King's Quest 8
THE KINGDOM OF DAVENTRY
Hra začíná před domem Sarah. Jděte po cestě na sever a vejděte do svého domku, kde uvnitř seberte dýku. Sejděte kjezeru a promluvte si s napůl zkamenělým mágem. Dostanete od něj magickou mapku. Vraťte se po cestě jakoby zpět k Sářinu domku. Cestou však odbočte doprava a vylezte na útes, z kterého skočte na střechu hrobky. Taste dýku a skočte zezadu na strážného. Seberte jeho kuši a prchněte před zombíky ze hřbitova. Jděte na farmu, kde seberte boty. Jděte do hospody, kde seberte peníze a rukavice. Jděte do větrného mlýna. Krychli dostrkejte pod zaťatou sekeru. Seberte ji. Běžte k vodnímu mlýnu. Pokácejte strom, který sousedí s náhonem, tím zastavíte mlýnské kolo. Ve mlýně seberte hák s provazem. Jděte k vodopádu. Vyšplhejte pomocí lana a háku na vrchol. Srazte připravené kameny do vody. Slezte zpět k patě vodopádu a vlezte do chodby. Jděte chodbou až k zavřeným dveřím, jež otevřete spínačem, maskovaným jako svícen. Seberte popel pod vyhaslou loučí.
Zatlačte na obraz sira Grahama a objevte tajnou skrýš, ve které najdete klíč. Jděte do hlavního paláce. Prozkoumejte Grahama a jeho ministra. Poté se podívejte do zrcadla. Vyjděte ven. Jděte ke hrobce, jež se nachází blízko zříceniny. Až zabijete jejího strážce, promluvte si s duchem. Sekyrou otevřete mříž a vejděte do hrobky. Odsuňte náhrobní kámen a stáhněte mrtvému rytíři z ruky prsten. Vejděte do zříceniny a klíčem otevřete dveře k teleportu. Jděte ke kostelu. Za pomoci lana a háku vylezte na střechu. Dírou slaňte dovnitř. Seberte svíčku. Zatlačte na velkou vázu u oltáře. Otevřou se dveře do hrobky na hřbitově. Jděte na hřbitov a v hrobce zkuste projít portálem. Jděte za mágem. Dejte mu svíčku z kostela, popel z hradu a prsten padlého bojovníka. Sešle za to na vás kouzlo Ring of Light. Jděte přes jezero k jeho věži. Vylezte do kouzelníkova obydlí. Prozkoumejte knihu s brkem. Seberte stránku, kterou brk napsal. Použijte ji na glóbus. Seberte Potion of Reveal.
Vypijte ho. Rozhlédněte se po místnosti. Najděte dříve neviditelnou truhlu. Z té seberte zvon. Ten zavěšte do stojánku před kouzelníkovým obydlím. Třikrát do něj majzněte sekyrou. Seberte meč. Vraťte se na hřbitov a projděte portálem v hrobce.
THE DIMENSION OF DEATH
V tomto levelu bude nutné sebrat několik kamenů, takže až nějaké objevíte, tak je seberte. Rozhlédněte se kolem a obkreslete si z kamenného oblouku tajemné symboly. Na jednom z oltářů najdete páku. Tu seberte a použijte na každém ze čtyřech stojánků s ohněm tak, že ji vložíte do otvoru a otočíte. Pokud jste to učinili správně, tak stojánek zajede do země a zhasne oheň. Když to učiníte ve všech čtyřech případech, otevřou se dveře. Projděte jimi a ocitnete se ve zvláštním místě. Správná cesta je ukryta v symbolech nad portálem. Postupně skákejte po značkách tak, jak jste si je dříve zapsali. Najděte mrtvolu válečníka obklopeného bednami. Seberte mu kus štítu. V severní části jsou zavřené dveře. Otevřete je klíčem od lorda Azriela. Jděte podél západní stěny, dokud se nestočí na sever. Dejte se na sever. Najděte čtyři velké železné bedny. Ty odsuňte tak, že uvolní čtyři spínače, na kterých stály. U fontány teď najdete Sylph. S tou si dvakrát promluvte.
Dejte se na severozápad, až dojdete k řece smrti. Na vodu použijte kus štítu. Pokecejte s převozníkem tak důkladně, až vám nebude nic nového povídat. V jihozápadní části labyrintu uslyšíte dětský pláč. Přelezte hradbu. Najděte a osvoboďte děvčátko. Najděte věž, na které stojí kostlivec. Toho můžete zabít jen tak, že ho srazíte dolů. Seberte zbroj, která po něm zbude. Najděte věž, v jejímž okolí jsou na zemi čtyři přepínače. Každý z nich odpovídá jednomu teleportu v okolí fontány. Pokud máte čtyři kameny, takje zatižte všechny. Pokud ne, tak se sem budete nuceni vracet a otvírat si tak teleport, do kterého chcete jít. Vraťte se k fontáně a projděte severozápadním portálem. Vyskočte na nejvyšší kvádr a přeskočte řeku (chachachá). Seberte sedmou lebku ve třetí řadě v levé skříni. Seberte potion of shield. Ruční zbraní pokácejte nalomený sloup a vraťte se k fontánce. Teďje na řadě severovýchodní teleport. Přeběhněte a přeskákejte po poničeném mostě a použijte lebku na sochu.
Seberte Feather of Truth. Jděte do jihozápadního teleportu. Jukněte na srdce a seberte potion of reveal. Projděte jihovýchodním teleportem. Na jednu stranu vah dejte Feather of Truth a na druhou naskočte. Nyní je z labyrintu odsáta krev, která vám bránila projít chodbou v severovýchodní části labyrintu. Jděte tam a seberte mold. Dejte to, co vám zbylo ze štítu a mold Sylph. Na východ ode dveří, kterými jste do této části labyrintu vešli, je skupinka zombíků, kteří brání klíč. Seberte jim ho. Tento klíč otevře dveře vprostřed mapy. V této vězeňské části najděte klíč. Tento otvírá dveře na sever od fontánky. Otevřete tyto dveře. Uvnitř vypijte potion of reveal a zjistíte, že západní část není zdí, ale je průchozí. Zde seberte Azrielovo kladivo (ne, že by to bylo úplně jednoduché - egyptskou mumii zabijte a mezi duchy s trochou štěstí a léčivých lektvarů proskákejte). Jděte do místnosti s vypínači. Na jižní stěně jsou čtyři vypínače. Každý z nich otvírá jednu bránu ze stejné skupiny.
Na západní stěně jsou čtyři přepínače, které přepínají skupinu bran, kterou ovládají jižní přepínače. Na východní stěně jsou tři vypínače otvírající hlavní bránu. Všechny brány pomocí těchto vypínačů otevřete. V jedné z otevřených kobek najdete přepínač. Přepněte ho. Projděte hlavní bránou, kterou tento vypínač otevřel. Vedle zdviženého mostu uvidíte na druhé straně přepínač. Za pomoci vaší střelné zbraně ho přepněte. Přejděte a vydejte se do bažin.
THE SWAMP
Zhruba vprostřed bažiny je mluvící strom. Promluvte si s ním. Na západ od něj je skupinka chatrčí. Vjedné z nich najdete naslouchátko. V opuštěném jihovýchodním cípu bažiny najdete světélkující šeptající těla, jež vždy zalezou do země, když se přiblížíte. Jděte k nim na takovou vzdálenost, kdy slyšíte jejich šepot. Použijte na ně naslouchátko. Na sever od této lokace je zákoutí s houbami. Jedna z nich je zlatá. Z té ruční zbraní kus usekněte a seberte. Pokračujte dále na sever, až najdete mrtvého bojovníka. Od toho si můžete vypůjčit luk. Pokračujte na severozápad, až najdete nezbedné světlušky. S nimi si popovídejte o zomořených částech bažiny. Za chvíli usmlouváte protijed. Seberte květinu a snězte ji. Nyní můžete chodit beze strachu i v otrávených částech bažiny. Nyní konečně můžete jít na jih bažiny, kde dlí zlovolná čarodějnice. Zabijte ji. Zavřenou mříží jejího příbytku uvidíte podivné provazy. Ty přestřelte a vchod se otevře. Najděte kotlík a klikněte na něj.
Seberte kameny a z těla mrtvého goblina si vezměte roh jednorožce. Jděte do druhého patra (šípové pasti můžete odpustit svou ruční zbrany. Ná železnou desku hoďte kámen. Pokračujte do dalšího patra. Zde najdete chainmail a truhlu, ve které je druhá část masky. Po strážci masky by měla zbýt jeho uťatá ruka. Seberte ji. Opustte čarodějčin příbytek a dejte se směrem severozápadním. Zde najdete uprostřed otrávené části bažiny dřevenou stavbu, na kterou můžete vyšplhat. Vylezte až nahoru, kde je most. Ten přejděte na druhou stranu. Dveře otevřete za pomoci ruky, kterou jste tak zdařile usekli strážci masky. Zde najdete pole sloupů o velikostí 7x8. To musíte přeskákat na druhou stranu. Bezpečnou cestu si můžete najít tak, že vždy před skočením na daný sloup za pomoci kamene zjistíte, zda jde o sloup bezpečný, či vybuchující. Otevřete truhlu a seberte sběračku. Zatáhněte za dva řetězy. Vratte se do obydlí čorodějnice. Použijte zlatou sběračku na kotlík. Objeví se král bažiny.
Promluvte si s ním. Otevře vám teleport do království gnómů. Nyní se můžete vrátit do Daventry, kde můžete zachránitjednorožce, a přesvědčit se, jak jste byli úspěšní při zachraňování dívenky v Dimension of Death. Vlezte do víru a teleportujte se do The Undeground Realm of the Gnomes.
THE UNDEGROUND REALM OF THE GNOMES
Přepínač na zemi zatižte kamenem. V tomto podzemí můžete nakoupit spoustu věcí u zbrojíře, zbraníře a léčitele. Utrácejte však s rozmyslem. Na věci nezbytně nutné k dokončení hry potřebujete cca 50 zlaťáku. Na věci důležité (lektvar Sun Tzu) cca 200 zlaťáků. Zbytek můžete investovat dle svého uvážení. Jen je třeba si uvědomit, že o level dál dostanete dobré brnění zadarmo a o dva levely dál výborný meč a kuši. Aniž byste přecházeli po mostě, musíte najít v bludišti tři věci: The Amberglow, teleport a starce. Amberglow seberte, teleport si zapamatujte a se starcem si promluvte. Navíc u něj najdete krystal, který seberte. Vraťte se k mostu. Za pomoci tří přepínačů, které zatížíte kameny, ho uveďte do použitelného stavu. Jděte k healerovi a vyptejte se ho na lektvar Sun Tzu. Dveře zavřené na visací zámek otevřete za pomoci své ruční zbraně. Zbytek po zámku seberte. Najděte chodbu, ve které se převalují kamenné koule. Prokličkujte skrz a pokecejte s moudrým skřítkem.
Nyní musíte najít místo, do kterého prorůstají kořeny stromů (musíte k němu vyšplhat po laně). Jeden utněte a seberte. Najděte místnost s kamennou koulí a dírou v zemi. Shoďte kouli dírou a skočte za ní. Vytlačte kouli do svažující se chodby. Koule na druhém konci prorazí ve zdi díru. Projděte dírou a do prvního stojanu vložte krystal od starce. Najděte a zabijte draka. Seberte jeho diamantové srdce. Jděte do další místnosti. Sepněte přepínač a vyslechněte zprávu. Seberte pyramidu a Lodestone. Lodestone odneste moudrému skřítkovi. Jděte k léčiteli a dejte kořen, amberglowe a zbytek po visacím zámku. Zakupte si elixír Sun Tzu. Jděte k teleportu a teleportujte se do Barren Region.
BARREN REGION
Najděte přibližně vprostřed mapy malou vesničku. U šamanky se můžete léčit a u obchodníka se kromě nákupů (dejte pozor, ať vám zbude aspoň 50 peněz) informujte o baziliškovi. Vyběhněte na kopeček nad vesničkou, kde je hrad, a zjistěte všechny náležitosti o stone of order. Nyní zamiřte na sever, kde je rozbitý mostík. Ten musíte spravit následujícím způsobem: nejprve postupně skočte na každý kámen - sedm z nich se totiž po doskoku změní a přestanou se potápět do lávy. Nyní se musíte postupně přesouvat po kamenech tak, abyste se těch pevných kamenů dotýkali v pořadí, jak je naznačeno jejich symboly. První je kámen s trojúhelníkem, další je s trojúhelníkem a čárku a tak dále k symbolům složeným z více a více čárek. Správnost tohoto postupu si můžete ověřit tak, že vždy, když skočíte na pevný kámen ve správném pořadí, zazní rytmická znělka složená z tolika úderů, z kolika čárek je symbol na tom kterém kameni. Až se vám tento kviz podaří vyřešit, mostek se spraví a vy po něm budete moci chodit dle libostí.
Nyní přejděte most a spějte k lávovým gejzírů. Od těch se dejte na sever až k pyramidě. Zde seberte fire gem. Vraťte se ke gejzírům a dejte se na východ, až přijdete k sérii mostů. Přeskákejte je, až se dostanete až ke stavbě, na kterou musíte vylézt za pomoci lana a háku. Postavte se přímo na zbytek mostu. Gongy se k vám otočí a vy na ně střílejte v následujícím pořadí: červený, oranžový, žlutý, zelený, světle modrý, tmavě modrý a fialový. Nyní seberte stone of order, který doneste trubačovi do hradu nad vesnicí. Teďvám hradní kovář již bez problému ukuje kovové ratiště. To spolu s diamantovým srdcem dojte obchodníkovi, který pro vás ukuje píku, kterou okamžitě kupte. K baziliškovi se musíte přiblížit zezadu. Kjeho brlohu doskákejte zezadu po kamenech. Za pomoci lana a háku vylezte na vrchol jeho skály. Taste píku a skočte na něj. Nechejte píku zaraženou v baziliščím chřtánu. Jděte k blízkému chrámu. Vyšplhejte dovnitř. Obkreslete si pořadí symbolů z kreseb na zdi.
V tomto pořadí stiskněte tlačítka na sarkofágu. Otevřou se dveře. Seberte zbroj a ze sarkofágu si vezměte meč. Od mrtvého trpajzlíka si vezměte klíč. Vraťte se k baziliškovi a usekněte mu jazyk, který seberte. Jděte na severozápad až k trpasličím dolům, které si otevřete klíčem od mrtvého trpajzlíka. Uvnitř najdete tři chodby, tři rampy a tři spínače. Do těch střelte. Běžte do první chodby a otočte kohoutem a osvoboďte nymfu. Ta vám otevře tajné dveře a odejde. V tajné místnosti najdete sejf, který se také otvírá kódem, který jste si opsali v místním chrámu. V sejfu najdete kohout. Prozkoumejte cely a najdete druhý kohout. Nyní přejděte po druhé lávce k truhle. V ní je další část masky. Nyní přejděte třetí lávku. Jeden kohout nasaďte na libovolnou trubku. Postavte se do výtahu a střelte do přepínače. Seberte crystal scepter. Nasedněte do výtahu a střelte do přepínače. Druhý kohout nasaďte na zbývající trubku, nastupte do výtahu a opět střelte do vypínače. Vítejte v ledovém království.
THE FROZEN REACHES
Hned v první barabizně, co uvidíte, najdete sněžnou královnu. Dejte jí crystal scepter. Ona vám ho nechá spotečně s povolením používat jejího osobního draka. Na západ od jejího paláce najdete garáž s drakem. Nejprve přistrkejte bednu pod lano visící ze stropu. Vyskočte na bednu a zatáhněte za lano. Použijte crystal scepter na draka a přeleťte na druhou stranu jezera. Zde nejprve najděte ohnivý meč v ledovém sloupu. Na zamrzlou plochu nejdřív hoďte tři kameny. Pak se ledu dotkněte fire gem z Barren Regionu. Seberte ohnivý meč. Najděte pevnost. Obejděte ji zezadu a vyšplhejte za pomoci lana a háku na cimbuří. Pokecejte s uvězněným králem gryphů. Na druhé straně skočte dolů z cimbuří a zabijte hlídače. Seberte mu klíč. Opět obejděte pevnost, vyšplhejte na cimbuří. Klíčem odemkněte uvězněného krále gryphů. Po cut scéně se ocitnete v trůnním sále. Zabijte velitele. Seberte ledový rampouch (shard) a amulet. Otevřete hlavní dveře. Na práh položte rampouch.
Ten rozpusťte ohnivým mečem a opět zmrazte ledovou kuší (tu můžete sebrat skoro kterémukoliv strážnému). Seberte zmrzlý kvádr. Ten použijte v trůnním sále ve slotu u dveří jako páku. Dveře se otevřou. Za nimi je truhla s další částí masky. Vraťte se k drakovi a přeleťte zpět jezero.Jděte do gryphí jeskyně. Zde od osvobozeného krále dostanete blue adamant. Nyní se vraťte zpět do pevnosti na druhém břehu jezera. Vyšplhejte k cele, kde byl uvězněn král gryphů. Na židli použijte blue adamant, baziliščí jaryk a kus zlaté houby z bažin. Stiskněte vypínač. Provede se mocné kouzlo. Jděte do severozápadního cípu, kde je jeskyně s dvouhlavým drakem. Tomu usekněte ohnivým mečem obě hlavy. Pokračujte dál až k východu. Zde se dostanete k Stonehengi. Zde vložte do otvoru crystal pyramid.
THE REALM OF THE SUN -LEVEL 1
Jděte na jihozápad. Zde najdete zkamenělé duchy, žbrblající si nejasné rady. Seberte zde kamennou desku a medailon. Pokračujte na severozápad. Pokecejte s duchem. Otevře vám dveře. Jděte do místnosti s příšerou. Nebojte se hlubiny a jděte k ní. Až se jí dotknete, promění se v klíč, který seberte. Jděte na jihovýchod, kde najděte zamčené dveře, které odemkněte. Za nimi seberte meč. Na vaši kamennou desku se zapíše mudrosloví. Nyní jděte ke dveřím do dalšího levelu a místo odpovědi na jejich otázku na ně použijte kamennou desku.
THE REALM OF THE SUN -LEVEL 2
Na západě najdete místnost s truhlou s posledním kouskem masky. Jděte severovýchodním směrem, až najdete kotel, ve kterém se rodí Lucretovi přisluhovači. Použijte na něj mask amulet et voila -je z něj léčivá studánka. Směrem na jih pak najděte dalšího ducha, který vám otevře dveře do Hall of Light. Dostrkejte stojan s knihou pod světelný paprsek. Seberte zjevivší se klíč. Uprostřed mapy jsou zamčené dveře, které otevřete tímto klíčem. Seberte Temple Armour. Na kamennou tabulku se zapíše další moudro. Na dotěrné dveře, které vám kladou otázku, použijte kamennou desku.
THE REALM OF THE SUN -LEVEL 3
Jděte na sever a doprostřed, zde najdete ducha, který vám otevře dveře do Hall of Order. Tady vprostřed místnosti musíte sestavit z devíti beden podobu masky. Až se tak stane, otevřou se dveře. Za nimi seberte kalich. Na desku se vám zapíše další moudro, které stejně jako v předešlých dvou levelech otevírá exit.
FINAL LEVEL-ALTAR ROOM
Na vstupu vás zkontroluje duch, jestli jste splnili vše, co se od vás očekávalo. Případné resty si musíte doplnit, protože z finálového levelu již není cesty zpět. Nyní potřebujete na oltář položit všech pět částí masky. Lucreto se tomu bude vždy bránit, ale vysvětlete mu jeho omyl mečem. Až se vám podaří správně umístit všech pět částí masky, zjeví se definitivně Lucreto a za ním se objeví teleport. V závěrečném souboji musíte Lucreta právě dostrkat do tohoto teleporteru, neboť vaše zbraně mu neublíží. Výhodou v tomto souboji může být třeba dobře použitá neviditelnost.