Kingpin: Life of Crime

Vydavatel: Xatrix Entertaiment

Možná si někteří z vás vzpomenou na stupidní 3D akční hru Redneck Rampage od Xatrix Entertaiment. A právě Xatrix Ent. se rozhodli zajít s brutalitou a krví až na maximum a vytvořili Kingpina, hru o které se bude ještě dlouho mluvit, protože pro slova jako "Suck", "Shit" a podobně nemusíte chodit vůbec daleko. Opravdu ! Rádoby drsné hry typu Carmageddon, Grand Theft Auto a rádoby vtipný a drsný J. Blade ze Sinu, jsou proti Kingpinovi opravdu jenom hry pro nemluvňata. Kingpin je 3D akční hrou, která posouvá laťku brutality až na samotný konec. O čem Kingpin je ? Je o gangsterech o jejich drsném stylu života, každodeních vraždách. Není jako drsňáci z filmů, je to o lidech z čtvrtí Harlem a Bronx. Většina gangsterů ani neumí číst ani psát, ale zato ovládají ty nejtvrdší nadávky. Technologie Quaka II., dává Kingpinovi technické zázemí, které lidi z Xatrixu perfektně rozvinuli, na technologii Quaka II., jsou postaveny jak jistě víte i hry Half-Life a Sin (přes rok ho používal i Duke Nukem Forever, který ale potom přešel na technologii Unrealu). Kingpin se řadí po bok těchto dvou "velkých" her, avšak je úplně jiný a mnoha věcech i lepší. Zatímco v Sinu bojujete proti prsaté Elexis a v Half-Life proti hroudě Alienů, hrnoucích se z jiných světů a vlastně tak zachraňujete zemi, v Kingpinovi, vlastně pravý důvod ani neznáte. Myslím, že to není vůbec na škodu a přidává to tvrdosti hry, proč by měla mít krvavá řežba nějaký příběh ? Kingpin je především skvělý v umělé inteligenci, kterou dělal pro Xatrix autor nejlepšího bota Erasera pro Quaka II., Ryan "Ridah" Feltrin a právě on dokázal vytvořit protihráče, kteří vám dají řádně zabrat. Vlastně již na nejnižší obtížnost je hra, opravdu těžka a poštět se do vyšších obtížností bych z počátku rozhodně nedoporučoval. Kingpin je vlastně hozená rukavice Daikataně, která má být založená na stejném principu jako mistrný Kingpin. Další inovací je model postavy, který je rozdělen na 15 částí, které nejenže jsou různě náchylné na poškození, ale také ve svém důsledku různě reagují. Když někoho střelíte do nohy, bude kulhat, když ho naperete do ruky, bude se za nit držet, no a když ho zasáhnete do hlavy, tak už asi nevstane. Zajmavé je také znamení zranění, že na zemi jsou kaluže krve a váš úsměv taky nevypadá jak reklama na zubní pastu.

Poslední zajímavou vychtávkou je jakýsi RPG způsob vylepšování vaší postavy. Zatímco z počátku hry, vaše kulky jen stěží najdou cíl, tak jak by měly, tedy podle zaměřovacího kurzoru. Tak naopak s většími zkušenostmi se můžete na váš crosshair 100% spolehnout.

Kingpin je zatím nejreálnější 3D akce pod sluncem. V Kingpinu se budete setkávat s tvrdými černochy, krysami a psy, tedy žádné vesmírné stvůry, také se raději než do Black Messa podívate do černošských čtvrtí. Nebo ne ? Nebudete používat žádné Voodoo panenky ani RPGčka, ale reálnou brokovnici, pistoli a nejlepší a nejreálnější plamenomet. Zbraně jsou takto prefektně vyvážené a do gansterovského stylu skvěle zapadají.

Dobře se ke stylu hry hodí i prostředí, kterým jsou uličky a malé čtvrti z 50. či 60. let. Procházet se budete všude možně uveďme jen ty nejlepší. Továrna, stoky, doky a asi nejdůležitější uličky a zákoutí. Co se pak týče herního scénáře tak to co načali hvězdy jako Half-Life či božské Requiem, tak to dovedli lidičky z Xatrixu k dokonalosti, po pravdě řečeno, jsem to vůbec nečekal, protože po Redneck Rampage, který mě nijak neuchvátil, jsem tuto firmu z herního prostředí skoro vyškrtl. Xatrix se ale vrátil a dokazuje, že umí. Kingpin je také hra na myšlení budete muset bez přestávky kombinovat a přemýšlet jak dál. Pokud budete chtít dál, budete muset spolupracovat s obyvateli, kteří vám otevřou sejf, nebo zamčené dveře. V každém levelu je také bar, kde se nestřílí a je zde relativní klid, právě v těchto místech občas narazíte na spolubojovníky a jinak užitečné lidi. Stejně důležitým místem pro vás bude i Pawn-O-Matic, kde budete moci za peníze dokoupit lepší vybavení. Peníze budete nalézat v sejfech, v policích, ale i u mrtvých soupeřů. Takže vzhledem ke kupování vybavení se stávají peníze důležitou součástí hry. Kingpin je prostě a jednoduše skvělý a dokazuje, že engine Quake II. je rovnocený soupeř i perfektnímu Unreal enginu.