<- menu návody návod - Kingpin ->

Indiana Jones and The Infernal Machine


Hra s krásnou grafikou a zadrhávajícím ovládáním.

Bez zbytečných řečí kolem a kolem se budeme hnedle zabývat Indyho příběhem. Na začátku se objevíte v Americe v „tréninkovém centru“ pro mladé (asi už moc ne) archeology. Nebudu popisovat průběh neboť jej máte důkladně popsán v helpu pod sekcí walkthru.Jediné, co stojí za zmínku, je ovládání. Musíte si na něj dokonale zvyknout. Já vím, je to těžké, ale nic jiného vám nezbývá. Ještě jedna věc. Nebudu vám říkat, kde jsou jací pavouci, hadi a podobná verbež. Moc bych podceňoval vaši přirozenou inteligenci.

Po kratičkém seznámení doletíte do Babylónu, odkud vylezte na první výčnělek, který uvidíte napravo před sebou. Přeskákejte (všechny skoky s rozběhem) až k protilehlé stěně, kam jinak nevylezete. Jděte doprava a za rohem doleva, až k bedně, kterou dotlačte k protější stěně. Vylezte nahoru a přeskočte na barák. Vyslechněte si rozhovor dr. Volodnikova a přeskočte na bránu. Opět přeskočte a honem doprava až do krásné místnůstky s vodní nádrží.Ujděte pár kroků za levý roh a jukněte na druhou stranu. Uvidíte zde průchod. Skočte do něj, otočte se o pí (o 180 stupňů) a přeskočte do dalšího průchodu. Doprava, projděte pavoučím průchodem a prostřílejte se až ke stanu. Odtud se vydejte směrem dolů a hnedle po žebříku nahoru. Chodbou se dostanete ke stanu, u kterého v malé místnůstce zatáhněte za páku a vstupte do právě otevřené mříže. Za ní doleva, přisuňte bednu ke stěně a hurá nahoru. Zde zjistíte, že jedinou cestou je svést se na trucku. Tedy do toho, slezte dolů a vyčkejte vhodného okamžiku, kdy přeskočíte na kolemjedoucí náklaďák. Hned, co dojedete, seskočte dolů a prostřílejte se skrz dva náklaďáky do opuštěné místnůstky. Vylezte na bednu a ještě o patro výš. Ven na ochoz, doleva a cestou za nosem až k místu, odkud to dál nejde. Nyní vytáhněte oblíbený bič, kterým propast snadno překonáte. Slezte po žebříku dolů a vylezte po jediné možné části stěny po levici nahoru. Na první křižovatce doleva, skočte na vyvýšené podlaží nalevo a rovně do průchodu. Za rohem se otočte doprava, kde v temné místnůstce zatáhněte za páku. Otevře se vám mříž naproti vyvýšeného podlaží. Nuže do ní. Přistrčte bednu směrem k vám, obejděte ji, skrčte se a proplazte se skrz. Namočte si nyní šos, plavte (na každém rohu) doprava, doleva, dolů a nakonec. Vylezte z vody. Na první křižovatce doprava, ujistěte se, že dveře jsou zavřená a jděte nazpátek. Po delším rozhovoru získáte kýžený klíč. Otevřete dveře (sejv) a odstřelte dynamit. Hop dolů.Vylezte na břeh a skákejte dokud to půjde. Dojděte do místnosti s šedými dlaždicemi na podlaze a s kostkou ve zdi, kterou vytáhněte. V místnosti vložte dar od Sofie do stroje, čímž se vám zvedne výtah. Vylezte na kostku a přeskočte na výklenek. Dojdete do obří místnosti. Skočte na podlahu. Diagonálně napravo bude žebřík. Vylezte na první žebříkovou křižovatku a lezte 2x doprava. Vylezte nahoru, jděte doleva a zatlačte kostku před sebe. Vraťte se na žebřík a nyní lezte nahoru. Vylezte a seskočte na kostku pod vámi. Pomocí biče nahoru, seberte první část hlavolamu, přes rozbořený most na druhou stranu, seberte druhou část hlavolamu. Nyní se vám most rozboří úplně, seskočte proto vlevo na vyčnívající kostku a záhy na sloup uprostřed místnosti. Měl by se vám otevřít napravo dole malý průlez. Vlezte do něj a seberte sošku. Naproti němu (v malé místnůstce) se rýsuje poslední část hlavolamu. Pozor, je zde past. Zajímavý obrazec na podlaze musíte přeskočit, jak na cestě tam, tak na cestě nazpátek. Spolu se všemi částmi hlavolamu se vraťte do místnosti, kde jste použili Sofiinin udělátor. Naproti němu vložte části do klíče. V místnosti s výtahem se vám otevře stěna. Ukliďte kostku, aby vám nepřekážela a vyjeďte výtahem nahoru. Vylezte výš a promluvte si s amíkem.

Půjdeme nyní po stopách kněze Urgona, který si s sebou vzal jednu část Infernal Machine, když utíkal z Babylónu. Hmmm. Jděte pořád za nosem až k propasti. Skočte dolů a pomocí výstupku ve skále vyskočte na most. Vydejte se na sever (? prý doleva). Na první křižovatce doleva, vylezte na plošinu a prohlédněte si rusko-čínskou hranici. Přeskočte na rozhlednu a slezte dolů. Seskočte ještě níž a projděte otevřeným průchodem. Otevřete si dveře. Vyskočte přes bedny do ventilace. Rovně, dolů. Jste v místnosti, kde otevřete všechny skříňky. Získáte raft, záplaty a něco, co se vždy hodí. Stiskněte „ZABOR“ a otevřete si dveře ven. Spusťte raft na vodu. Plujte po proudu, dokud to půjde, přičemž dávejte pozor na kameny vyčuhující z vody. Vylezte na břeh a dojděte na první křižovatku (za mostem). Vydejte se doprava až k boudě. Naberte plno „repair kit“ a rázujte dál k vodě. Spusťte raft a plujte. Na první křižoplavce doprava až k místu, kde můžete vylézt na břeh. V „chatrči“ seberte svíčku a opět na vodu. Doplavte do jeskyně s výtahem, vylezte na břeh, přehoďte páku a vlezte do kabinky. Fííí nahoru, znovu na vodu. Nyní se dejte na odbočce doleva. Na další doprava a na volném prostranství směrem ke stavení. Vylezte na břeh, popojděte kus dál, dokud neuvidíte okno stavby. Prostřelte jej, skočte dovnitř a přehoďte páku. Skočte nazpátek, vylezte vpravo na skálku a vstupte do otevřených dveří. Seberte svíčku a opět spusťte raft na vodu. Plujte k výtahu, nahoru a opět na vodu. Na první doleva, na druhé rovně až k baráku na vodě. Uvnitř seberte třetí svíčku a vstupte na vodu. Dolůůůů. Na následující křižoplavce se vám musí povést proplout doprava. Hned za sešupem opět doprava, kde vylezte na břeh. Po mostě do velké místnosti s mnoha bijci. Doprava. Skočte na první z nich. Otočte se o pí a v momentě horního maxima bijce přeskočte na ochoz. Přeskočte na další ochoz po pravé straně. Přeskočte na první bijec od vody, z něj na prostřední a z něj na protější ochoz (na kterém jste ještě nebyli). Přeskočte na další ochoz a jděte doprava, na konci seberte další svíčku a vraťte se k vodě. Spusťte raft a hurá do jeskyně s výtahem. Nahoru. Již ne na vodu, ale zpátky podél budovy až k podstavci ve tvaru růžice. Na každý konec upevněte jednu svíčku a zapalovačem zapalte. Příjemné zakončení tohoto levelu, velice romantické. No nic, přejděte přes most a hurá do další úrovně. Mimochodem velice hnusné.

Vylezte na vyšší úroveň (tím budu označovat všechna podlaží výš, resp. níž než jste vy), nad lampou opět a přeskočte k tlačítku. Stiskněte jej a vylezte po žebříku nahoru. Přejděte přes most na nádvoří. Vlevo vzadu se rýsuje rozbitá stěna, po které vylezte až nahoru. Obejděte věžičku a vkročte na žebřík. Spadnete dolů. Slezte až na dno k obřím hodinám a podle koster lemující vaši cestu slezte ještě níž. Dojděte do technické místnosti a přisuňte k sobě kvádr, který na sobě třímá zkosené ozubené kolo. Slezte dolů. Vstupte do velké místnosti. Seskákejte dolů a přistupte k ozubenému kvádru. Zatlačte jej směrem k vodě. Vyškrábejte se úplně nahoru k obřím hodinám, které by již měli tikat. Zajděte za roh v diagonálně opačném rohu místnosti, kde by měl být žebřík. Nahoru. Zatáhněte páku. Přeskočte na malý výčnělek v rohu, ze kterého přeskočíte dál napravo, ze kterého dál dopředu, ze kterého dál napravo (? to je ale čeština). Vytáhněte bič, udělejte několik kroků vpřed a pí-turn. Použijte bič, vylezte nahoru a stiskněte tlačítko. Přeběhněte přes můstek, zatáhněte za páku a vylezte po žebříku nahoru. Přejděte přes most napravo až k jeho skoro konci. Zde seskočte napravo dolů, kde se nachází okno, které je zapotřebí rozstřelit. Uvnitř seskočte dolů až ke zvonu. Zde zatáhněte za páku a vystupte po všech žebřících až úplně nahoru. Zde se nachází páka s obrazem zvonu. Stiskněte ji a vraťte se do první věže se sochou. Slezte až k páce, za kterou máte symbol sochy. Zatáhněte za ni a vylezte nahoru. Jděte do protější věže, kde zatáhněte opět za páku se symbolem sochy. Zjeví se vám slabý stařec, který vás požádá o laskavost. Přineste mu jistý zlatý symbol a on vám pomůže. Nuže, vraťte se do první věže a slezte dolů k hodinám. Jděte přímo za pravý roh, kde použijte klíč od starce. Jděte k protější stěně, otočte se doleva a dojděte až k žebříku nahoru. Vylezte po něm vzhůru, otočte se a dojděte na vyvýšení, kde majestátně stojí socha. Zatlačte 2x na její vyčnívající části (pozor jde to pouze jedním směrem). Seskočte dolů a jděte k velkým vratům. Otočte se doprava vstupte do chodby. Na první křižovatce doprava, za rohem doleva, do místnůstky a po žebříku nahoru. Nahoře projděte místnostmi až k stojanu. Seberte „monastic seal“ a vraťte se do velké místnosti se sochou. Pod sochou se kdysi otevřela mříž. Nyní je čas do ní vstoupit. Seskočte dolů a jděte až k místu, odkud uvidíte velké beranidlo a zvláštní dlaždice na podlaze. Proplazte se na druhou stranu. Vstaňte a dojděte do další místnosti. Vylezte po žebříku do úrovně, kde vstupte do kabinky. Ocitnete se před dveřmi do kterých bude kupodivu pasovat monastic seal. Postavte se na pravý okraj, otočte se a spusťte se dolů (pozor musíte zůstat viset, ne skočit do vody). Přeručkujte doleva, co to jde a pusťte se. Přeskočte na trám před vámi, na další taktéž. Dál již ne. Otočte se doleva a vylezte na výstupek. Otočte se doleva a přeskočte na další výstupek. Měli byste stát čelem ke stěně, ve které je drážka. Skočte proto čelem k ní a chyťte se drážky. Přeručkujte doprava, co to jde a pusťte se. Pí-turn, přeskočte a slezte z kvádru dolů, pí-turn (měli byste stát čelem ke stěně) a skočte dolů. Nyní se otočte doleva, uvidíte před sebou vodní propast. Jděte na kraj a použijte bič. Otočte se doleva, přeskákejte přes kvádry. Znovu použijte bič, otočte se doleva, vylezte na výstupek a přeskočte propast. Ke stěně, doleva, skok. Doleva, vylézt, doleva, skok, doleva, přitáhnout kvádr, pí-turn, skok. Vylézt. Uff. Do výklenku. Co to? No nic. Otočte se zády k mříži. Po levé ruce uvidíte výstupek. Skočte na něj, otočte se čelem k nejbližší stěně a seběhněte dolů. V místnosti vylezte nahoru a seberte klíč. Nyní se dostaňte stejnou cestou k mříži, odemkněte ji a seberte květináč. Skočte do vody a doplavte do místnosti se sochou. Vylezte z vody, seskočte dolů a jděte až k žebříku. Vylezte nahoru, přeskočte na trám a z jeho druhého konce přeskočte na úroveň, kde stiskněte tlačítko. Vraťte se na místo, kde byl žebřík dolů. Nyní vylezte nahoru. Za malými schůdkami zabočte doleva a dojděte až k mřížovanému okénku. Prostřelte zasklené sklo. Vraťte se k zavřeným dveřím a stiskněte tlačítko, vstupte dovnitř a jděte až k místu, kde bude okno. Prostřelte jej, dojděte na okraj, pí-turn, pověste se za ruce a přeručkujte doprava k oknu. Vylezte nahoru a do zlaté nádoby vložte květináč.Vraťte se k žebříku, slezte dolů a přeskočte na trám. Uprostřed (je zvýrazněn jinou texturou) použijte bič směrem zády od sochy. Na kytičku bude svítit sluníčko. Seberte kytku a odneste ji starci. Seběhněte dolů do ledové jeskyně. Jděte do průchodu za levým rohem, Vylezte nahoru a podél stěny až k dřevěné podlaze. Vysuňte krychli a seskočte dolů. Jděte do průchodu označeného červeným symbolem. Vylezte nahoru, po rozpadajícím se ochozu pořád za nosem až k neúplnému mostu. Přeskočte a běžte k místu, kde musíte přeskákat po výčnělcích k místu, kde použijete bič. Přeskočte ke dveřím a stiskněte tlačítko. V následující místnosti seberte část Infernal Machine (IM) – Urgon’s Part (UP - tato část vám bude pomáhat rozbourat naprasklé zdi; mimochodem, všechny části IM vám budou ubírat životy, pokud je budete používat déle než vám dovolí fialový ukazatel vpravo dole obrazovky). Sklouzněte se dolů a příšeru rozmasakrujte UP. To vám nakřápne zmrzlý východ, který snadno doděláte UP. Jděte dál za nosem.

Ocitnete se v Palawanské laguně. Otočte se čelem vzad a vběhněte do temné jeskyně vzadu vpravo. Na kraji malinké propasti použijte bič, abyste nám nehapali. Části jeskyně, ve které se nyní nacházíte, seberte ze země u beden mačetu a vraťte se na místo, ze kterého jste začínali. Opět pí-turn, ale nyní jděte doleva nahoru. Vylezte, prosekejte si cestu, vpravo UP odbouchněte zeď, dál, vylézt, vylézt. Stojíte na větším paloučku, ze kterého vedou dva východy. Vydejte se napravo, kde si budete muset prosekat cestu. V temné místnosti, kterou jste právě objevili seberte rýč. Pokud chcete můžete si jej hned vyzkoušet blízko druhého východu. Tak, nyní se vraťte na začátek a podívejte se přes vodu do dáli. Přesně tam teď musíte doplavat. Na druhé straně běžte dozadu do průchodu, prosekejte se dvěma pavučinami, dokud nestanete na jiné pláži, ze které uvidíte na loď. Ano hádáte správně, vaším úkolem je dostat se na palubu, plavte proto k přídi, která je pod vodou. Na palubě jděte na záď, kde v malé bedničce po pravé straně, naleznete naváděcí přístroj pro torpédo. Vraťte se na malou pláž, ze které jste se poprvé dívali na loď. Za středně velkým balvanem se zde ukrývá kýžené torpédo. Nainstalujte (jde to pouze z jedné strany) zaměřování a sledujte. Torpédo udělá pěknou díru v lodi, do které je zapotřebí se dostat. Pusťte si mapu a vplavte do malé místnosti „pod“ přídí. Zde naleznete bednu, ve které se válí kladivo. Sebrat. Plavte do diagonálně opačně položeného průchodu. Do prvních dveří napravo, nakonec, doleva, a akřižovatce rovně, doleva, nakonec, doprava, hned prvním vchodem doprava a prvním doleva. Nahoře požijte na zámek kladivo. Nadechněte se a připravte se na další výplavu. Ponořte se, za rohem doprava, za dalším taktéž doprava, skrz díru v podlaze dolů do velkého prostoru. U špičatého konce na podlaze se válí truhla, ve které je váš klíč. Vraťte se stejnou cestou na palubu (tam, kde jste se nadechovali). Vylezte nahoru a dejte se doleva, podél levé stěny. Po schodech nahoru, a zamčené dveře otevřete klíčem. Na můstku na pravé stěně seberte (nevrtá vám teď hlavou, kde že je vlastně příď?) kliku. Vraťte se na palubu. U velkého jeřábuu použijte na malou krabičku kliku. Klikou zatočte, vylezte na bednu a použijte bič. Mezi oběma totemy vykopejte díru. Objevenou dlaždici zasuňte (tak že na ni stoupnete). Vraťte se na úplný začátek (za vámi je vchod do jeskyně a k bývalé lopatě). Skočte do vody a doplavte k potopenému letadlu. Podívejte se na vrtuli a použijte na ni kladivo. Doplavte na místo, odkud uvidíte na letadlo zepředu (to je důležité). Udělejte pí-turn a plavte podél pravé strany. Doplavete až k místu, které jste odhalili sešlápnutím dlaždice. Na dveře použijte lopatku vrtule. V prostoře za nimi plavte doprava dolů, kde vytáhněte tlačidlo. Otevřeli se vám dveře po levé ruce. Proplavte tedy jimi a plavte až k místu, kde můžete vylézt z vody (vyčnívá zde do vody kvádr). Vylezte a jděte až do mírně osvětlené místnosti. Vyškrábejte se na kvádr přímo před vámi. Jděte až k osvícené zdi a uchyťte se na ní. Přeručkujte doprava. Vytáhněte se nahoru. Otočte se doprava a opět se vytáhněte. Doprava a zase se uchyťte na zdi. Doprava a vytáhněte se. Vyškrábejte tělo nahoru, vylezte z jeskyně a běžte až k totemu. Na jeho hrudi je tlačítko, které čeká na stisknutí. Utíkejte zpátky k vodě, skočte do ní a vylezte na místě, kde jsou nyní otevřené dveře. Račte dál přátelé.

Seskočte úplně dolů, vylezte na úroveň nalevo a krychli přemístěte k stěně naproti. Vylezte na krychli a skočte na výčnělek ve zdi. Vytáhněte se a použijte bič. Na druhém výklenku použijte UP. Otevře se vám průchod. Doběhněte k vodě (je to delší cesta). Skočte do vody, obeplavte několik stalagmitů a vplavte do díry ve dně. Nyní pozorně sledujte zdi. Vplavte do první díry (měla by být napravo nahoře). Plavte dál rovně a vylezte na sucho skrz „čtvercový“ průchod. Doběhněte až k lávě. Zde je zapotřebí udělat jednu vychytávku. Podívejte se dolů. Uvidíte zde sešikmený výstupek. Po něm se musíte sklouznout a v momentě, kdy byste již spadli, skočte. Měli byste se zachytit. Vytáhněte a sestupte po úrovních co nejníže. Chyťte krychli a přitáhněte ji k sobě. Vylezte na ní, vylezte ještě dál, seskočte dolů a zatlačte na krychli, kterou jste před chvílí přemísťovali. Co nejdál. Pí-turn, doběhněte k další krychli a přisouvejte ji k sobě, kam až to půjde. Otočte se, vylezte, otočte se, skočte na výstupek, seskočte z něj a doběhněte nakonec. Vylezte nahoru, otočte se, přeskočte, vytáhněte se, otočte se, přeskočte, přelezte krychli a zatlačte ji před sebe. Vylezte na ni a přeskočte na výstupek v dáli. Vytáhněte se, otočte se doleva a opět se vytáhněte. Doběhněte nakonec, prosekejte si cestu a v temné místnosti stiskněte tlačítko na kamenném výrůstku. Seskočte do vody a plavte směrem k velkým dveřím, nevylézejte však z vody, ale otočte se doleva a plavte až ke zdi. Vylezte nahoru a přeskočte. Dojděte v díře v zemi. Vlezte do ní, proplave, vylezte z vody a běžte k lávě. Otočte se doleva, přeskočte, vylezte, doprava přes rozpadající se most, doleva, přeskočit, vytáhnout se 3x. Použít bič a rychle se schovat vepředu. Jen co vám balvan udělá cestu, jděte po jeho stopách. Doleva do průchodu a dál až do místnosti s tlačítkem. Stiskněte jej. Proběhněte otevřeným průchodem až k molu, kde byl před chvílí přikotven katamarán. Plavte k výlezu (již jste zde vylézali) a doběhněte až na katamarán. Seberte zvláštní klíč a teprve nyní vylezte z vody směrem ke dveřím. Po levé straně je zde klíčová dírka, která čeká na ten pravý zvláštní klíč. Skrz dveře se vám otevře pohled na opravdu velkou místnost. Na této straně je na zemi kostka. Dostrkejte ji na místo, kde je jinak zbarvená dlaždice. Vylezte na ní, přeskočte na můstek a na druhou stranu. Totéž udělejte s touto kostkou. Vraťte se na původní stranu a chyťte se žebříku. Lezte nahoru a na první křivatce doleva, nakonec, pusťte se, vstupte na druhý žebřík, nahoru a na ochoz. Běžte podél levé stěny do kukaně, kde stisknete tlačítko. Vraťte se k žebříku, slezte dolů, chyťte se druhého žebříku. Na první křižovatce dvakrát doprava. Pomocí tlačítka skákáni se pospouštějte dolů do průchodu. Pí-turn, skočte na kostku, skočte na můstek a opět na následující kostku. Skočte do průchodu a nyní jedinou možnou cestou (pomocí žebříků a skákání) až nahoru na druhý ochoz. Do dveří, v následující chodbě se vyhýbejte tmavějších dlaždic a projděte až k Sophii. Vylezte nahoru. Na křižovatce doleva, do místnosti se sochou. Na její levou ruku použijte bič. Do dveří napravo. Do jeskyně s lávou, nalevo stiskněte tlačítko, pomocí biče se dostaňte k mříži, otočte se doleva, skočte, přeručkujte doleva, vytáhněte se, přeskákejte až k díře ve zdi, kterou se dostanete od lávy, dolů a zde se podívejte na Sophii. Pí-turn, dojděte ke dveřím, otevřete je, doprava, přivolejte si výtah, vyřiďte ty prašivý komunisty, znovu si přivolejte výtah a vyjeďte nahoru. Postavte se na kraj vodopádu (na této straně) a seskočte (nebo slezte) dolů. Jděte nakonec, seberte klíč ze stolu a vraťte se zdlouhavou cestou k Sophii. Poté, co ji osvobodíte, jděte lávové místnosti s tlačítkem. Promluvte si se Sophií, použijte bič (směrem k mříži). Po rozmluvě se otočte doprava, přeskočte, vytáhněte se, doleva, vytáhněte se, pí-turn, skok, vytáhnout, doleva, vytáhnout, použít UP. Seskočte na bednu, doleva, seskočte a přitáhněte bednu.Přitáhněte další bednu k sobě a nakonec i poslední. Otevře se vám bedna, ze které vezměte kolo. Vraťte se k mříži a jděte dolů. Do průchodu, doprava a k místu, kde budete mít zvláštní pocit. Vyhýbejte se vstupu na temné dlaždice. Na druhé straně jděte doleva. Budete informováni, že stroj potřebuje kolečko. Přisuňte si k němu bednu a nasaďte kolo. Rychle do kabinky a honem dolů, kde si již stačí jen otevřít dveře a …

V této úrovni si dávejte dobrý pozor na oživující golemy, kteří jsou opravdu nepěkní. Jejich jediná nevýhoda je ta, že jsou dost pomalí. Jděte pořád za nosem, dávejte si pozor, abyste při tom nespadli do lávy, až k jednomu z nich. Na konci uvidíte malé lávové jezírko a za ním průchod. Přeskočte tedy a vstupte do velké místnosti, plné potápějících se plošinek. Přeskákejte přes ně až na opačný konec (tam, kde uvidíte oblohu). Vyškrábejte se po zdi nahoru, vběhněte do temného průchodu a opatrně seskákejte dolů. Projděte a opět seskočte rovně dolů. Vlevo na zemi se válí klíč. Seberte ho a vraťte se stejnou cestou do místnosti s lávou a plošinkami. Přeskákejte doleva na jiné volné místo a rozbijte zeď. Skočte dovnitř a jděte dál. Poté, co zabijete dva golemy a stanete ve velmi temné místnosti se proplazte až k zamčeným dveřím. Na ně použijte nalezený klíč. Vstupte a dejte se doprava. K věci na podstavci se postavte čelem tak, abyste měli za zády zeď. Seberte ji, honem vylezte na kvádr, vezměte si bič, požijte ho a vytáhněte se vzhůru. Až bude po všem, slezte dolů a jděte do východu, který vám otevřel kámen. Vraťte se do lávové místnosti. Přeskákejte přímo naproti vám, kde jsou obří dveře. Použijte zde velký klíč. Utíkejte nahoru po schodech do údolí. Otočte se vlevo, seskočte dolů a vylezte nahoru. Jděte k mostu a sejf. Teď je zapotřebí doskočit na místo, kde se propadnete dolů, avšak zřítíte se na další most. Jděte na malý ostrůvek, otočte se vpravo a přeskočte na plošinu. Vylezte nahoru, jděte k žebříku, vylezte a doběhněte k vodě. Skočte placáka a plavte skrz dva vodopády do velké louže, ze které vylezete na výběžek. Vyšplhejte nahoru, neběžte pře most, ale vylezte ještě jednou nahoru. Dojděte k rozbořenému mostu nalevo a natočte se k němu zprava. Sekněte mačetou tak, aby most sletěl. Nyní seskočte na plošinu tam, kde jsem vám říkal, abyste nechodili přes most. Přeběhněte přes něj a hurá do jeskyně. Vylezte na žebřík u vody a jděte podél levé stěny na místo, kde Indy ohlásí, že cítí past. Skočte s rozběhem dolů, otočte se doprava a vylezte nahoru. Rozsviťte si a jděte dál za nosem, přičemž dávejte pozor, abyste nešlápli na vystřelovací kůl. Dojděte k vodě, kde použijte bič. Vstupte do jeskyně a jděte na kraj pravého srázu. Dole na vás opět čekají kůly. Takže si dávejte pozor až půjdete ven z jeskyně na její kraj. Pí-turn a slezte dolů. Na oltáři seberte klíč a honem ven z jeskyně. Vylezte po skále až nahoru. Jděte ke dveřím, na které použijte klíč. Vstupte dovnitř, kde postupně stiskněte tlačítka: pravé přední, levé přední, levé zadní, pravé zadní. Seberte klíč a čekejte na místě, dokud se neponoříte do hlubin temnot. Vyjděte jediným možným východem. Teď přijde Jonesovský kousek. Rozeběhněte se, skočte a pořád utíkejte. Na konci znovu skočte, ale tentokrát se nevytahujte. Zůstaňte viset, dokud se kámen bezpečně nepřevalí. Poté se vytáhněte a přeskočte na druhý konec. Použijte bič a vyšplhejte vzhůru. Doběhněte až k mostu, který pohodlně přeskákejte. Vzadu u velkých dveří použijte dva klíče, čímž si otevřete dveře do pekla. Dole u lávy se vám zjeví samotný … Vaším úkolem je přeskákat bez ztráty kytičky doprava za roh, kde se skrývá další část IM, Taklit’s Part (TP). Poté se vraťte, přeběhněte most a utíkejte za ním doleva. Přeskočte jámu a opatrně běžte k vodě, kde stiskněte tlačítko. Zbavíte se tak … a můžete bezpečně jít do dveří, které se vám u jeho mrtvoly zpřístupní.

Následuje velice dobře zpracovaná jízda jeepem, kterou jsem si opravdu velice dobře užil. CCCPáky můžete krásně přejíždět, což je docela uspokojivé vzhledem k tomu, co vše nám tito borci zajistili. Tak do práce. Vlezte do jeepu a vyjeďte ten velký kopec, na kterém jsou vyjety stopy. Jeďte po mostě a zastavte se na druhém konci jeskyně. Podívejte se dolu. Je zapotřebí ten most přeskočit. Takže sejf, dupnout pořádně na plyn (jako byste chtěli běžet) a strefit se přesně na most. Až ho úspěšně přeskočíte, jeďte na místo, kde se cesta bude rozbočovat (jedna doleva nahoru do kopce a druhá rovně k rozbitému mostu). Dejte se doleva do kopce, pořádně se rozjeďte a přeskočte jámu. Za jeskyní jeďte až k neúplnému mostu a převrhlým truckem. Za rohem vpravo se nachází kus zničeného mostu, který dejte na jeho místo. Pořádně se rozjeďte a přeskočte propast. Dejte se doleva do kopce, nahoře se vyškrábejte opět doleva a jeďte opatrně podél levé stěny do jeskyně, kde je točitá cesta dolů po pravé straně. Sjeďte rychle dolů, vyjeďte ven a vyškrábejte se s džípem až nahoru. Projeďte jeskyní, jeďte dál až na rozcestí. Dejte se doprava až k vodopádu, tam doleva k chýši, doleva vzadu a podél pravé skály až na louku se dvěma cccpáky. Vyjeďte doprava do kopce a skočte do dalšího levelu.

Vstupte do čtvercové místnosti a dejte se doprava ke dveřím na tlačítko. Za nimi vás čeká dlouhá cesta dolů, přes několik pastí až do dvoupatrové (otevřené) místnosti s dvěmi tlačítky ve vyšším patře a koly v patře nižším. Seskočte dolů k díře a podívejte se dolů. Na jedné ze stran by zde měla být pavučina v chodbě. Slezte do ní a pokračujte za pavučinu dál až dolů do centrální místnosti. Uprostřed každé stěny je sloup, který musíte vysunout. Po vysunutí všech tří sloupů se vám otevře cesta nahoru. Vylezte po jednom sloupu vzhůru a do otevřených dveří. Za nimi se dejte nahoru až na kraj, kde sešlápnete na zemi dlaždici. Vraťte se kousek nazpátek a až se kámen sesune dolů vběhněte na něj a nechte se vyvézt nahoru. Pokračujte k tlačítku, stisknout a vstoupit do místnosti. Teď vám vysvětlí princip mechanismu. Spočívá v tom, že dole jsou čtyři, válce, dvě dráhy, jedna socha a čtyři dveře. Dveře se otevřou v momentě, kdy před nimi budou tři válce přímo spojené se sochou a kdy stisknete levé tlačítko ve druhém patře. Kvádry se posunují pomocí pravého tlačítka po obou kolejnicích v opačném směru. Za dveřmi se symbolem ryby. Skočte do vody, plavte doprava k soše a za ní požijte vodní klíč. Skočte do vody a vplavte do otvoru, který se vám otevřel. Obeplujte sloup a vytáhněte tlačítko. Vylezte z vody, vyšplhejte po žebříku a skočte do tunelu pomocí vytaženého sloupu. Jděte na okraj. Vaším úkolem je vylézt až nahoru. Nedá to žádný problém, tak to nebudu popisovat. Dostanete se tak do místnosti se soškou ryby. Seberte ji. Přijdou rusáci. Jděte doleva kolem ochozu až po levé ruce budete mít stříbrné zrcadlo. Seberte ho a jděte až dolů ke dveřím. Otevřete dveře se symbolem ptáka. Dostanete se do věže s vodou uprostřed. Jděte nahoru, dávejte si přitom pozor na zapastěné dlaždice. Dojděte až nakonec ke zdi, kterou odpalte UP. Vylezte po žebříku nahoru. Přeskočte na ochoz a vylezte po zdi nahoru. Dojděte až k tlačítku, které zmáčkněte. V místnosti seberte sošku Ptáka. Vraťte se ke dveřím. Otevřete dveře jaguára, vstupte a vylezte po terase nahoru. Bacha na pasti. Nahoře seberte sošku jaguára a dejte se opět do místnosti se dveřmi. Otevřete poslední z nich (se symbolem všech tří potvor) a na správná místa umístěte správné sošky (dejte si přitom pozor na to, abyste si předtím uvolnili místo na spuštění do tunelu, jinak se potom budete muset trefovat seskokem na hlavu sochy). Každopádně slezte do místnosti úúúplně dole s ozářenou sochou. Vložte jí do rukou stříbrné zrcadlo, což vám otevře cestu do dalšího levelu.

Objevíte se v krásné nedotčené přírodě, kde se budete muset prokousat všemi pastmi až do chrámu samotného Azerima. Sejděte dolů do údolí pomocí průchodu napravo. Běžte dál údolím, dokud nenarazíte na první nášlapnou plošinu. Dejte se doprava a prosekejte si cestu do jeskyně. Jděte dál až do místnosti se schody nahoru a doleva (tudy se jde k mostu) Vy se vydejte po schodech nahoru do místnosti. Jděte výš, použijte bič a dojděte až do malé místnosti s kostkou, kterou zasuňte. Propadnete se dolů otočte se a dojděte k nášlapné plošince. Cestou budete míjet výklenek po levé ruce. Sešlápněte plošinku a utíkejte se schovat do výklenku. Běžte dolů za kostkou a dotlačte ji na plošinu. Běžte k místu, kde jsem vám říkal, že je cesta k mostu. Běžte přes, vylezte nahoru, druhý most je přímo rovně. Vy však seskočte doprava dolů, vylezte ven na vzduch a hned zase doleva dovnitř. Dál, do vody, stisknout tlačítko, vylézt, do otevřených dveří a k protější stěně, kde je zasouvací kvádr. Zasuňte ho co nejdál a vylezte na něj. Dojděte k nášlapné plošince, otočte se a pozádu na ni vstupte. Rychle utíkejte dolů a až budete u kraje, tak udělejte kotrmelec dopředu a utíkejte dál za roh. Poté co bude kostka na svém místě do ni strčte a následně ji dotlačte až na plošinku. Přijdou tavarišči. Vraťte se a přes první most a následnou místnost se dostaňte až k druhému mostu. Přes něj, použijte bič, abyste se dostali přes propast a utíkejte dál. V další místnosti budete muset přelézt a přeskákat podél levé stěny až do místnosti s vodopádem. Skočte do vody a pod vodopádem proplavte. Přeskákejte až nahoru, kde stiskněte tlačítko. Voda opadne a vy můžete až na dno. Dotlačte třetí kámen k otvoru a do něj. Vyšplhejte opět nahoru, pomocí kostky, kterou si nejprve přisunete. Stiskněte tlačítko a sledujte, kterak se kostka vymrští ven a otevře vám most. Seskočte k hladině a vydejte se jakoby cestou dál a přes most. Následuje delší štreka, kde budete skákat, používat bič, ale každopádně byste se měli dostat do velice velké místnosti. Úplně dole si otevřete dveře a za rohem stiskněte tlačítko. Teď musíte v co nejkratším čase vyšplhat, doběhnout a proběhnout do dveří, které se vám nahoře místnosti právě otevřeli. Až se vám to povede, jděte k hlavě a strčte do ní. Tím se vám vytvoří most, přes který přeběhněte na druhou stranu. Jděte dál, skočte dolů, použijte bič, proplazte se dál, vyškrábejte se nahoru k velkým schodům a na prostranství, uprostřed kterého vylezte na velkou budovu. Seberte idol. Seskočte na podlahu, zažehněte oba svícínky u obou dveří. V jedněch na vás čeká milé překvapení v podobě hnusného hada a za druhými je sešlapávací plošinka, kterou stiskněte, rychle běžte do druhé místnosti (kde byl had) a vylezte po kvádru nahoru. Seberte třetí část IM, Azerim’s Part (AP). Pomocí ní se budete moci vznášet na speciálních místech. Jsou to místa, kde máte nahoře na stropě jakýsi prapředmět. Vašim nynějším úkolem je pochopitelně zabít hada. Uděláte to následovně. V centrální místnosti jsou čtyři levitační plochy, ze kterých budete používat jenom ty, které vás dovezou na ochoz, ze kterého se můžete svést pomocí jezdících plošinek v rozích místnosti. Těmito plošinkami taktéž aktivujete bodák, který se vysune v místě určitém místě znázorněném zvláštní dlaždicí. Musíte vyhmátnout správný okamžik, kdy se svést dolů a tím zasáhnout hada, který se právě ocitl na místě bodáku. Poté, co jej zabijete se vyvezte do místa, kde se objevil otvor a skočte do něj. Jděte ven, kde budete chyceni...

Ocitnete se na ruské lodi Pudovkin, kde budete muset najít všechny artefakty a poté zdrhnout na člunu pryč. Vylezte na postel a odemkněte si mříž. Klepejte na dveře tak dlouho, dokud rusák nebude přicházet za velmi dlouhý čas. Tedy zaklepejte, rychle vylezte na postel a do ventilace. Počkejte až rus zaleze za roh, slezte dolů vyjděte ven a zavřete ho uvnitř. V následující chodbě zalezte do prvních dveří nalevo, zatáhněte páku, vylezte na chodbu, rychle vlezte do následujících nalevo. Vezměte TP. Pokračujte do nákladního prostoru. Použijte TP, abyste se dostali skrz stráž a jděte dál do místnosti, kde se skrývají vaše věci. Bohužel bez UP a AP. Vraťte se do nákladního prostoru a vyskočte na červenou bednu uprostřed mísnosti. Vylezte na druhé podlaží. Jděte jakoby k přídi lodi. Za dveřmi seberte UP. Nyní jděte na druhou stranu a do pravých dveří. Za nimi použijte UP na rozbitou stěnu, vydejte se napravo a vylezte na palubu. Jděte k prasklé stěně, UP za ní do dveří, za roh a po žebříku nahoru. Prohlédněte si scénu a seberte AP ve tmě naproti vám. Vraťte se na místo, kde jste poprvé použili UP a vydejte se doleva po žebříku. Měli byste se tak dostat do druhého nákladního prostoru. Několikrát zmačkněte přístrojové čudlíky, abyste dostali hák nad bednu s modrým čímsi. Poté spusťte hák a pomocí AP vylevitujte vzhůru. Vstupte do kterýchkoliv dveří, za kterými slezte, co nejníž, k páce. Stiskněte ji, čímž si přisunete jiný žebřík, po kterém vylezte nahoru. Za dveřmi seberte kolo, které budete potřebovat ke spuštění člunu. Vraťte se na palubu a jděte na záď ke člunu, který si spusťte na vodu. Eto vsio. Navštívíme egyptské Meroe. Blízko první pyramidy je tmavý otvor, za kterým se nachází vyplašený chlapec. Zabijte všechny hyjeny. Za touto pyramidou se nachází bouda. Podívejte se do ní skrz okno a odpalte zadní stěnu. Seberte vše, co se uvnitř nalézá. Jděte do starého dolu. Použijte řetěz na výtah, sjeďte dolů, nalevo seberte hodinky, napravo kolo z vozíku. Nechte se vyvézt nahoru a jděte rozbité cestě na druhou stranu (tam kde se cosi leskne). Vyměňte hodinky za službičku. Chlapec vám přinese krystal, oko. Vraťte se k boudě, kde vylezte po straně pyramidy až nahoru. Nic těžkého. Skočte dovnitř a dole použijte UP na stěnu. Uvolní to také blok. Postavte se na vrchol bloku a podívejte se na stěnu pyramidy. Jsou tam zamčené dveře. Abyste je otevřeli, posuňte blok a vylezte nahoru k tlačítku. Stiskněte jej a slezte dolů. Vstupte do pyramidy. Cesta vlevo vede k vodě, vpravo k místnosti s čočkou (čočkovka). V každé pyramidě musíte najít tuto místnost (bývá u vrcholu) a zapálit oheň. Jděte doleva k bazénku, kde přidělejte kýbl. Vraťte se na rozcestí, vylezte nahoru pomocí ochůzků na obou stranách nahoru. Jděte dál, vylezte po žebříku, seskočte dolů, použijte UP a stiskněte pravé tlačítko. To vám spustí kostku napravo a otevře průchod. Jděte dál, po cestě byste měli přijít do čočkovky. Zapalte, opusťte, otočte se doprava a seskočte dolů. Znáte to tady? Jděte dosud neprozkoumanou cestou dál (vpravo). Stiskněte tlačítko. Prolezte, vylezte na ochoz. Ocitnete se v chodbě, která vede do pyramid 2,3 když půjdete rovně a do pyramidy 4, když půjdete doleva. Jděte rovně. Ocitnete se u propasti. Skočte na plošinu vepředu, stiskněte tlačítko. Rychle se vraťte a pod vysunutý kámen přisuňte jiný. Teď už kámen nespadne a vy můžete přeručkovat dál. Brzo narazíte na tunel „s okem“ nalevo. Skrz se dostanete pouze pokud použijete TP. Jděte doprava, vylezte na sarkofág, strčte do dveří v místnosti nad. Vlezte do místnosti. Jste v druhé pyramidě. Vylezte na hrobku a přeskočte k otvoru ve stropu. Použijte UP. Vylezte do čočkovky a aktivujte ji. Vraťte se do místa, kde musíte projít pomocí TP. Obejděte sloup a použijte UP. Vylezte nahoru a jděte k místu, kde na zemi uvidíte obrazec, ze kterého můžete levitovat. Teď jděte doprava nahoru k tlačítku. Stiskněte ho a rychle vylezte nahoru. Jděte k dalšímu tlačítku, sejf a rychle utíkejte dozádu, dolů, dolů, doleva, nahoru na míst, kde budete levitovat nahoru. Tam je čočkovna. Aktivujte ji a jděte do chodby, kterou jste sem přeručkovali. Přeručkujte nazpátek, jděte doprava za roh, použijte UP, znovu UP a dejte se doleva. Přeskočte jámu, zůstaňte zachyceni a přeručkujte doleva. Vylezte nahoru, dejte se doprava, posuňte si kostku až k opačné zdi a vylezte až na místo, odkud uvidíte svazek chrastí. Přeskočte, pusťte se, vlevo a nahoru, sebrat, přeskočit nazpátek, spustit se, vlevo, nahoru a až do čočkovny (pomocí biče). Umístěte chrastí na podstavec a zapalte. Seskočte o jedno patro níž. Použijte UP a jděte ven. Rusáci jsou tu, tak bacha. Nyní musíte najít všechy čtyři místa kam ukazují paprsky. Najdete jej tak, že ze země vyjede socha, které vrazíte do oka, křišťálové oko od chlapce a zase jej vyjmete. Tento postup opakujte čtyřikrát. Poté seberte z džípu nádrž a vstupte hlavním vchodem do velké pyramidy. Na rozbitý vozík upevněte kolečko a nalijte do něj benál. Nastupte... do dalšího levelu.

Jedtě až do první opravdu velké jeskyně s barákem (prostě barák). Vstupte dovnitř a porozhlédněte se zde. Uvidíte schématickou mapu vyhybek a 5 pák, které je přepínají. Bohužel chybí pojistka. Tedy na ní. Jeďte do další větší místnosti, vystupte a jděte ke kolejím, které nikam nevedou. Je zde bedna, na kterou se podívejte a z které vypadne pojistka. Vraťte se do baráku, vlevo vzadu instalujte pojistku. Stiskněte páky 1 a 3. Vstupte do vozíku a kružte tak dlouho kolem dokola, dokud po vás nezačne střílet jiný vozík (resp. cestující). Potom vyčkejte, až nainstalují dynamit a odpálí ho. Vylezte z vozíku, vstupte dovnitř a seberte klíč. Jeďte do místnosti, kde vám vozík přeskočí vodu. Přede dveřmi zastavte a couvejte až do místnosti s vodopádem. Po bednách přeskákejte na bednu, ze které můžete použít bič. Učiňte tak a v místnosti za tím seberte zvláštní klíč. Vraťte se do vozíku a jeďte do baráku přehodit 3 výhybku. Jeďte až ke trojce a po sekvenci zastavte u hlídané místnosti. Otevřete zamčenou skříň a vezměte si olejničku. Jeďte k výhybce č. 4, vystupte a naolejujte ji. Jeďte do baráku a přehoďte výhybku č. 4. Chvíli se kochejte. Jeďte opět ke čtyřce, vystupte si a jděte po svých k tomu hupánku, který cccpáci nepřežili. Zde použijte bič, nalevo zase UP. Seberte Modrý gem a rychle se odkutálejte vzad, abyste se vyhli pasti. Vraťte se do vozíku. Jeďte skrz výhybky 4 a 5 do místnosti s bednami. Zatlačte kostku blízko levé zdi. Jděte dál, sestřelte barely a vylezte po žebříku. Po krátké cestě byste měli nalézt místnost s Červeným gemem. Seberte jej a rychle skočte do díry za ním. Vraťte se k vozíku, nastupte a jeďte do jeskyně s bazénem. Potopte se do tunelu a plavte k bednám nad vámi. Vylezte, vylezte a skočte skrz díru ve zdi. Párkrát ještě vylezte a skočte a měli byste být nad bazénkem. Vedle je Zelený gem, který seberte a potopte se. Vraťte se k vozíku a jeďte do „pyramidové místnosti“. Vylezte, jděte dovnitř, doprava, proplazte se, doleva až do impozantní místnosti. Vsuňte Eye of Horus do jeho právoplatného místa. Pyramida se zvedne a vy vyskákejte nahoru a vsuňte gemy do jednotlivých pozic nalevo a napravo. Pyramida se zvedne a otvor s modrým „cosim“ nahoře se otevře. Slezte dolů a vylevitujte nahoru, kde umístěte poslední gem. Otevře se pata pyramidy. Zatáhněte za páku, čímž se dostanete do Nub’s Tomb.

Jděte rovně, dvakrát skočte a vyškrábejte se nahoru. Přeručkujte doprava, pusťte se a jděte dál do místnosti s pobořenými sloupy. Dejte se doprava, přelezte blokádu a na druhé straně nalevo posuňte kvádr, aby vám odkryl roztrhanou tapisérii. Přeskočte propast za ní a sejděte dolů až k páce. Zatáhněte a vstupte do místnosti s drátěnou podlahou. Na druhé straně zničte tapisérii a 3x přistrčte kostku. Jděte dál do místnosti s posunovací podlahou. Rychle ji přeboskáčněte a na druhé straně vylezte vlevo na stěnu. Přeskočte na druhou římsu a po stěně nahoru. Jděte doprava a dolů po schodech. Na druhé straně výčnělku stiskněte tlačítko.Vstupte do tmavé místnosti, doleva, použijte v rohu bič, přeskákejte, vpravo vylezte, vylezte na pravé rameno, přeskočte na levé, jděte na zadní pravý kraj, spusťte se dolů a ještě. Bičem sundejte ruku, seberte ji a vylezte po schodech nahoru. Dejte se doleva, na kraji doprava až k místu, kde použijte bič. Stiskněte tlačítko a vstupte do místnosti. Dejte se doprava ke sloupům, kde zase doprava. Přelezte bariéru a ruku upevněte do stroje. Stiskněte páku napravo, vstupte, jděte podél levé stěny na levitační dlaždici, vylevitujte nahoru, pí-turn, přeskákejte přes střechy na druhou stranu, dejte se doleva a stiskněte tlačítko. Stiskněte ho ještě jednou a sestupte po schodech dolů. Opět stiskněte tlačítko a jděte pořád dolů až k Volodnikovi. Sejděte dolů a přitáhněte bednu tak, aby ucpala vchod. Obejděte ji a přitáhněte ji doprostřed uliček, aby zacpala průlez horem. Jděte do místnosti nad vámi, do její zadní části. Sochu jednou přitáhněte, zatlačte, k levé zdi (čelem ven). Potom už jen stačí honit Voloďu tak dlouho, dokud se zde nechytí v pasti. Seberte kolo a vylezte po všech schodech nahoru. Ve velké místnosti napravo zničte koberec, několikrát přisuňte kostku. Vylezte na ni, přeskočte do díry ve sloupu, jděte na konec a stiskněte páku. Vraťte se do chodby, ze které jste vytáhli kostku a seskočte dolů, kde najdete klíč. Vraťte se nahoru, doprava a klíčem otevřete dveře. Do mechanismu vložte kolečko a na výtah dotlačte kostku. Vylevitujte nahoru, dejte se doprava a použijte bič. Zničte dva přístroje a pomocí nosných pilířů vylezte nahoru doprostřed. Skočte do vody a plavte do malé místnůstky na jejímž konci stiskněte tlačítko. Vylezte na souši (lze pouze na jednom místě napravo). Přeskočte na druhou stranu a vstupte do průchodu. Vylezte nahoru do velmi nebezpečné místnosti. Podél okraje se pohybujte výhradně neviditelní. Jděte do pravého zadního rohu, kde vylezte pomocí biče nahoru. Za rohem opět bič. Doprava podél dokola, přeskočte nalevo na výčnělek, doprava na výčnělek. Svezte se dolů a na samém kraji přeskočte. Vylezte doleva nahoru a vylevytujte opět nahoru. Vstupte do místnosti s tyčí. Přisuňte co nejvíc ke středu všechny podstavy. Jděte do prostřed a stiskněte tlačítko. Jednou stiskněte tlačítko napravo a třikrát tlačítko nalevo. Slezte až dolů, skočte do vody, vylezte nahoru, po žebříku, a na vrcholek. Seberte poslední část IM, SP. Skočte do vody, vylezte a na místě kde začíná žebřík použijte SP na takový dvojkonektor. Vylezte nahoru a po mostě na „břeh“. Pí-turn, jděte do levého zadního rohu a použijte SP. Vstupte do místnosti a postupujte dál do místnosti již známé. Nalevo u výtahu použijte SP, vylezte nahoru na ochoz, přitáhněte kostku tak, abyste se dostali do výtahu a hurá nahoru. Vylezte ven a jděte za nosem. Použijte SP, netvora zabijte a zelektrizujte všechny tlačítka na obvodu. Poté jděte k hrobce a otevřete ji. Použijte SP na spínač, seberte oko, a vložte jej do díry v zemi. Zjeví se monstrum, které zabijete tak, že ho budete vodit na zelektrizované plošinky. Stačí mu pět dávek. Poté se vám odklopí špička a vy vylezete po náhrobku nahoru a přes monstrum přeskočíte na ochoz. Stiskněte tlačítko a přejděte mostík. Hurá k Sophii.

Sofie nás zradila, ale my pokračujeme v naší pouti. Jsme opět u Babylónské věže. Jděte rovně, sešplhejte dolů, do místnosti, na druhý konec, vyjeďte nahoru, seskočte dolů a pod výtahem stiskněte tlačítko. Vstupte do otevřeného prostoru a dojděte ke dveřím. Otevřete je. Po sekvenci skočte doprava dolů do vody, vylezte u šachty a skočte do ni. Vylezte pravým východem a jděte rovně (dávejte přitom pozor na blesky). Na konci přeskočte a seberte část IM. Vraťte se do centrální šachty a vylezte třetím východem. Jděte nakonec, otevřete, skočte do pole a vylevitujte nahoru k soše. Opusťte pole napravo od sochy, vylezte po žebříku nahoru a dostaňte se k hlavě sochy. Seberte další část IM. Vylezte nahoru a skočte do výklenku nad hlavou sochy. Použijte bič. Přes vyčnívající plošinky přeskákejte na druhou stranu do průchodu. Jděte dál, přeskočte, skočte do vody, na druhou stranu, vylezte nahoru, vyjměte část IM a vložte tam SP. Po skládajícím se mostě se vraťte, vstupte na výtah a svezte se dolů. Jděte do chodby, kde před tím létali blesky. Jděte nakonec a vložte sem UP. Vyjeďte výtahem úplně nahoru, přeskočte na výčnělek, přeskočte do kukaně, na druhé straně zase na výčnělek a do průchodu. Výtahem opět nahoru. Vstupte do chodby, sejf, na konci se důkladněji seznámíte s Turnerem, kterého zabte a seberte mu TP. Vylevitujte nahoru, skočte do šachty a použijte TP. Přeskákejte po výstupcích k jednomu z tlačítek a aniž byste vypnuli TP jej stiskněte. Vylevitujte nahoru, seberte Hlavu a dejte tam AP. Jděte chodbou, až k výtahu. Stejnou cestou se dostaňte k vrcholku hlavy a vložte tam Hlavu. Dojděte soše vylezte na můstek napravo, vložte tam TP. A použijte ji.

Dole se vydejte jednou cestou (tam kde nejsou blesky) ven z beamu. Pusťte si mapu, nastavte si, aby se vám neotáčela a přeskočte na levou stěnu, čtvercové místnosti. Spusťte se dolů do beamu, abyste se dostali k točicímu se kolu. Plavte nakonec, přeskákejte a seberte Tool. Vraťte se, tentokrát se dejte k přední stěně a opět až na konec. Na bariéru použijte Tool, na další taktéž. Opět do beamu, na konec. Spadněte, do dalšího beamu a nahoru. Spadnete do velmi pěkné místnosti s velmi nepěkným bohem Murdokem. Vydejte se do jednoho z východů (ne nahoru). Do beamu. Dolů a cestami k bariéře. Otevřít a sebrat zrcadlo, vraťte se k Murdokovi, nasaďte si zrcadlo jděte před něj. Namiřte na něj a až na vás vystřelí, střela se mu vrátí na něj. Takto to opakujte čtyřikrát, dvakrát dole, dvakrát na ochoze. Až ho ubijete (ne napořád), vypadne z něj krystal. Seberte ho a vložte do „zásuvky“. Nabijte si o kouli bič (několikrát do ní švihněte). Vstupte do jednoho z beamu a dejte se dolů. Dojděte až ke kouli, kterou pomocí biče zelektrizujte. Do beamu, o jedno patro níž a dejte se na plošinu, kde opět zelektrizujte kouli. Zasune se podvozek. Pí-turn, ke zdi, doleva a do beamu. Nahoru, bariéru zničit a sebrat Zelený gem. Zpátky do beamu, ven a dlouhou chodbou rovně k další kouli, kterou samozřejmě nabijete. Otočte se, dozadu, doprava a hned doleva do beamu. Za bariérou najdete Modrý gem. Vraťte se dejte se cestou k další kouli a zelektrizujte ji. Hmm, je tohle možné? Nevadí, otočte se dozadu, doprava, do beamu, nahoru a nad chodbu, kterou jste se sem dostali.rovně, ne dolů, ale doprava a za bariérou seberte Červený gem. Vraťte se beamem na místo, kde jsem vám říkal „nad chodbu“. Nyní plavte druhým východem a hned dolů. Beamem po vaší pravici až na zem, kde vložte do díry ve dveřích Zelený gem. Dojděte k bariéře a rozbijte ji. Tím si postavíte cestu, načež se otočte vejděte do obří místnosti s královnou a utíkejte podél levé stěny. Na další dveře použijte Modrý gem a opět zničte bariéru. Toto udělejte i s posledními dveřmi, do kterých vložíte poslední gem. Opět zničíte bariéru. Nyní se vydejte do obří místnosti, jděte k ruinám a vylezte na budku. Odtud vždy, když se královna před vámi v dálce zastaví švihnete nabitým bičem (pokud ho již nemáte nabitý, dojděte si jej dobít; cestu znáte) směrem k ní. Ona totiž v tom momentu k vám poletí, že vám dá facku, no a když ji típnete před sebou, tak vám nic neudělá. Opakovat, dokud nezemře (myslím, že jí stačí 8 ran). Hodně štěstí. Až se Sofie probere, vynadávám, atd. Utíkejte směrem za ní, ven z tohoto pekla. Nebudu vám již radit, jak neboť je to přímá cesta, snad trochu rozbořená, ale...

Konec dobrý, všechno dobré. Pokud si chcete zahrát jeden extra level, který je v duchu jednoho filmu, můžete. Pokud ne, gratuluji vám k úspěšnému zvládnutí Indiho V.


Hannes