3 Lebky Toltéků


Po neštastném nedorozumnení ohledne lahvicek s jedy schovejte mrtvolu Bucka za vozík. Promluvte si s knezem kopajícím hrob a upozornete ho na zmizení mrtvoly. Seberte mu krumpác a rozdelte jej na dve cásti (samozrejme mluvím o krumpáci). Násadou pretáhnete pobíhajícího mnicha po zádech a až ztratí vedomí, stáhnete z nej mnišskou kutnu. Pri další zastávce na stejném míste již bude mnich v porádku, a tak si s ním pohovorte. Zjistíte, že je to ve skutecnosti generál Lardbelly. Zeptejte se ho na to, jaké veci potrebuje, aby se mohl vrátit mezi své muže. Nasednete na osla a vydejte se kanonem k mestu. Ve stájích prohledejte vedro a vyndejte z nej železný hreb. Vylezte nahoru na seník a mocným úderem skopnete znacku parkovište. Seberte ji cestou do mesta. Pred barem si zahrajte na drsnáka a kovbojovi u vchodu odpovezte A, A, A, A, C, C. Promluvte si se všemi prítomnými vcetne "tanecnice" skrývající se za pravými dvermi v patre. Z Thuga musíte dostat, kde se ukrývá Dickson, barman by vám mel venovat láhev od whisky a prozradit cosi o zmizelé konvici na kávu. Láhev prozkoumejte, zjistíte tak místo palírny v lesích. Nalevo od salonu narazíte na babku. Vyzpovídejte ji a slibte, že jejímu synovi vyrídíte vzkaz. Jdete do banky a požádejte o kredit. Díky dvema druhum kreditu mužete získat až 40$. Když už tam budete, požádejte pokladníka ješte o zrízení úctu. Pak zajdete do obchodu (general store). Prodavaci Bobbymu reknete, že ho volá maminka a až odejde, ukradnete mu sušenky, kafe, mrkev, cukr a doutník. Pokud vám pripadá kradení necestné a nesportovní, mužete si potrebné ingredience i koupit. Každopádne vám musí zbýt alespon pet dolaru, což by nemel být problém. Venku pred obchodem odlehcete drevníku o pár polen a jdete navštívit šerifovu kancelár. Promluvte si se zástupcem šerifa a pomozte mu vyrešit problém s inventorizací. Prebývajícím predmetem je konvicka, protože patrí do salonu. Ochotne prijmete funkci kurýra a konvicku seberte. Vydejte se k nádraží. Konvicku použijte na zásobárnu vody, hrebíkem opravte drezínu. Otevre se vám široké okolí mestecka. Cestovat mužete bud pomocí mapy, nebo prímo s použitím drezíny ci osla.

Je cas navštívit naše rudé prátele (indiány, ne komunisty!!! ). Jedte drezínou do indiánské vesnice na severu. Privlastnete si nuž zabodnutý v ohrade, pokecejte s hlídkujícím rudochem pred nácelníkovým stanem a zavítejte do muzea indiánských relikvií ve stanu vzadu. Pokecejte se strážným a odnesete si sirky jako upomínkový predmet z mísy za podstavcem s lebkou. Jdete do lesa najít bývalou palírnu whisky. Ze stromu napravo od domku odríznete nožem žvýkacku, ze stromu nalevo sundejte potrhaný balón. Uvnitr si promluvte s palicem Tomem o složení pravého texaského bourbonu a od vchodu vezmete rybárský prut. Venku nahodte udicku do reky, vylovíte vojenskou trubku. Presunte se do Fort Apache. V levé cásti pevnosti najdete kuchyn. Do trouby vložte dríví a zažehnete ohen. Do konvice dejte kávu a postavte ji na plotnu. Uvarené kafe si zase vezmete. Otevrete skrín a vyndejte láhev tobasca. Vratte se na nádvorí a vylezte na ochoz. Nad místností vedle kuchyne je poklop. Otevrte jej a rybárským prutem vylovte nekolik svazku dynamitu. Promluvte si s korzujícím strážným a zatrubte na trubku. Až stáhne dolu americkou vlajku, seberte ji. Pak ji podejte do okýnka koupajícímu se generálovi (on to asi nebude generál, ale kdo se má v tech hodnostech vyznat). Je to okno hned naproti nastoupenému mužstvu. Pockejte až se generál oblékne a opustí svuj príbytek. Drze vlezte dovnitr, seberte houbu, francouzskou uniformu a pohnete se sudem. Houbu narvete do elektrického zvonku nad dvermi vlevo. Vyjdete ven. Zavítejte do Cínanovy prádelny, vezmete misku rýže a dejte Cínanovi vyprat generálovu uniformu (vyjdete ven a zase se vratte, uniforma bude cistá). Prohledejte uniformu, címž získáte klícek ke dverím v generálove pracovne. Když je pujdete otevrít, najdete sejf, s nímž si sami neporadíte.

Zajedte ke klášteru. Do spícího mexikánce lijte kafe tak dlouho, až vám prozradí, kde se schovává povstalecká armáda. Od francouzského vojáka kupte jemný tabák. Podruhé navštivte indiánskou vesnici. Hlídkujícímu apacovi dejte žvýkacku a on vás pustí do nácelnického týpí. Vyjádrete své prání zúcastnit se obradu s dýmkou míru a jakmile na vás dojde rada, nasypte rychle do dýmky velejemný francouzský tabák. Až zacne slavnost, vratte se do nácelníkova stanu a z kruhu uprostred vyberte semínka jecmene. Pak zajdete do stanu medicinmana, kde najdete lahvicku s magickým mrakem (MAGIC CLOUD) a svícku. Odeberte se na hrbitov. Fanatickému papouchovi nabídnete sušenky, a pak ho rychle chytte. Ze stromu sejmete obešencovo lano. Smontujte krumpác a kopejte v levém horním rohu na míste, které se hlásí jako PLOT. Takových míst je tam víc, takže si dávejte pozor. Až pudu dostatek zkypríte, nasypte tam semínka jecmene a použijte magický mrak. Sklidte vzrostlou pšenici a jdete na nádraží. Do sudu na drezíne naberte vodu ze zásobárny (USE BARREL+WATER TANK) a pridejte cukr a jecmen. Nakonec zavíckujte barel parkovací cedulí a jedte se poradit s odborníkem do palírny. Barel s vypálenou whisky pak zapríciní konec velkolepé indiánské slavnosti. Do prázdné lahve naberte z barelu alkohol a seberte zlatou lebku. Po vyložene smolné príhode s generálem se vratte do mesta. V kostele posadte papouška na zpovednici a šamanovu svícku vložte do svícnu na levé stene. Zapalte ji a kneze požádejte, aby zavolal otce Anselma ke zpovedi. Vniknete do pracovny otce Anselma, se stolu seberte lístek a z bedny vyndejte pár revolveru. Presunte se do banky. Prevléknete se do mnišské kutny a pohovorte si s mužem za prepážkou. Dejte mu Anselmuv lístecek, a když vám nebude chtít zlatou lebku z trezoru vydat, pohrozte mu, že všem klientum banky reknete o jejích špatných službách.
Pak se prevléknete zpet a jako Fenimor Fillmore požádejte o zrušení konta. Jako duvod uvedte varování bratra Anselma. Slibte neštastnému muži, že se pokusíte sejf otevrít. V podzemí použijte na zámek trezoru dynamit a s pomocí sirek pošlete pancír sejfu k certu. Zbývá vyrešit ješte nekolik drobností ve meste. Svému oslovi zaparkovanému pred stájemi dejte schroupat mrkev a rychle mu stáhnete z hlavy sombrero. Babka nalevo od saloonu vám spraví balónovou plachtu. Pred salonem si popovídejte s Mimi stojící na balkóne. Pri správných odpovedích (A, C, E, B, D) vám potvrdí, že padouch Dickson je vedle v pokoji. Vejdete do salonu a použijte magický mrak. Až barman prendá kbelík, sejdete dolu a mužete si ho vzít (kbelík, ne barmana... vy žádostivci!). Jdete ke studni, privažte kbelík na lano a zatocte klikou. Pri druhém zatocení se neštastný pianista objeví na božím svetle. Ješte jednou vhodte kýbl do studny, a když jej vytáhnete, meli byste mít v ruce zlatou lebku z bankovního sejfu s fonendoskopem (STEPHOSCOPE) na dírách po uších. Fonendoskop i lebku uložte v inventári zvlášt. Zbývá vyšplhat na zvonici kostela a skocit z ní na levou cást balkónu saloonu. Uvnitr pokoje najdete v šuplíku manuál. Ve vedlejším pokoji seberte z pravé postele polštárek a rozríznete ho nožem. Naleznete stodolarovou bankovku. V pevnosti Fort Apache vejdete do místnosti vedle Cínanova krámku. Promluvte si s dustojníkem o alkoholu a o whisce a nenápadne mu nabídnete láhev. Vyjdete ven a vratte se. Až se opije, jdete žalovat zakládajícím clenkám antialkoholické ligy do zadní cásti pokoje. Prohlédnete si všechna vyznamenání na zdi. Jedno z nich je STAR OF FREE MEXICO, které potrebuje Lardbelly. Seberte jej a prozkoumejte. Získáte vývrtku. Ješte chvíli zustaneme ve Fort Apache. Jdete do kuchyne a otevrete tabasco vývrtkou. Znovu zapalte ohen, do pánve na plotne vložte rýži a polijte ji tabascem. Jdete se podívat do vezení, kde sedí otec Anselmo a apacský intelektuál Bull. Reknete strážnému, že vezni trpí podvýživou, a když se vám sverí, že má také hlad, pokuste se mu nabídnout nejaký pokrm. Pak podle jeho instrukcí zazvonte na triangl nad jídelnou.

Prineste všechny tri kýžené predmety Lardbellymu (sombrero, revolvery a STAR OF FREE MEXICO). Vlezte do skrýše revolucionáru ve skále nad krovím. Ze zeme zdvihnete falešná esa a vratte se ven. Lardberrymu reknete, že své muže najde v jeskyni. Ta pak na veži dukladne proberte s Lardbellym strategii útoku na klášter okupovaný Francouzi. Dejte mu balónovou plachtu a pri ceste zpet ji pripevnete na koš. Presunte se do salonu. Reknete šerifovi, že chcete hrát karty o peníze a prisednete ke stolu. Jak dlouho budete hrát, záleží na vás, když vás to bude bavit, lze vyhrát i docela dost penez. Každopádne nakonec reknete spoluhrácum, že potrebujete zkontrolovat svou hotovost a použijte falešná esa na stodolarovou bankovku. Následuje zahanbující faux pas, v jehož dusledku se ocitnete ve vezení i se zloduchem Dicksonem. Ze zídky zdvihnete kámen a srazte dobre mírenou ranou šerifova zástupce. Vyndejte šipku z Dicksonovy zadnice a použijte ji na ouško ve strope. Po nekolika hodinách práce se ouško uvolní a s ním i cesta z vezení. Jdete k nádražnímu domku. Vyckejte okamžiku, kdy fouká porádne vítr a prehodte páky na signálním semaforu. Telegrafista vybehne a cestou zpet mu vichr prirazí dvere pred nosem. Prekrocte omdlelého telegrafistu a vejdete dovnitr. Z horní police vyndejte kurs Morseovy abecedy v deseti lekcích a nastudujte ho. Pak použijte telegraf a opustte budovu. Nejvyšší cas osvobodit vezne a získat tretí lebku. Ve Fort Apache odemknete klícem s trojúhelníkovitým ouškem vezení, promluvte si s Bullem a dejte mu fonendoskop. Promluvte ke generálovi jako jeden z jeho mužu (TALK TO SOLDIERS) a zajistete tak odvedení pozornosti od Bulla. Až apac pronikne dovnitr, vejdete také do generálovy kanceláre a sledujte vývoj událostí. Z mapy kraje nakonec zmizí pevnost Fort Apache. Proberete se u vodopádu. Vylezte nahoru na vodopád a použijte smycku lana na skalní výcnelek v proudu. Tajnou jeskyní projdete dozadu, abyste zjistili, že jste práve objevili tajný vchod do kláštera. Vyrazte do mesta. V salonu narazíte na generála a otce Anselma. Ukujte s nimi pikle, generálovi dejte jeho francouzskou uniformu a Anselma pošlete k vodopádu. Všechno oznamte generálu Lardbellymu a útok na klášter muže zacít.

Probehnete strelbou pres nádvorí a proniknete hlavním vchodem do obléhaného kláštera. Vejdete do prvních dverí nalevo. Vytocte kolo v patre a uvolnete mríž. Slezte dolu a z cely odneste vezenskou kouli. Pak se vratte do chodby a jdete stále vpravo a dozadu až ke dverím. Za nimi vysunte všechny šuplíky na skríni a vylezte po nich nahoru. Hadici pripevnete na kohoutek sudu s vysoce vznetlivou kapalinou. Prolezte oknem ven. Hadici natáhnete k oknu vpravo dole. Vlezte do okna a hodte horící sirku na hromadu knih. Pak se vratte na nádvorí a za pomoci lana vyšplhejte na delo na ochozu. Otocte delem proti klášteru a vystrelte vezenskou kouli. Otocte delo nazpátek a stejným zpusobem slezte dolu. Klášter je dobyt!!! Obejdete bazének a vejdete do klášterní knihovny širokými dvermi vpravo dole. Za sloupem leží na zemi zelená kniha. Zvednete ji a prozkoumejte. Najdete v ní klíc ke dverím s pokladem. Vybehnete po centrálním schodišti a odemknete dvere. Jakmile se vzpamatujete z šoku, vydejte se do levé cásti jeskyne. Pohnete znakem slunce, který se tak promení v príznivejší mesíc. Vpravo sejmete plátno visící na stene a prohlédnete si kresbu pod ním. Jeskyni opustte východem, který máte po pravé ruce. Konec je klasický. Kdo videl Poklad na Stríbrném jezere, tomu pri vzpomínce na detství ukápne nejedna slzicka. A jestli jste se pri hraní ani jednou porádne nezasmáli, tak jste suchari sucharský, protože tahle hra byla vážne k popukání.