Desperados je velice vydařený klon legendárních Commandos odehrávající se na divokém západě, her z prostředí kovbojek a indiánek není moc, ale jestli nějaká vydařila tak je to určitě Desperados. Příběh začíná vlakovými loupežemi a šerif si neví rady, když náhle do města přijede záhadný cizinec John Cooper co by lovec hlav (jakožto vy). Po jeho cestě za spravedlností se k němu postupně přidají další charaktery a celkem jich bude šest. Pak se, ale celá situace obrátí proti vám, když budete neprávem obviněni z vraždy. A proto musíte osvobodit Sanchéze, mexického švarcenegra (má sílu jako bejk), kterého jste dostali do vězením, aby vám pomohl dostat padoucha El Diabla a očistit se. Děj se začne odehrávat asi tak v deváté misi. Ve hře jsou perfektní akce jako skok na koně z balkónu, když namočíte dynamit ve vodě nefunguje, když sestřelíte lustr tak někomu spadne na hlavu, jestli šlápnete na Samova chřestýše tak vás uštkne, zbraně se zahřívají a jestli pálíte rychle může se stát, že se na chvíli zaseknou, dynamit můžete házet do zdí nebo skal aby se odrazil na jiné místo pozor na pravidlo úhel dopadu je rovný úhlu odrazu, jestli bandita dynamit spatří tak ho odkopne a je tu ještě takzvaná Quick Action (rychlá akce). Díky ní předurčíte vašim kovbojům co mají dělat a spustíte akci, třeba Cooper zastřelí tři najednou a Sanchéz je může zmlátit (trochu jako Baldur's Gate). Kdo tuhle hru nehrál tak tomu ji doporučuji a kdo ji hraje pro toho je tu návod.
RADY A TIPY:
Hodně ukládejte hru, aby když vás někdo spatří popřípadě zabije, jste se mohli vrátit a poučit se z chyb.
Pokaždé si prostudujte zadaný úkol v misi.
Nechte si poradit tipy, které jsou mezi misemi.
Naučte se využívat všechny dovednosti vašich členů a můžete je kombinovat.
Pozorujte mapu, na které se zobrazuje, červeně- nepřítel, modře- civilista, žlutě- vaši kovboji, žlutý křížek- věci k sebrání a použití. V noci modrá barva znamená místo, kde nejste vidět anebo kde můžete šplhat ať už je to zeď nebo skála.
Sledujte nepřátele kam a odkud se pohybují, jestli je nikdo nevidí nebo jestli by nemohli vidět vás. Potom když si budete jistí tak je zabijte.
Když zabijete protivníka odkliďte jeho tělo, aby to nevedlo k přivolání dalších nepřátel. Vždy se ujistěte, že ho dáváte na místo kde není vidět jeho tělo.
Ke krytí používejte přírodu, která hraje na vaši stranu. Ať už jste schovaní za kamenem nebo v domě, když se schováte ve tmě do tmavého kouta tak vás nepřítel neuvidí, i když bude stát hned vedle vás.
Dávejte si pozor na civilisty, když vás spatří nebo je vystrašíte poběží to nahlásit strážím, ale můžete toho využít na svojí stranu.
DESPERÁTI:
John Cooper - John je lovec odměn a vynikající střelec, první člen vašich desperátů, který o plívá následujícími schopnostmi. Umí šplhat po stěnách ať už zdi nebo skály. Umí odnášet mrtvá, spoutaná a omráčená těla. Jako jediný umí osedlávat oře anebo taky odsedlávat neboli naříznout sedlo. Mezi jeho zbraně patří šestiranný rychlý revolver na blízko. Další zbraní je nůž, který je velice užitečný kvůli tiché likvidace. Nůž můžete také vrhat docela daleko, ale nejlepší je zasáhnout nepřítele do zad což ho může ihned zabít. Na řadě je spíše přirozená zbraň a to je pěstí, které slouží k omráčení. Další věc a zároveň poslední jsou hodinky hrající melodii, které mají v nočních misích dvojitý dosah, ale v misích s deštěm poloviční. John je dobrý amigo jak na tiché zabíjení tak i na přestřelky.
Sam Williams - Sam je expert na dynamit, je to černoch, což na západě neměli lidé moc rádi. Ale sám jim to oplatí, protože s dynamitem můžete hromadně ničit nepřátele. Má jednu zvláštní schopnost a to, že umí chytat hady a střílet z kulometu. Do jeho výbavy patří dalekonosná puška z dvanácti náboji, vhodná na cíle v dálce. Dynamit je také velice dobrá třaskavina, můžete zabíjet více lidí po hromadě, zblízka roztrhá všechno na kusy a jestli je někdo dál, tak ho může i omráčit a také se může odrážet od stěn. Teď je na řadě Samův "mazlíček" chřestýš, jeden kousanec a je po všem. Sam má taky ve výbavě laso na svazování nepřátel. Poslední věc je sud se střelným prachem, ale raději si ho schovávejte na přírodní zábrany. Sam je dobrý pro boj hromadného ničení.
Doc McCoy - Doc je doktor a šarlatán hraje velmi důležitou roli ve vašem týmu, protože umí uzdravovat. První dovednost je uzdravování vašich hombrés pomocí obvazů. Jinou specialitkou je schopnost zbudit vaše omráčené kovboje a další předostí je schopnost otevřít, kterékoliv zamčené dveře nebo trezor. Jako zbraň používá šestiranný kolt s teleskopem. Pozor při střílení s teleskopem musíte chvíli počkat až se obraz zaostří jinak se netrefíte. A když budete střílet na pohyblivý cíl miřte trochu s předstihem. Na řadě jsou uspávací flaštičky, které ještě můžete obohatit o balónek na cíle za zdí apod. Nakonec má figurínu ke zmatení nepřátel, kteří do ní začnou kosit jako zběsilí.
Kate O'Hara - Kate je půvabná hráčka pokru, první ze dvou členů vašeho týmu něžného pohlaví. Hodí se velice dobře k odlákání nepřátel a to hned několika způsoby. Dokáže se převléci za civilistu (když najde šaty), může se po městě procházet a nikdo ji nepozná, ale nesmíte v převleku běhat jinak vás odhalí. Jako zbraň Kate používá tříranný, ale zato účinný kolt. Dále má celkem deset karet na odlákání nepřítele (princip je stejný jako u hodinek). Potom je tu zrcátko k oslepení nepřítele, které v noci nefunguje kupodivu. Jako součást oblečení a současně i výbavy má sexy podvazky pro odlákání nepřátel, přičemž ho dokáže pořádně nakopat do rozkroku a následně zneškodnit. Stručně řečeno je to taková sexy návnada.
Sanchéz - Sanchéz je Mexikánskej tvrďák asi nejlepší postava z týmu (podle mě). Má obrovskou sílu, a proto si zasloužil přezdívku Grizzly ani se nedivte když unese dvě těla najednou. Dokáže sebrat těžký kulomet a pochodovat s ním proti několikanásobné přesile a střílet dokud nepadne poslední z nich, ale gatling má málo nábojů což je škoda. Rád čistí baráky od škůdců následujícím způsobem, vejděte do domu kde budou, tak nanejvíš tři nepřátele a Sanchéz se na ně vrhne a každému dá přes hubu. Jeho zbraní je dvojhlavňová brokovka, která dokáže zastřelit až dva najednou, ale musí být blízko u vás a zároveň u sebe. Můžete taky mlátit pažbou. Sanchéz má ještě láhev Tequily pro odlákání nepřátel. Klobouk na hraní mrtvého brouka. Jako poslední věc má kameny, kterými může omráčit nepřítele i přes zeď což nebylo možné u nože. Dejte si pozor když kámen hodíte, aby se neodrazil od země a nezaletěl do křoví, kde už ho nenajdete. Sanchéz je nejlepší na, ať už někomu rozbít hubu, tak i na pořádný krvelačný masakr v podobě kulometu.
Mia Yung - Mia je drobná Čínská dívka s jejím mazlíčkem opičkou, bohužel se k vám přidá až ke konci, jako druhá žena. Dokáže se schovat do sudu. Jako zbraň používá foukací trubku s šipkami napuštěné drogou. Když zasáhne nepřítele ten dostane záchvat zešílí a začne střílet kolem sebe. Mia má taky flétnu, která sice přiláká nepřátele, ale nevyvolá poplach jako pistole. Další věcí jsou oslepující kuličky, které po výbuchu nepřítele na chvíli oslepí. Pak je tu Mr.Leon její opička a buráky. Hoďte buráky a pusťte opici, která začne vyvádět a skotačit, čímž odvede pozornost nebo může nepřátele nalákat do pasti. Mia se velice hodí na rozptýlení nepřátel.
TAKTIKA BOJE
Taktiku jednotlivých příslušníků gangu můžete kombinovat s dalšími členy:
John - Likvidace nožem je rychlá a hlavně tichá, ale musíte dát pozor na to, abyste nebyly v zorném úhlu nebo, aby nebyl váš nepřítel viděn jiným. Hodinky jsou na přilákání pozornosti protivníka a následné zabití nebo omráčení pěstí, potom je potřeba svázat nepřítele Samem. Dobrým způsobem je provaz z mrtvol, který funguje následovně. Zabíjejte nepřátele a pokládejte je tak, aby bylo od jedné mrtvoly vidět k další a na konci bude čekat Cooper v rohu a hodí mu nůž do zad. Taky můžete vystrašit civilistu, ten to poběží nahlásit strážím a ta už bude pokračovat od mrtvoly k mrtvole přímo k vám. Mrtvoly schovávejte na místa, kde není vidět nebo tam kde nikdo nechodí, lze je taky schovat do baráku. Vezmete mrtvolu a půjdete do baráku kde ji pomocí pravého myšítka shodíte. Může se stát, že vás nepřítel uvidí a nezačne po vás střílet, tak nikam nezdrhejte a počkejte až přijde k vám, potom stačí do něj lstivě bodnout nůž.
Sam - Použijte k zabíjení na dálku, ale nezapomeňte na to, že se mrtvoly nedají ihned odklidit. Umístěte Sama na střechu a vystřelte do vzduchu. Všichni poběží na střechu za zvukem výstřelu. Po žebříku nebo hlavním vchodem (takže dejte pozor, aby na střechu nebyly dva vchody). Ležte se Samem a čekejte až budou lézt za vámi a stačí je sundavat jednoho po druhým. Tímto způsobem jich můžete vybít většinu z okolí. Chřestýše umístěte za roh a počkejte na kořist, had se přiblíží uštkne a jed pomalu postupuje krví až do následné a bolestivé smrti .Dejte si pozor, abyste na hada nešlápnuly jiným členem než Samem jinak se po vás ožene. Dynamit je další ničivá zbraň jehož exploze může zlikvidovat hodně nepřátel nebo na dálku omráčit. Můžete s ním přivolat nepřátele a rozstřílet je Sanchézovým gatlingem. Sudy převážně používejte ke zničení přírodních útvarů a zdí.
Doc - Kolt s dioptrem je dobrý na dálku. Používejte figurínu na přilákání nepřátel, všichni přiběhnou a střílí do ní jako šílený a potom jim Cooprem naházejte nůž do zad nebo jim dejte přes hubu Sanchézovou pažbou. Další jsou flaštičky s uspávacím přípravkem. Uspěte někoho a svažte je Samem a následně odkráglujte. Potom je tu druhá verze flaštiček s balónkem. Veliká nevýhoda balónků je povětrnostní vliv, takže když balónek chcete dostat někam a vítr fouká na druhou stranu nedostanete ho tam, i kdyby jste se nevym co. Když už se tam balónek dostane musíte ho sestřelit, takže přivoláte celé okolí, ale do toho houfu můžete potom hodit dynamit nebo pokropit ho dávkou z gatlingu. Taky když si na hlavu hodíte flaštičku uspí to i vás. Doc má ještě jednu velikou nevýhodu, že vždy když má použít něco ze svého arzenálu musí vždy otevřít svůj kufřík,což chvíli trvá, takže s ním nemůžete dělat rychlejší akce.
Kate - Karty použijte jako provaz (to samé co Cooper) a na konci nepřítele uspěte nepřítele a Cooprem vykuchejte. Až budete mít oblek můžete se sním vkrást za nepřítele a zkopat ho do kuličky. Dobrým lákadlem jsou nohy, stačí když půjdete městem a budete ukazovat nohy každému kovboji, kterého uvidíte a všichni se za ní budou otáčet. Tím se jejich výhled zaměří na Kate a vy je můžete v pohodě pozabíjet.
Sanchéz - Kamenem omračte nepřítele a spoutejte. Další dobrým lákadlem je Tequila. Jestli váš nepřítel najde Tequilu tak pozve všechny své kamarády a začnou popíjet. Hoďte tam oslepující nebo uspávací flaštičku a rozřezejte je Cooperem nebo jim dejte přes hubu pažbou Sanchéze. Seberte klobouk a lehněte si na zem, nepřítel si bude myslet, že spíte a půjde k vám potom stačí vzít pažbu brokovnice a sejmout všechny okolo. Vystřelte a schovejte se do domu Sachéz zmidlí každého kdo tam jenom koukne.
Mia - Využívejte její schopnost schovávat se do sudů, střelte někoho šipkou a schovejte se. Flétnou můžete přilákat oběť pro vašeho řezníka Coopera. Vezměte opici a hoďte ji buráky ona začne dovádět a přijdou k ní nepřátelé a budou na ni zírat. Hoďte mezi ně oslepující kuličku a vlítněte tam se Sanchézovou pažbou od brokovnice.
1. Mise: An Old Friend
První mise působí dojmem tutorialu, kde se seznámíte se schopnostmi Johna Coopera a stejně to bude i u ostatních gangsterů. Promluvte si s Big Billem a udělejte co vám nařídí. Podlézt překážku, vylézt stěnu, sestřelit květinu na balkóně domu, nabít si kolt, vlézt do budovy, vylézt z budovy, v ringu dát přes hubu ranařovi. Dojděte k terči a zásáhněte ho nožem, vezměte nůž a rozřízněte pytlík na voze, ve kterých najdete hrající kapesní hodinky. Potom nastane menší hádka z Bilem a následný konflikt. Až se proberete Bill už bude někde v háji. Jděte za bordelmamá a ona vám poví, že je kousek za městem. Použijte hodinky na odlákání nepřítele a potom použijte quick akci a sejměte Big Billa (jestli chcete tak ho můžete pěstma umlátit). Seberte sedlo a osedlejte nedalekého koně. Teď koně uhoďte do hýždí a upalujte na sever pro Sama, který maká na farmě Claytona (idila jako sedm statečných).
2. Mise: Southern Comfort
Jděte na farmu a promluvte s rasistyckým majitelem. Nakecejte mu, že vám Sam dluží nějaký prachy a on vás za ním ochotně zavede. Nastane konflikt a po něm se octnete s omráčeným Samem na horní části farmy. Teď budete muset vyčistit mapu od nezvaných hostů, k ukrytí použijte pole, kde vás nikdo neuvidí. To bude pohoda moc jich není, a tak nemají na sebe dobrý výhled stačí když je nalákáte na hodinky a nožem popravíte. Vraťte se k Samovi a odneste ho ke korytu s vodou, které je u koní vlevo dole. Položte ho do koryta a za chvíli se probere. Až si poklábosíte vemte koně a odjeďte z farmy.
3. Mise: Smoke Signals
Teď se pro změnu naučíte něco se Samem. Vemte dynamit a hoďte ho přes ostrůvek na druhou stranu řeky. Ze stromu spadne indián, kterého svažte (je to jediný indián ve hře, tak si ho pořádně prohlídněte další už nebude). Vezměte koně a narazíte na chřestýše. Vemte ho, pohrajte si sním a uložte ho do pytle na pozdější časy. Jeďte cestou do kaňonu a u pozůstalosti z přepadené kolony vozů si můžete zakosit s gatlingem. Dále ve voze naleznete sud se střelným prachem. Pokračujte po cestě a na konci kaňonu vám zkříží cestu zával kamení, ale to je pro sud plný černého prachu hračka. Dejte ho k závalu, zapalte střelný prach a cesta na sever je volná.
4. Mise: Hang'h High
Jak už název napovídá Hang'h High znamená v překladu pověste ho vejš (znáte tu country písničku). Zde najdete dalšího člena, který se nachází, kde jinde než na šibenici. Doc McCoy má ještě chvíli čas kvůli zdržení faráře, na kterého se čeká. Rychle ho sejměte z koně, nesmíte ho zabít, takže mu vražte pěstí, svažte ho a schovejte ho za kámen. Když ho nesvážete probere se a poběží odpustit hříchy vašemu (budoucímu) přítely. Další věc na řadě je vičistit mapu od nepřátel a dejte si pozor na civilisty, které raději svazujte. Pomocí hodinek a nože si čistěte cestu k náloži dynamitu, která je dole u odpočívajícího mexičana. Osedlejte koně kdyby se náhodou spustil poplach při osvobození Doca, Cooper může mít dva koně, na jednom jede a druhý je za ním přivázaný. Vemte dynamit a dejte ho k vozu naloženým výbušninami vpravo dole u stodoly. Zabte zbytek banditů, Cooperem odřízněte Doca. Peští omračte šerifa a počkejte až si Doc dojde do šerifova baráku pro svoje nádobíčko. Z města vedou tři cesty tak nějakou odjeďte.
5. Mise: Doc McCoy's Cabin
Tato mise působí k seznámení se schopnostmi Doca. Otevřte dveře chaty a uvnitř si v truhle seberte nádobíčko. Vezměte zbraň s telescopem a prověřte si jak umíte střílet. Zamiřte lano, které drží loďku na druhé straně jezera, chvilku počkejte až se zaměří a potopte jí. Teď je na řadě krokodýl, který se rochní v bahně pod molem, vezměte lahvičku a uspěte ho. Jděte zpět na molo a na flaštičku přivažte na balónek a pošlete ho na aligátora vyhřívajícího se na skále uprostřed jezera. Objeví se vám trajektorie letu a až bude flaštička nad krokodýlem sestřelte ji. Sam si bude chtít pohrát s aligátorem v bahně, bohužel se asi předcenil a brzo zjistí, že to není jako si hrát s hadem. Vemte Doca a ošetřete pokousaného Sama. Ještě si vyzkoušejte figurínu a jeďte si pro okouzlující Kate.
6. Mise: High stakes
V tomto městě se koná turnaj v pokru a jedním z hráčů může být jedině Kate. Kate štěstí přeje a stále vyhrává, a to se nebude líbit mexikánům, kteří ji uvěznili v luxusním parníku u mola. Vejděte s Cooperem do salónu a poptejte se na Kate, ona všechny obrala o peníze v pokru, a tak rychle utečte. Kate má v patách celé město. Dobré je, že tato mise se odehrává v noci, kdy mají hodinky dvakrát větší dosah. Ale dávejte stále pozor na civilisty, kteří vás občas běží nahlásit šerifovi. Teď se dáme do likvidace, nejtužší to bude před parníkem. Zabíjejte je pomocí hodinek a nože, využívejte tmavých míst. Můžete mezi ně hodit uspávací flaštičku nebo dynamit. Střelte do lana, který drží člun, aby rozdrtil lebky nepřátelům pod ním. Pozor na hombrés u chaty jsou docela hustý. K parníku se můžete dostat taky přelezením kůlny na zadní straně. Jděte k horní kajutě, Doc ji otevře pomocí svých paklíčů a vlezte dovnitř s Cooperem. Rozřízněte lana, kterými je Kate svázaná a spustí se poplach. Teď už zbytek nepřátel můžete postřílet. Najděte čtyři koně a na nich odjeďte z města.
7. Mise: Woman's Weapons
Teď je na řadě seznámení s Kate. Toto město jménem Opelousas znáte z první mise. Naházejte karty na body, po kterých půjde stráž přímo do náruče Coopera. Teď se převlečte do oblečení na šnůře a jděte oslnit kovboje v bílém triku odhalenou nožkou. Zase ho odstraňte Cooperem. Posviťte do očí zrcátkem poslednímu hombrému a vyřiďte ho. Jděte na nádraží a na nástupišti kopněte šerifa přímo do rozkroku (au, bolestivé to místo). Počkejte až přijede vlak a vzhůru do El pasa, kde se konečně děj rozpohybuje.
8. Mise: Into the Lion Den
Pžijíždíte do haciendy podezřelého Marshalla. Úkolem mise je obsadit haciendu a počkat na Marshalla. Musíte odstranit ochranku, ale nesmíte nikiho zabíjet, samozřejmě oni vás zabít mohou, protože zabít ochranku Marshalla je trestuhodné. Jako první omračujte vnější ochranku. Použijte hodinky a pěstí, Samem je svažte. Teď přelezte Cooperem zeď vlevo a likvidujte hlídky. Raďeji každému ubalte dvě rány, aby měl nad hlavou pět hvězdiček, bude déle omráčený. Radši si pospěšte i tak se stráže proubouzejí a mohou se porvat. Propašujte dovnitř Sama a rychle je svazujte a odneste je na místo kam není vidět. Potom jděte na horní nádvoří, kde použijte uspávací flakónek Doca. Zkuste vystřelit a někoho přilákat a hodit na něj uspávací flaštičku (předtím si hru uložte). Vemte Sama ať se podívá ke stájím měl by najít soudek s prachem. Dejte soudek k zamčeným dveřím bránicí přístup na další nádvoří. Po odpálení je potřeba zlikvidovat další muže, ti se ale zároveň kryjí tak je zkuste přivolat střelbou nebo dynamitem (nezabíjet). Teď už stačí v horních místnostech odstranit poslední dvě stráže a hacienda je vaše. To je konec mise a vy si vychutnejte scénu nočního příjezdu Marshalla, který netuší, že na něj čekáte.
9. Mise: Like a Thief in the Night
Je to další mise v noci a vaším úkolem je vysvodit zajatce z rukou hrdlořezů. V této misi nesmíte být pro změnu vůbec odhaleni jinak se spustí poplach a život rukojmí bude ohrožen. Na začátku se budete muset dostat do tábora. První oběť je maník co chodí dolů. Zabte ho pomocí nožiček Kate nebo hodinek a nože. Využívejte tmu k tomu, abyste nebyly odhaleni hlavně ten černý flek uprostřet mapy. Teď se mustíte dostat k ohradě s koňmi, sejměte stráž koní vlevo nahoře. Osedlejte je a ukradené koně odveďte do levé horní části mapy mezi skály. Potichu se dostaňte za rozhlednu a zlikvidujte hlídku. Potom zabte dva rebely u rozhledny jednoho zaujme Kate a s dalším si poradíte. Všichni nasedněte na koně a Cooperem se propližte ke kůlu, kde je přivázaný voják. Odřízněte vojáka a dejte mu pěstí odneste ho ke koním a jste na konci mise. Teď se můžete pokochat nadávkami šéfa rebelů Pedra a jeho následného odjezdu do sídla banditů.
10. Mise: Lullaby for Four Access
Prohlídněte si scénu, jak Pedro jede za Sanchézem (budoucím členem skupiny) oznámit mu, že mu zmizel zajatec a koně. Sanchéz mu pěkně vynadá a pošle s ním bandů pistolníků, kteří vás mají dopadnout. Pak gang odjede a vy přijedete do Puebla. Je to tuhá mise tak raději hodně používejte save. Vemte Coopera a proplazte se ke skalám vpravo a vlezte přes ně dovnitř. Zbavte se hombrés u brány, otevřte ji a propašujte další členy do Puebla. Z mrtvol můžete udělat provaz. Chlápka v bílem klobouku, který se baví kopáním do strážného raději zastřelte Docovu pistolí s telescopem. Je tu taky otravný pes, jestli vás zahlídne na lávce poběží za svým páníčkem. Jeho pána odkráglujte nožem. U tří banditů na plošince, rychle vylezte po žebříku, protože tam začne chodit chlápek v bílém klobouku poté co vyhodí šlapku. Jděte ke věži kde je Sanchéz a vylákejte jeho osobní stráž pomocí hodinek. Můžete se pokusit Sanchézovi dát pěstí, ale má takovou sílu, udělejte to raději zbabělejším způsobem. Připravte si sama z dynamitem, otevřte dveře a utečte. Sam hodí ke dveřím dynamit a omráčí sanchéze (nesmíte ho zabít), ješte ho svažte Samem. Jenže banda, kterou poslal Sanchéz na vás ze vzápětí vrací. A vy budete uvězněni ve věži, jelikož máte cestu odříznutou. Teď ukažte svou mušku. Nezbývá než to vystřílet, ale Sam má dobrou pušku, tak toho využijte. Banditi se vzájemně kryjí, je tu ještě těžšký kulomet a ze svého postavení se ani nehnou. Je tu taky pro usnadnění plyn a dynamit, tak ho seberte a zkuste ho házet ze střechy. Trochu to pomůže, ale na zbytek budete stejně muset použít zbraně. Až bude všechno mrtvé, hoďte Sanchéze na rameno a vypadněte z puebla.
11. Ambush at Snake Pass
Cestou do El Pasa, abyste odevzdali Sachéze do rukou spravedlnosti budete muset projít kaňonem prolezlým zabijáky, kteří chtějí sejmout Sanchéze. A proto ho nenechávejte o samotě, mohlo by se vám to vymstít. Sam vám znovu pomůže se svojí skvělou puškou. Jděte po levé straně kaňonu. Jako první zabte dva desperáty na skále, další nalákejte a odstaňte nožem. Teď je na řadě Sam postarejte se o dobré místo na střílení. Až budou přibíhat maníci sejměte jednoho po druhém. Vystřelte do vzduchu a postřílejte ty co přiběhnou. Stejnou taktikou vyčistěte i pravou stranu kaňonu. Potom postupujte k mostu a likvidujte nepřátele. Jestli odjede chlápek s koněm nahoře, nic se neděje. Pokračujte dál a pozor na trosky vozu je v něm schovaný bandita s těžškým kulometem, zabte ho nožem. U mostu byste měli najít soudek prachu, kterým odpálíte val kamení na konci kaňonu. Připoutejte Sanchézova koně na uzdu a jeďte do El Pasa.
12. Mise: Escape from El Paso
Jděte si vybrat penízky za ulovení Sanchéze. Po chvíli bude šerif probodnut nožem a vše ukazuje na Coopera. John vyskočí z okna a vzápětí jde proti vám celé město. Teď se vydejte varovat ostatní členy skupiny. U kůlničky byste měli najít lékárničku. Zabité mrtvoly noste do pravého horního dvoru kde nejsozu vidět. Jděte za Samem, který se nalézá v levé čáti mapy u baráku a jděte na dvůr kde Cooper začínal. Vystřelte a postavte se, tak abyste přibíhající muže stříleli rovnou do zad. Jděte na zahradu vpravo dole za Kate a ukryjte ji do baráku, cestou k ní se můžete schovat za vlakem. Oběhněte město a ze spodu se vydejte k pevnosti vlevo nahoře, kde zabte stráže u brány. Použijte stodolu jako úkryt a zabte pár stráží u kostela. Potom Samem vystřelte, abyste vylákaly stráž vpravo dole u kostela. Potom stačí odstranit zbytek nepřátelů u kostela a dojděte si pro Doca. Na řadě je sehnání čtyř koní. Tři naleznete vlevo dole na dvoře a čtvrtého naleznete uprostřed mapy na dvorku. Z El Pasa zmizte cestou vlevo dole. Dalším úkolem je vysvobodit Sanchéze z Fortezzy nejhlídanější věznice v kraji. Protože Sanchéz je jediný kdo vás může dovést k El Diablovi a sprotit vás viny.
13. Mise: Walls of Fortezza
Další těžkej level, kde nesmíte střílet a hodně myslet. Budete muset vysvoboidt Sanchéze z věznice. Jako první v řadě odstraňte stráž z okolí věznice. Zkuste na ně jít taktikou vzdávání se s Cooperem. Počkejte až přijde k vám a probodněte ho. Na všechny to neplatí tak hodně používejte save. Zabte hombré u kůlny a schovejte do ní své zřízence. Vyčistěte okolí před branou. Mrtvoly odnášejte co nejdále do budky vpravo. Vezměte Doca a lehněte si s ním na skálu vpravo. Samem dojděte pro dynamit, který se nahází dole ve skalách. Odstřelte s ním hlavní vchod a rychle utečte. Teď Docem sejměte důstojníka v modré uniformě. Cooperem vylezte na hradby na výhodní straně a tabíjejte vojáky uvnitř. Vojáky z hradeb a věžiček lákejte na hodinky a potom je sejměte nožem do zad. Odstraňte taky zbylé dva důstojníky. Schovávejte se ve stínu pod horní hradbou. Můžete zkusit vojáky nálákat zase vzdáváním, nebo využijte provazu z mrtvol. Vyčistěte všechny vojáky, kteří se pohybují v horní část věznice. Nakonec zabte stráže ve věžích u brány a jděte na severozápad pro Sanchéze. Vemte Doca a jděte s ním k cele. Zabte vojáky u cely, použijte lahvičku a zbytek zařídí Cooper. Doc odemkne celu, kde je Sanchéz. Jděte se všemi na k západní zdi vesnice. Kate ukáže nohu naníkovi u koní a pak ho zkope. Koně přiveďte pod zeď a naskočte na ně. Můžete použít spoustu jiných způsobů jak docílit konce, třeba použít hada nebo balónek. Je hodně způsobů některé můžete vyzkoušet sami.
14. Mise: Called Him Grizzly
Přibyl další člen do vašeho gengu a vy se budete muset naučit, jaké má onen člen schopnosti. Vydíte správně jedete do Sanchézova domovu Puebla. Jenže Pueblo je zničené a obsazené bandou pistolníků. Vemte tequilu a nastražte ji před vchod do základny, hombrés se půjdou opít. Až se budou vracet z flámu, lehněte si se sombrérem a přetáhněte je pažbou dvouhlavňovky. Jděte si pro kámen, který je u vchodu a sejměte s ním kulometníka u gatlingu. Seberte gatling a pokropte bandity u táboráku. Teď vylezou protivníci ze dveří, ale až uvidí ten masakr, rychle se vrátí do budovy se staženými ocasi mezi nohama. Stačí tam vlítnout a dát všem přes hubu, musí tam být nanejvýš tři. To je konec Sanchézova tutorialu. Nakonec se vám trochu odkryje příběh. Banditi z kaňonu byly El Diablovy zabijáci a muž, který ujel na koni , jak bylo popsáno byl Carlos jejich šéf. Teď za ním pojedete do městečka Sorocco.
15. Mise: Dance With a Devil
Někde uprostřed mise se nalézá Carlosův barák s kabaretem. Tato mise je težká především v tom, že se nesmíte prozradit jinak bude spuštěn poplach a Carlos zdrhne. Jako první vezměte Kate a skopejte relaxujícího muže, který by se za chvíli probudil. Vezměte Sanchéze a vyčistěte vchod do zahrady. Teď vezměte Doca a běžte do zahrady odemkněte domek a ukryjte se uvnitř. Zase použijte Sanchéze k vyčištění zbytku zahrady. Kate si dojděte pro šaty nacházející se v zahradě a oblečte si je. Jděte s ní do baru vpravo dolů a nabídněte se Carlosovi, jako tanečnice. Teď se bude muset Kate předvést a vy se budete muset dostat do Carlosovi pracovny. Vemte Coopera a dostaňte se do zahrady vpravo nahoře, pomocí lana z mrtvol odstraňte muže. V zahradě čeká v domečku Sanchéz. Schovejte se za roh baru a zabte hombrého. Sejměte ho nožem a o dalšího se postarejte s Cooperem. Sanchézem otevřte dveře nahoře, aby měl Cooper cestu volnou. Nahoře v domku je civilista, který vás napráská, tak toho využijte. Stále se mu představujte a on vám stále bude přivádět maníky pod kosu. Vraťte se Cooperem na místo kde jste začali a cestou k Samovi nepřátele odstraňte nožem. Přijděte sem se Sanchézem a vyčistěte dolní domy. Někde tady je další civilista, který vás napráská lidem u baru, a tak se zbavíte ochranky. Vybijte zbylé okolí baru, jděte na nádvoří baru a vlezte do dveří napravo. Nahoře vpravo jsou dveře ty otevřte Docem a utečte s ním. Ochranku zabte Cooperem. Teď jděte do Carlosovy kanceláře, která je napravo v prvním patře baru. Docem otevřte sejf a najdete informace o El Diablovy.
16. Mise: Fistful of Dollars
Tento level navazuje na předchozí, kdy se setmělo a Carlos náhle zjistil, že mu někdo vyraboval sejf, a tak jsou po městě rozmístěny další hlídky. Cíl mise je vyrabovat znovu sejf, ale tentokrát to už nebude v jeho domě, ale v bance kde máte ukrást jeho peníze. Když stratí peníze El Diablo ho za to moc nepochválí a o to jde. Budete se muset dostat k Kate a vysvobodit ji z baru. Jděte se Sanchézem na místo, kde se scházejí dvě stráže po dvou lidech. Pomocí klobouku si odpočiňte a počkejte až se okolo vás naschromáždí zmiňované stráže. Použijte pažbu brokovnice a schovejte těla. Vlevo nahoře je dům kde se můžete ukrýt. Vemte Coopera a vytvořte provaz z mrtvol, dbejte na to aby byl dobře rozmístěný, abyste mohli přicházející stráž oddělat hodem nože. Využijte civilistu, aby vás běžel nahlásit a stále znovu dokud to jde, abyste zabili co nejvíce nepřátel. Až je zabijete přelezte zeď k vile a vybijte její okolí. Můžete používat i kameny. Vpravo od palmy se dá vylézt na střechu. Sanchézem vlezte do baráku a Cooperem vystřelte na střeše. Přilákáte nepřátele z okolí a kdo se podívá do baráku ihned mu dejte pěstí Sanchézem a Cooperem vykuchejte. Jděte zprava k baru a vybijte to tam. Vysvoboďte Kate a všichni jděte do praku, který je v pravé horní části města. Sanchézem odsuňte sochu uprostřed a objevíte tajný vhcod do banky. Vlezte tam s Kate a zabavte všechny členy ochranky, ale nesmí koukat ke vchodu. Jděte tam s Docem a hoďte mezi ně uspávací flaštičku Kate si taky schrupne, ale vy ji zase probudíte. Ochranku podřezejte Cooperem a vedle trezoru jsou pytle s prachama. Cooper ukradne jeden a Sanchéz čórne dva. Teď už stačí jít na místo, kde jste začali a jste na konci.
17. Mise: To the Last Bullet
Po vykradení banky vás ubytoval ve svém hotelu váš přítel Číňan otec Miy, kde máte přespat přes noc. Ale v noci jste napadeni jednotkami starého známého Marshalla Jacksona, kteří zapálí dům a vy budete muset utéct nouzovým východem. Úkolem mise je pomstít smrt číňana, kterou dosáhnete zabitím všech nepřátel na mapě. První zabijte hodinkami. Využijte lana z mrtvol na další odstranění. Je dobré, aby lano vedlo ke stínu kde není Cooper vidět. Schovejte se ve stínu u koní a zabte nepřátele. Využijte také chřestíše, plyn možností je spousta. Cooperem vystřelte do vzduchu a Sanchézem se schovejte u brány a srabácky střílejte do zad přibíhající hombrés. Možností je hodně, hlavně využijte tmavých míst, kde nejste vidět.
18. The Magnificient Six
Do města přijíždíte vlakem, ale na stanici na vás čeká přivítání. Kate a Mia utečou z vlaku zadem. Cooper, Sam, Doc a Sanchéz vystoupí na nástupiště a jsou ihned obklíčeni. Teď nemáte jinou šanci než použít quick action. Stiskněte Q a naplánujte co má udělat každý člen. Cooper je ostrostřelec ten jich zvládne více. Ostatní zastřelí po jednom. Mělo by vám to vijít přesně. Označte všechny své muže a stiskněte mezerník. Až je pozabíjíte budete se muset dostat k sedlům a koním. Kate využívejte co nejméně nebo raději vůbec, protože se má postarat o Miu. Vyčistěte zbytek města pomocí hada, provazu, nože atd. Ve městě je dost gatlingů tak bacha na ně. Jeden kůň je osedlaný a ostatní musí osedlat Cooper. Jedno sedlo se nachází na dolním dvoře s kulometem. Další je nahoře u studně na dvorku. Z města odjeďte na koních jenom s Cooperem, Samem a Sanchézem do stříbrného dolu.
19. Mise: Blood Money
Mise s dolem na stříbro je asi nejtěžší v celé hře. Jste jenom tři, proti velké přesile banditů v šachtách a různě po okolí. Vemte Coopera a vylezte s ním nahoru na skálu. Teď budete muset skočit na střechu srubu. Ale pozor v ní je jeden můž, který vás nesmí odhalit. Tak raději nezkoušejte házet dynamit. Střílejte co nejdál od chaty a co nejméně. Když vás objeví tak přiběhnou z šachet banditi a zaujmou obranné pozice, které nelze projít. Sanchézem zatlačte důlní vozík do šachty, který je vlevo a tím zlikvidujete nepřátele uvnitř šachty.
20. Mise Little China Girl
Běžný tutorilal k poznání schopností dalšího člena Miy. Ona vám přišla oznámit, že Kate a Doc jsou ve městě zadrženi. Potom přijedou tři banditi a na nich Mia ukáže své možnosti. Jako první zapískejte na píšťalku, abyste upoutaly jejich pozornost. Teď jednoho sejme šípem napuštěným drogou. One zasažený se zblázní a postřílí své spolubojovníky. Mezitím se schovejte do sudu, který je nejblíže. Potom přijedou čtyři další banditi. Předhoďte oříšky své opičce a až se okolí naschromáždí banditi hoďte mezi ně oslepující kuličku. Sanchéz je potom přetáhne pažbou brokovnice. Teď už se jenom vraťte do města vysvobodit své přátele.
21. Mise: Piggies in the Middle
Když přijedete do města zjistíte, že tam vtrhla kavalérie a propukly boje mezi bandity a vojenskou gardou. Raději bojujte proti oběma stranám. Budete se muset dostat ke vlaku. Možností boje je velé, zase využívejte hodně nože. Máte nového člena tak toho využijte, určitě přídete na mnoho dalších způsobů. Až budete u vlakové stanice pomozte banditům, protože když vyhrají vojáci vlak neodjede. Trochu jim píchněte a rychle nastupte do posledního vagónu. Jestli bude nádraží vyčištěné od vojáků banditi unesou vlak a odjedou, ale vy už tam musíte být.
22. Mise: Showdown in Deadstone
Vlak je nucen zastavit jelikož je most, který vedl kolejnici přes řeku je zbořen. Banditi se rozhodly popravit Doca tady, tím že ho oběsí na větvy, jenže Docovi štěstí stále přeje. Jako ve čtvrté misi nepřišel včas na jeho oběšení farář a to mu zachránilo život, tady se prozměnu zlomila větev, tak ho alespoň banditi skopali. Teď ho budete muset osvobodit. Musíte rychle jednat a zabít bandity okolo Doca, protože ho jinak odprásknou. Jděte s Cooperem k vodě a slezte po skále. Pokračujte po břehu a dostanete se za záda nepřítele. Využijte Samovu Winchestrovku. Sanchéz vám zase rád pomůže s těžkým kuometem, kterej rád tahá sebou. Až všechny zabijete osvoboďte Doca a vydáte se za Kate. Seberte pět osedlaných koní a jeďte si pro Kate.
23. At hte Gates of Hell
Kate byla odvezena do Puebla, kde je nedaleko tajný vchod do jeskyně, doupěte banditů a hlavně El Diabla. Kate dá strážím co proto a ukryje se před nimi v Pueblu. Váš tým byl rozdělen na dvě skupiny v jedné je Cooper a Doc a ve druhé je Sanchéz, Mia a Sam. Úkol je dostat se do jeskyně. Musíte svůj tým spojit v jeden (v jednotě je síla). Buďte rozvážní, je to tu prolezlé skrz na skrz banditama. Největší problém vám asi budou dělat Demonios osobní ochranka El Diabla (něco jako samurajové v jiné době). Zase se snažte využít co nejvíce schopností u každého a nezapoměňte na Sanchéze unese dvě těla a kropí gatlingem dokud to jde. Vystřelte do vzduchu a přivolejte nepřátele potom je střílejte Sanchézem do zad . Samem odstřelujte zdálky. Sanchéz má i kameny, Mia oslepující kuličky, jako vždy možností a kombinací je nepřeberné množství. Když bude okolí vyčištěno schromažděte tým a postupujte do jeskyně, dejte si pozor na desperáti v ukryté v tunelu.
24. Mise: Death's Overture
Po vejití do jeskyně se léčce nevyhnete, skrátka jste omámeni, zbaveni svých zbraní, uvězněni a Sanchéz je předveden El Diablovi. Teď se opička Miy prokáže jako jediná cesta k úniku. Pomocí oříšků a opičky nalákejte ostrahu do vězení a omračte ho pěstí do ksichtu. V truhle před celou jsou ukryty vaše zbraně, a tak si je odeberte. Vyčistěte si cestu k bráně a otevřte ji kamenným blokem ve vedlejší místnosti. Tady si hru raději uložte. Za bránou jsou závěsi, spoza kterých vybíhají Demonios s jedovými dýkami. Na řadě je přejití přes vodu. Použijte kulomet k vičištení cesty. Jděte do kruhové místnosti a vysvoboďte Grizzlyho (Sachéze). Teď budete sledovat jak El Diablo zdrhá. Pokračujte k branám, ale je tu problém když stoupnete na desku tak vám ubere život. Použijte Doca k léčení ostatních členů, pro něho jsou na ostrůvku připravené lékárny. Vezměte Coopera, který vyšplhá po skále, aby nadále pronásledoval El Diabla.
25. Mise: Inferno
Krásné jméno mise né, na začátku se dozvíte o tom kdo je Diablo. Teď bude následovat záverečný souboj s padouchem proti dobrákovy, nebo dobro proti zlu, jak chcete. Dejte si pozor na léčky, které na vás El Diablo přichystal. Takže se od nich vzdalujte. Po zaseknutí koltu, se ho nesnažte umlátit pěstma je to nemožné. Místo toho blbnutí si vypůjčete jeho nůž, zapíchnutí nahoře v jeho židli. Hurá dostali jste se dokonce a jste očišteni, blahopřeju.