvky za rádiem malý běžný přijímač, pokuste se sebrat rádio (získáte malý běžný vysílač) a místnost opusťte. Dále jděte na WC, vylezte na mísu, otočte se vlevo a vyšplhejte do větrací šachty. Jděte první odbočkou doleva a před mříží se obohaťte o volně ležící pásek. V další chodbě, která končí bílou šipkou, se podívejte pod nohy. Nacházíte se nad šéfovou kanceláří a můžete tak vytáhnout podivný kus nábytku ze schránky chráněné alarmem. Vraťte se zpět k záchodu a vyjděte směrem doleva. Přes dveře se dostanete k tlustému chlápkovi, který plánuje s ostatními pracovníky stávku pro nedostatek práce (ach, jak naivní…). Promluvte si s ním a zaměřte svoji pozornost na malé skříňky vpravo ode dveří. Jedna z nich se nehlásí jako "skříňky", ale jako "skříňka" - jde otevřít a obsahuje dvě knihy, které se vám budou později moc a moc hodit.

Past na hlídače
Pokračujte směrem ke hlídkujícímu Normovi. Nalevo od něj těsně pod schody ke spícímu testovači se povaluje baterie, kterou tam samozřejmě ležet nenechte. Vystupte po schodech k testovači a seberte zelenou příručku. Použijte vysílač na baterku a přijímač na drát čouhající z levé části postele. Baterii s vysílačem použijte na zadní postel, načež na ni položte kus nábytku. Přiběhne onen hlídající Norm, ovšem vaše past sklapne a on usne (možná navždy).

Sídlo rebelů
Pokračujte do místnosti s jedoucími pásy. Pomocí kontrolního panelu vypněte ostří, načež použijte pásek na hasicí přístroj a místnost pořádně vymalujte. Prázdný hasicí přístroj už můžete sebrat, což také neprodleně učiňte (je to opravdu velmi, ale VELMI důležité). Pak naskočte na pravý jedoucí pás, čímž se dostanete do základny rebelů. Protože jsou velmi opatrní, rozhodnou se prověřit vaši loajalitu dvěma úkoly. Musíte odvysílat Brianův projev v televizi a vymalovat obchodní dům M.I.N.T. na žluto (respektive pouze velkou vafli uprostřed). Nejprve se pustíme do toho druhého.

Demolice obchodního domu

Přípravy
Ještě neopouštějte okolí továrny, ale vraťte se dozadu (tam, kde jste sebrali kovové kolečko) a naplňte hasičák žlutou barvou z barelů. Pak vyjděte na mapu a zamiřte do nákupního střediska. Před ním potkáte slepého chlápka, který prodává sirky. Vyměňte s ním knihu za jednu krabičku a pokračujte dále dovnitř. Hlídající Norm vám sice hasičák zabaví, ale zase od něj dostanete za odměnu odznak.

Uvnitř obchodu
Jako první prodejnu navštivte tu s hudebními CD, která se nachází vlevo. Promluvte si s prodavačem a ze stěny vpravo od něj seberte prostřední z devíti velkých obalů. Pokračujte po schodech nahoru a navštivte obchod s hračkami. Seberte zahradnické nůžky, plyšového psa, plyšovou krysu a kluzák. Použijeme jemnou zlodějskou fintu – nasaďte pejska na kluzák a prohoďte jej nad hlídajícími turnikety. To opakujte ještě dvakrát, dále už bude Kent pokračovat sám. Pohled na chodbu plnou psíků je celkem impozantní, nemyslíte? Dále odstřihněte zahradnickými nůžkami velký kluzák nad košem s malými letadélky a následně jej na nůžky použijte v inventáři, čímž i je prohodíte ven. Teď už můžete obchod bezpečně (= bez placení) opustit. Na chodbě seberte nůžky a ze zavřeného obchodu vlevo vytáhněte šroubovák. Pokračujte dolů a doleva do samoobsluhy.

Samoobsluha
Dívejte se na maso v mrazících boxech, po chvíli se prodavač rozvzlyká. Promluvte si s ním, výsledkem bude, že Ray nechtěně zhasne, což se vám ovšem velmi hodí, neboť můžete zahradnickými nůžkami odstřihnout reproduktor visící vlevo ze stropu. Opět si s Rayem promluvte a v obchodě se rozhostí světlo. Toho využijte k zabalení kousku masa do ručníku. Mražené maso v ručníku si přivlastněte a obchod opusťte.

Finální demolice
Vraťte se do obchodu s CDčky a projděte až do zadní místnosti s hi-fi věží. Připojte k ní ustřižený reproduktor a vložte do ní CD. To by mělo hlídajícího Norma v kombinaci s psíky v horní chodbě odlákat, takže se přibližte co nejvíc to jde k vafli a použijte zápalky v inventáři na knihu Zakladač ohňů. Po chvilce přiběhne Norm a začne oheň hasit – v hasicím přístroji je ovšem namísto pěny žlutá barva, takže dojde k žádoucímu efektu vymalování. Demolice dosáhnete tak, že použijete zápalky na bedny v místnosti, kam vás proud žluté barvy odhodil.

Televizní studio

Jak se dostat dovnitř
Po odchodu z rebelské stanice se ještě zastavte v M.I.N.T.u a krom toho, že se pokocháte pohledem na zničený obchodní dům zde seberte zápalky. Pak už pokračujte k samotné televizní stanici. U vchodu stojí vyhazovač, který vás nebude chtít vpustit. Prohlédněte si zahradu okolo a seberte lejno (don´t try this at home, kids!) a hroudu hlíny, načež ukažte sekáčovi krysu v krabičce. Ta ho vyděsí tak, že uteče – a vy máte cestu volnou.

Technik a sekretářka
Unvnitř pokračujte chdobou vlevo a do prvních dveří. Uvnitř najdete nerudnou sekretářku a počítačového technika. Seberte ze země nudný scénář a hoďte na technika lejno. Předá vám tričko a nechá vás ho vyčistit. To Kenta samozřejmě ani nenapadne, takže tričko prozkoumejte v inventáři – objevíte identifikační odznak. Ten také prozkoumejte – zjistíte technikovo jméno, přičemž ono zvláštní prostřední jméno „Holen“, kterému se Kent tak diví, je přístupovým heslem, které se vám bude hodit později. V místnosti už nic dalšího zajímavého není, takže pokračujte do kanceláře šéfa Johnsona (kancelář 1).

Vysíláme
V kanceláři šéfa Johnsona si nejprve promluvte se sekretářkou, která vám s ním domluví schůzku (trochu paraxodní, neboť sedí u vedlejšího stolu, pokuřuje a evidentně nemá co na práci). Přesuňte se tedy k němu, není zrovna výřečný, ale zapůjčí vám identifikační kartu, kterou budete potřebovat, abyste se dostali až do studia. Pokračujte ven z kanceláře a identifikační kartou si otevřete první dveře po levé straně chodby, která se od kanceláře nachází vpravo (control room). Uvnitř si povšimněte zařízení VT2 a zalogujte se do počítače pomocí technikova hesla (HOLEN). Zadejte příkaz „UNLOAD VT2“ a zase se odlogujte. Přehrávač je teď prázdný, takže do něj můžete vložit kazetu od rebelů. Pak se znovu zalogujte do počítače a zadejte příkaz „LOAD VT2“ a posléze „RUN VT2“, čímž kazetu pustíte do vysílání. V sídle rebelů obdržíte další úkol, který vás zavede do velitelství Normů.

Velitelství Normů

První návštěva
Ve vrátnici za vámi zapadnou dveře, takže bude třeba najít nějaký ten únikový východ. Nejprve si promluvte s vrátným za přepážkou, prozradí vám kód – 1572. Pokračujte do výtahu, kde nejprve právě toto čtyřčíslí naťukejte na panel vlevo, následně se vyvezte do vyššího patra. Otevřete si dveře výtahu, objevíte se v jakési laboratoři. Promluvte si s Conradem Smulchem a pokračujte až ke zdi a ke skleněným dveřím do místnosti, kde je mučen jakýsi vězeň. Pomozte mu tím, že přestřihnete řemeny nůžkami, on vám na oplátku rozbije okno vedoucí ven a okno jedné z laboratoří v chodbě vedoucí od výtahu až ke Conradovi. Vraťte se tedy do této chodby a seberte jeden ze střepů a vězně samotného, načež pokračujte do místnosti. Tam se na vás usmívá hadr na podlahu, klíč a malé žluté klíčky v poličce – to vše si přivlastněte. Pak ještě použijte čep, který jste sebrali za továrnou Plush-Rest, a vydejte se zpět ke Conradovi. Vedle něj je budka s panelem vlevo. Stiskněte zelenou šipku dolů, přijede kapsle. Stiskněte červené tlačítko, čímž si otevřete dveře, vhoďte dovnitř vězně a červeným tlačítkem jej opět odešlete dolů. Pak projděte oknem ven, seberte žebřík a použitím kladky se dostaňte na mapu města.

Mezihra
Jděte k továrně Plush-Rest, ovšem nikoli dovnitř, ale ke kontejneru vzadu za objektem. Na něj použijte žebřík a vyšplhejte se nahoru. Použijte v laboratoři zcizený klíč k vymontování malého ozubeného kolečka z motoru a opět slezte dolů. Zamiřte zpět do velitelství Normů, výtahem do laboratoře a malé kolečko taktéž zasuňte do panelu na drtičce odpadu. Tím byste ji měli zprovoznit. To je ideální příležitost zničit důkazy o vlastních zločinech, takže do ní vložte kluzák, plyšové štěně a váček s barvou. Pak ještě setřete hadrem na podlahu otisky Kentových prstů z hasičáku.

Cesta do vězení
Pokračujte ke stolku Conrada Smulcha, ze kterého seberte CDčko. Pak si s ním promluvte – pošle vás pro dalšího vězně. Sjeďte tedy výtahem zpět dolů a najděte nášlapnou dlaždici za sloupem vpravo od vchodových dveří. Tím spustíte jen zdánlivě nefunkční fontánu, na což upozorněte Norma ve vrátnici. Odběhne pryč, takže se bryskně podívejte dovnitř a přečtěte si kód ke druhému výtahu (1312). Zmiňovaný výtah ihned použijte, další hlídající Norm je snad ještě méně inteligentní než jeho kolega, takže si s ním stačí promluvit a hned je v tahu. Vy zatím zmáčkněte velké červené tlačítko na panelu, abyste si otevřeli dveře za svými zády. Uvidíte řadu kapslí, prozkoumejte tu na úplném konci chodby. Pak se podívejte na monitor a pak opět na kapsli. Výsledkem rychlého sledu událostí bude vaše uvěznění (žádná výmluva nemá šanci uspět). Právě jste se dostali do asi nejpodivnější části hry, ovšem s naším návodem by neměl být problém si s ní poradit.

Vězení

První cela
Jednejte rychle, neboť jste omezeni časem. Použijte lavici, čímž ji rozbijete. Z jejích trosek seberte gizmo, třísku a kovový držák ze stěny, na kterém lavice visela. Po chvíli pro vás přijede kapsle a odveze vás do měniče nálady. Prozkoumejte Zoom Tab – najdete tam zprávu od Saula. Po chvíli budete odvezeni do druhé cely.

Druhá cela
Druhá cela vypadá na první pohled podobně, ovšem s tím rozdílem, že se na zemi válí hadr. Ten tam samozřejmě zbůhdarma válet nenechte, přivlastněte si jej a tradičním způsobem rozbijte lavičku. Gizmo ale ještě sebrat nemůžete, takže otevřete jídelní otvor a natočte se tak, abyste zároveň viděli otvor a gizmo. Teď, aniž byste je sbírali, použijte vidličku a nůž na gizmo, čímž se jej zmocníte. V měniči nálady vás bude čekat zpráva od Saula.

Třetí cela
Ve třetí cele je lavice poněkud pevnějšího ražení, takže k její demolici použijte prkno. Bohužel se vám povede zdemolovat i gizmo, což je třeba dát nějak vědět Saulovi. Proto použijte hadr z druhé cely na zvratky tekoucí z jídelního otvoru, načež hadr napíchněte na třísku a podejte jej skrze dveře Saulovi do protější cely. V měniči se dozvíte, že ještě jedno gizmo v budově určitě je.

The Great Escape
V prvních dvou celách nic nedělejte a počkejte si, až se dostanete do cely třetí. Otevřete jídelní otvor a použijte držák na uvolněnou trubičku. Následuje pěkně nechutná scéna, kdy skončíte zacákáni zvratky. V koupelně vás Norm omyje, vy rychle zalezte na WC a okamžitě se podívejte dolů do nádržky, kde najdete kýžené třetí gizmo (je třeba jednat opravdu rychle, po chvíli si vás Norm přijde vyzvednout). Ovšem okamžik vašeho triumfu se již blíží – počkejte si jen na další návštěvu měniče nálady a potěšte se pohledem na zkratované zařízení. Cesta ven a do sídla rebelů je volná, bohužel za cenu Daiovy oběti. Vy zatím dostanete další úkol – zničit datový uzel.

Demolice datového uzlu

Obchod s televizemi
Jděte na ulici před Kentovým domem a navštivte obchod s televizemi. Až vejdete dovnitř, prohlédněte si padací dveře ve stropě, následně zaměřte svoji pozornost na malou televizi na prodavačově pultu. Nechte si přinést dálkové ovládání a zatím popadněte bednu zpoza pultu a vyšplhejte se na půdu. Za jednou z beden se zde nachází palice, s jejíž pomocí rozmlaťte podezřelé místo ve stěně a projděte dále na půdu. Chvilku se zde procházejte, měli byste spadnout do malé místnůstky s generátorem.

Destrukce generátoru
Strhněte oběšeného medvídka a seberte jej spolu s drátem, na kterém visel. Prozkoumejte jej a oddělíte tak od něj jeho oči. Sestupte dolů a do škvíry v panelu zasuňte oči, následně stiskněte tlačítko vedle – turbína začne vyrábět energii. Pokračujte tím, že vyšroubujete žárovku a obohatíte se o malý růžový drátek, který se válí kousek od turbíny. Do kontaktu žárovky zasuňte velký modrý drát, načež otevřete hlavní kontrolní panel (ten zelený uprostřed místnosti) a použijte na něj nejprve růžový a poté i modrý drát, čímž celý generátor zkratujete.

Osvobození Daie
Ještě než zpravíte rebely o svém nejnovějším úspěchu, je třeba osvobodit Daie, který je vězněn v náklaďáku na ulici. Prozkoumejte trosky obchodu a seberte gumovou rouru. Použijte ji na okno, kterým unikají výpary z vaší vany (vzpomínáte si, jak jste na začátku hry vytáhli harpunu?). Kent už sám zavede smrtící smrad do auta Normů, čímž je doslova vykouří. Pak už stačí jen otevřít zadní dveře a potěšit se ze setkání se starým přítelem Daiem. V sídle rebelů vás ovšem kromě vřelého přivítání čeká ještě další úkol: sehnat komponenty pro výbušnou raketu, aby bylo možno zničit normskou rafinérii.

Výroba rakety

Vykrádáme obchodní dům
Před obchodním domem nejprve seberte zápalky, pak vejděte dovnitř. Na zemi se válí rachejtle, která se jistě bude hodit, dále se obohaťte o tři prkna a vyšplhejte po improvizovaných schodech na místě, kde Kent onehdá vybouchl bedny, až nahoru, odkud je možno sebrat gumovou hadici trčící ze zdi (zespoda to nejde, protože na ni Kent nedosáhne). U žluté vafle pak seberte žlutý provaz. Až dokončíte zlodějské operace, zamiřte zpět k továrně Plush-Rest, ale ne až do sídla rebelů, nýbrž dozadu k červenému kontejneru.

Za továrnou
Zkuste sebrat červenou kyslíkovou bombu, Kent ji posune k červenému kontejneru. Teď ji použijte a propálíte díru dovnitř. Tam uvidíte bomby, je ale třeba nejprve sestavit vor. Jděte k řece a postavte se na úplný okraj. Pak v inventáři použijte provaz na prkna, Kent už vytvoří plavidlo sám. Vraťte se do kontejneru a použijte bomby – Kent je přesune na vor. Pak už jen přejděte k řece a použijte vor, po sérií událostí se přesunete do další, závěrečné části hry.

Revoluce

Hurá do kanálu
Ocitnete se na stadiónu. Ještě než vejdete do chodby, kde hlídkují dva Normové, můžete si přečíst noviny, které se nacházejí vpravo. Pokračujte dovnitř a otočte se zády k Normům. Na pravé straně ode dveří se nachází panel, který použijte. Normové utečou a vy můžete projít až na stadión. Jděte rovně za nosem, na jedné z beden byste měli najít brýle pro noční vidění. S nimi už se můžete odvážit slézt dolů do kanálů, a to dírou v chodbě, kde před chvílí hlídkovali Normové.

Dvě slepé uličky
Projděte kanály stylem „držím se u jedné stěny“, časem byste měli dorazit k chodbě, kde na zemi leží cihla. Tu seberte a zastrčte do díry ve zdi pod poklopem ve stejné chodbě, Kent sám už sebere baterky, které nad poklopem leží. Baterky použijte na brýle a ty si nasaďte. Už vidíte trochu lépe, a tak můžete odhalit dvě mříže, které nedrží úplně pevně. První je přímo před vámi, takže na ni použijte kytaru a projděte. V chodbě vlevo byste měli najít zeď, která se hlásí jako Zeď. Tu rozmlaťte kytarou (chudinka) a projděte dovnitř. Objevíte výtah, kam se ovšem dostanete až později. Druhá slepá ulička se nachází od místa s cihlou vlevo. Opět se do ní dostanete otevřením volnější mříže pomocí kytary. Nachází se v ní podezřelá zeď a podezřelá dlaždice. Dobře si toto místo zapamatujte, ještě se sem vrátíte.

Tajná laboratoř
Zatím procházejte stoky tak dlouho, až objevíte třetí podezřelou zeď (poznáte ji podle odlišného vzhledu a podle toho, že se taktéž hlásí jako „Zeď“). Rozmlaťte ji kytarou, naleznete za ní hever. Ten seberte, dolů vám spadne trocha harampádí a jedna velká kovová krabice. Tu zatím nemůžete otevřít, ale to se už brzy změní. Vy každopádně vyzbrojeni heverem vyražte do druhé slepé uličky, kde jím podepřete podezřelou dlaždici, aby zůstala stlačená. Hle, na místě podezřelé zdi se vám otevřela cesta do tajné podzemní laboratoře.

Poslední kroky
V laboratoři seberte ze země normský odznak a ze zdi strhněte plakát. Otevřela se vám díra do druhé místnosti. Díru použijte a vyzbrojte se sekerou. Mozek zatím dírou neprojde, takže se vraťte k místu s bednou a pomocí sekery ji otevřete. V ní se nachází speciální oblek, který vezměte a zpátky v laboratoři do něj zabalte mozek. Teď už projde dírou, takže si jej můžete odnést. Vyjměte ze zdi kanálu hever a použijte jej na dveře výtahu. Tím se nechte vyvézt nahoru a dál už nemusíte dělat vůbec nic, jen se kochat závěrečnou sekvencí a titulky.

Hannes